Okej, då har man sett resten av de stora fighterna då. Riktigt bra tryck i denna galan, I like!
Bojanski vs Manhoef
Ingen loveloss här inte! Galet va de tycker illa om varandra.
Manhoef första ronden, mest på grund av aggressivitet.
Andra ronden svårbedömd, tycker Manhoef tar den ändå pga bättre träffar.
Tredje ronden växlar Bonjaski upp rejält och visar att han är den större, starkare och bättre fightern. Lite synd att han inte gör från början bara, solklar rondvinst till Remy.
Remy vinner denna match i mina ögon orättvist, men det var en tight match.
3 x 3 min är ALLDELES för kort tid för övrigt, skulle vilja ha 3 x 5 eller 5 x 3.
Zimmermann vs Feitosa
Båda fighters bjuder upp till dans och matchen är riktigt underhållande.
Första ronden går i min bok till Zimmermann som mot slutet hittar ett fint hem för den där högersläggan, nära en knockdown där kändes det som.
Andra ronden ger jag till Feitosa, dock mycket pga stenhårda legkicks, och jag har för mig domarna inte ger poäng för legkicks i K1? Så jag kan ha fel, Zimmermann träffar än en gång bra med högern.
Tredje ronden är ett riktigt krig där Feitosa är den som jag tycker kommer ut på toppen, men shit pommes va de trycker på i denna rond! Skenbenssnacks och knogmackor everywhere!
Domarna tyckte Zimmermann, förmodligen missade jag i andra ronden där då. Köper dock domslutet, detta var ett riktigt välkämpat krig av båda snubbarna.
Ruslan Karaev vs Keijiro Maeda
Trodde Maeda skulle vara överlägsen här (av någon anledning?), men han verkar rädd och osugen på att fightas. Springer bakåt, andas med vidöppen mun från första stund och gör inget för att sätta press. Konstigt.
Code:
for (x < 4){
write ("Karaev tar rond " + x + "enkelt och dominerar ronden.");
x++;
}
Karaev vinner också enligt domarna.
Ewerton Teixeira vs Singh Jaideep
Aldrig hört talas om Singh så jag trodde på Teixeira i denna match helt enkelt därför. Båda inleder försiktigt även om Teixeira sätter takten och tar mitten av ringen.
Rond 1 till Teixeira genom agressivitet och kanske något bättre träffar.
Rond 2 är svårbedömd, båda fighters sköter sig väl men ingen av dem satsar sådär fullt ut känns det som. Teixeira får den nog på agressivitet skulle jag säga.
Rond 3 stjäl Singh i sista halvminuten genom några välplacerade knän från klinch, riktigt snyggt.
Domarna dömer oavgjort och det blir en extra rond... det väntar jag mig inte. Men kul kul!
Rond 4 är en ganska trist tillställning som i mina ögon vinns av Teixeira via ett par fina jabbar. Domarna tycker annorlunda så det blir en rond till. !
Rond 5 är om möjligt mindre händelserik än rond 4 till en början, de kommer väl ingång lite men jag har svårt att se vem som vinner. Domarna tycker Teixeira och det har jag inga problem med.
Daniel Ghita vs Semmy Schilt
Hade sett fram emot denna för att se om Ghita kunde mörda på med sina FANTASTISKA legkicks igen, mot en så stor motståndare. Istället verkar han satsa på överhandshögern. Schilt sköter sig fint med sin kantiga stil och det märks att detta är ett par kliv upp i motstånd för Ghita jämfört med hans Qualifyer.
Rond 1 till Schilt som träffar bäst med nävarna även om Ghita försöker.
Rond 2 visar att Schilts vänsterjabb är sjukt jobbig att ta sig förbi. Ghita får in en kombo som inte verkar röra Schilt i ryggen och ser efter dess ut att tappa gnistan lite tycker jag. Som att han insåg att det skulle bli svårt att knocka bjässen. Schilt vinner ronden.
Rond 3 gör Schilts vänsterjabb åter entré, shit vilket tryck det måste vara bakom den. Dubbel knockdown cementerar Schilts seger, och Ghita ser ut som sju svåra år i ansiktet när ronden är slut.
Schilt vinner överlägset, men jag tycker ändå att Ghita ska ha credd som klarar sig så bra. Synd att han inte fick igång legkicksen.