Welcome to the MMA & UFC Snack pć MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 50 of 50
    Hall of famer
    Quote Originally Posted by Venom
    Kan de ha vart han som hade Job 2 do - do to tam. Jag hörde att nÄgon hade den iallafall. Det Àr thailÀnsk reggae och mycket bra
    Jag har sett Job 2 Do live pÄ en pytteliten reggae-bar i Thailand, i princip bara thailÀndare och jag+mamma!

Sjukt mysig liten bar/restaurang vid vattnet, bara uppbyggt pÄ drivved och vÀrsta stugorna uppe i trÀden och sÄnt, riktigt djungel-paradis!

Hall of famer
    Jag tolkar Sprawlers inlÀgg som att gruppen heter Job 2 Do

Tack pojkar nu ska jag fixa lite lÄtar med den gruppen.

per
    per is offline
    Hall of famer
    Do da dam rastaman

Moderator
    Jag tyckte att domarna var alldeles för snÄla med clinch. De bröt nÀstan direkt, man ska vÀl fÄ chans att kasta in ett par knÀn och vara aktiv innan dom bryter? SÄ Àr det vÀl vanligtvis i K-1 galorna man ser..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Jag tyckte att domarna var alldeles för snÄla med clinch. De bröt nÀstan direkt, man ska vÀl fÄ chans att kasta in ett par knÀn och vara aktiv innan dom bryter? SÄ Àr det vÀl vanligtvis i K-1 galorna man ser..
    BegrÀnsat till 1-teknik i clinchen..

Hall of famer
    vann Badr Hari? var han ens med?

Hall of famer
    Nej Badr Hari var inte med. Kommer inte ihÄg varför han inte var dÀr.

Hall of famer
    Var pÄ domarkurs för thaiboxning i veckan med Stephan Fox som förelÀsare. Han sa att de har Àndrat i reglerna till att vara snabbare att bryta i clinchen för att fÄ mer flow i matcherna.

Sen sÄ har de Àven infört att alla tekniker ger lika mycket poÀng. Slag, spark, knÀ eller armbÄge. Tidigare har slag inte gett poÀng. Detta tyckte jag va grymt bra att höra.

per
    per is offline
    Hall of famer
    Menar du i k-1 eller tÀnker du pÄ dom nya lumpinireglerna?

Hall of famer
    ofta slag och spark ger lika mycket poÀng.
    jabb lr knÀ i revbenen =sammapoÀng?

Hall of famer
    N1clas, hur Àr det med lÀskunskaperna? :wink:

Quote Originally Posted by Starfighter
    Sen sÄ har de Àven infört att alla tekniker ger lika mycket poÀng. Slag, spark, knÀ eller armbÄge. Tidigare har slag inte gett poÀng. Detta tyckte jag va grymt bra att höra.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Sprawler
    N1clas, hur Àr det med lÀskunskaperna? :wink:

Quote Originally Posted by Starfighter
    dt var ju dÀrför jag skrev det, Àr det verkligen sant att en jabb ger lika mycket poÀng som ett knÀ i revbenen?
    eller Àr det poÀnggivande baserat pÄ hÄrdhet?

Hall of famer
    Jag pratar Thai. Sorry om jag var otydlig. Vet inte hur det Àr i K-1.
    I thaiboxning kommer inte och har aldrig en jabb gett poÀng. Det Àr endast tekniker som Àr hÄrda och tekniskt utförda som ger poÀng.

Moderator
    Trist att höra, jag gillar clinch sÄ lÀnge en fighter Àr aktiv och försöker trÀffa.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Trist att höra, jag gillar clinch sÄ lÀnge en fighter Àr aktiv och försöker trÀffa.
    DÄ kommer den nya regeln inte pÄverka. Det Àr endast snabbare bryt nÀr de inte Àr aktiva.

InsÄg nu att jag skrev vÀldigt fattigt i inlÀgget om det. Sorry. Sitter pÄ jobbet och "jobbar" :P

Clinchen kommer mao inte brytas om det Àr en aktiv clinch dÀr bÄda försöker med knÀn och kast.

Hall of famer
    Tur att jag inte tog mig Ànda till stockholm dÄ om Hari ÀndÄ inte kom.

Moderator
    Okej star va bra dÄ
    Jag förstod det som att dom skulle snÄla med clinch och det Àr ju inte bra. Domaren fÄr dock gÀrna bryta om bÄda Àr inaktiva och stÄr och myser bara.

per
    per is offline
    Hall of famer
    SÄ hÀr Àr lumpinins nya regler iaf, om det Àr dom ni pratar om nÀr ni sÀger thaiboxning.

"Lumbini boxing stadium has announced new rules for muaythai grappling and kneeing which have been in effect since May 9.

The new scoring scheme on kneeing is aimed to make the muaythai matches “more beautiful,” according to the technical committee which included Lieutenant General Pdermsak Mekkapatana, Radom Na Bangchang, and Colonel Narin Puangkaew. The new rules require the fighters to be immediately split if they engaged in particular types of clinching and side kneeing.

The fighters are allowed to grab the opponents above the shoulders while effectively kneeing the opponents. Such effective kneeing must have a target and enough power as well as not violating other rules.

Other types of grappling such as wrapping around the chest or midsection are not allowed and the fighters will be immediately split.

The grappling must be followed by kneeing within about three seconds or the referee will split the fighters. If the kneeing was not effective, the fighters would be split as well."
    kÀlla:
    http://message.axkickboxing.com/index.p ... 7977.86397

I K-1 har det vÀl alltid bara varit tillÄtet med 1 teknik i clinchen?

[/quote]

Champ
    Ruttet om Thaiboxning gÄr frÄn realistiska och effektiva stÄende tekniker mot en mer putsad och mer orealistisk variant, bara för att dra in mer cash. Fy fan. Att enbart fÄ greppa ovan axlarna kommer ocksÄ att göra det svÄrare att kasta, som alltid varit en viktig del av Thaiboxning.

Rookie
    Lugn nu NIB. LÀs vad det stÄr igen..

Det Àr inte sÄ att hela clinchgamet plockas bort, utan de enerverande sidknÀna som inte gör nÄn skada. Clinchen runt midjan medför ju i princip alltid att fightersna "bög-knÀar" varandra i sidorna, utan kraft, till publikens jubel.

Enligt mig Àr det ganska trist att sitta Ä kolla pÄ i 4a ronder.
    Har varit pÄ lumpini efter "regelbytet" och det Àr inte jÀttestor skillnad men man slipper dom segaste sidknÀns krigen nÀr ingen egetligen gör nÄgon skada. Regelbytet har medfört hÄrdare agressivare knÀn i clinchen..

Mer avslut, mer action och hÄrdare tekniker..
    "bara för att dra in mer cash" Nja, inte riktigt va.

Rookie
    NÄgon som sitter inne pÄ en lÀnk eller liknande dÀr man kan ladda ner galan ifrÄn? skulle uppskattas!

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Dirty_
    NÄgon som sitter inne pÄ en lÀnk eller liknande dÀr man kan ladda ner galan ifrÄn? skulle uppskattas!
    Tror inte vi Àr tillÄtna att diskutera sÄdant hÀr.

Moderator
    Nej hÀr pÄ mmaforum disskuterar vi inga olagligheter vare sig det handlar om fildelning eller terroristdÄd.

Hall of famer
    Nej hÀr pÄ mmaforum disskuterar vi inga olagligheter vare sig det handlar om fildelning eller terroristdÄd.
    Akta er för FRA lagen

Page 2 of 2 FirstFirst 12