Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 31

Thread: Kriminella K-1?

Up and coming

Kriminella K-1?

Hall of famer
    Media skriver knappt aldrig något positivt om kampsport, dom vill bara ha massa sensations nyheter.

:x

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    Media skriver knappt aldrig något positivt om kampsport, dom vill bara ha massa sensations nyheter.

:x
    Tror du de skulle sälja extra lös nummer för att skriva en artikel om hur snälla kampsportare är?

Rookie
    Inte enbart negativt publicitet iaf
    http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=831238 8)

Moderator
    Vidrigt! fy faan vad jag hatar "media", dagstidningar osv, sensationslystna jävla apor är vad de är! vinklar och håller på så att allt ska låta hemskt. Eftersom de nu är så himla måna om samhällets väl och inte vill att kriminella ska lyftas fram och få göra nåt publikt osv kanske de kan skriva om den gamle spionmisstänkta Guillou som har suttit i fängelse och nu skriver krönikor för en av dessa dagstidningar, eller varför inte Paolo Roberto, Tv-profil, som i sin ungdom va ute och sparkade ner folk i kungsan. Sluta med den här hetsjakten innan det går fullständigt överstyr! När jag blir diktator är #1 på agendan att förvisa alla redaktörer och spränga alla tryckerier som trycker dagstidningar!!! :evil:

[EDIT] Hehe Buakaow videon, "Han har vunnit K-1 Max 70 kilosklassen 2 ggr, Det största och mest prestigefyllda man kan vinna inom kampsport idag" njaaaaaaaaaaaa
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Jag tycker ni är för hårda mot media på den här punkten.

Rikta lite agg mot idioterna som sysslar med sånna där saker och smutsar ner kampsportens rykte också.

Contender
    Jag kan hålla med dig om att medierna idag kan gå överstyr, nu tyckte jag inte detta var överstyr iofs. Sanningen är ju att många småkriminella som börjar träna kampsport slutar med kriminalitet. Sen så finns det ju rötägg överallt....

Shogunrua, känner du till historien varför Guillou satt i fängelse? Han avslöjade en myndighet som var olaglig och odemokratisk. Så jag förstår inte riktigt vad detta hade med saken att göra...

Hall of famer
    media skriver
    http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 71,00.html
    http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 96,00.html
    http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 98,00.html

En som dock tackar nej är Åsa Sandell som bor och tränar i New York.
    – Jag är inte överförtjust i K-1 men hade gärna sett arrangemanget, deras galor ska ha en väldigt snygg inramning.
    Frågan måste ställas; något nytt om Laila Ali?
    – En returmatch vore helt underbart men jag har inte kontroll över det. Det är bara att vänta och se, men just nu dansar ju hon med stjärnorna...

Herregud, vadå överförtjust? ingen som tvingar henne att gå.
    sen att hon klämmer i med lite extra reklam för sig själv, fyfan hoppas hon får duktigt med stryk i nästa match så hon slutar!

Moderator
    det har med saken att journalisten försöker måla ut kampsportare som kriminella och då pekade jag bara på två mediala personer som också har ett något "dunkelt" förflutet...Sen säger jag inte att de är trevliga personer bara för att de kör K-1 men rötägg finns det överallt. Det är ju uppenbarligen väldigt tacksamt att svärta ner just kampsportare
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming

Hall of famer
    finns ganska mycket "rotagg" i svenska K-1 cirkusen, tycker dom skall sluta vara sa javla forvanade over att pressen kommer och snokar.
    Battre att bara ta smallen pa hakan och kora pa, dom trottnar forr eller senare.

Contender
    Jag fattade vad du menade Shogunrua men jag förstod inte din koppling till Guillou eftersom att det han gjorde inte kan räknas till ett "dunkelt" förflutet.

Moderator
    Bah han har suttit i fängelse iallafall det får väl anses som ofint även om det var för en god sak som han säger

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Bah han har suttit i fängelse iallafall det får väl anses som ofint även om det var för en god sak som han säger
    På vilket sätt var det ofint?
    Vet du ens varför han satt i fängelse?

Hall of famer
    stockholms lokaltidning "city"
    skrev en riktigt "snäll" och bra artickel om rikard nordstrand/k-1 och Ufc och det var nästan en helsida.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by N1clas
    skrev en riktigt "snäll" och bra artickel om rikard nordstrand/k-1 och Ufc och det var nästan en helsida.
    scanna in den =)

Hall of famer
    Nu hittade jag inte just den jag menade men denna var oxå bra
    bläddra ner lite och rösta oxå så de får lite positiv statistik om kampsport så de inser att folket vill ha bra artiklar om det
    http://www.city.se/

om ni absolut inte hittar den så ligger den här
    http://www.city.se/sport/matsolsson/1.686925

Hall of famer
    Quote Originally Posted by N1clas
    Finns inte på nätet?
    Jag hittar bara Mats Olssons krönika.

Moderator
    Att sitta i fängelse anser åtminstone jag är "ofint". Sen struntar jag i varför det var, principen av att sitta i fängelse är inget som tilltalar mig

Contender
    Att sitta i fängelse anser åtminstone jag är "ofint". Sen struntar jag i varför det var, principen av att sitta i fängelse är inget som tilltalar mig
    Tycker du Nelson Mandela är ofin?

Up and coming
    Quote Originally Posted by Remedy
    haha, det där var väl knappast en relevant kommentar? tror inte att de grabbar som tävlar i K-1 suttit inne i finkan för att de är frihetskämpar eller för sina politiska åsikter

Contender
    Quote Originally Posted by Gunn
    haha, det där var väl knappast en relevant kommentar? tror inte att de grabbar som tävlar i K-1 suttit inne i finkan för att de är frihetskämpar eller för sina politiska åsikter
    Det var tal om bla Guillou så samtalet har styrts bort från K-1 fighters och blivit inriktat på att det är ofint att sitta i fängelse.

Moderator
    Tycker du att vi har haft militärdiktatur i Sverige? annars är ditt påpekande skrämmande irrelevant

Hall of famer
    Tycker du att vi har haft militärdiktatur i Sverige? annars är ditt påpekande skrämmande irrelevant
    Alltså finns det omständigheter som gör det annat än ofint att sitta i fängelse?

Vet du varför Jan Guillou satt i fängelse?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Gunn
    Det var tal om bla Guillou så samtalet har styrts bort från K-1 fighters och blivit inriktat på att det är ofint att sitta i fängelse.
    Gå på några anställningsintervjuer och säg att du spenderat några år på Hall eller Kumla, skulle vara intressant om någon skriver med det i sitt CV. Nej det är knappast meriterande att ha suttit i fängelse.

Contender
    Du nämnde inte att det bara var "ofint" att sitta i fängelse bara i Sverige.

Page 1 of 2 12 LastLast