Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 26 of 123
    Contender
    Blog Entries
    17

Zuffa bekräftar UFC till Stockholm

Nice!!

När tror ni detta sker? Kan det ske så tidigt som 2012? Om det är så att Papy (heter han så?) tar sig igenom TUF 14 snyggt så gissar jag att de iaf väntar tills han är klar för match igen. Och kanske håller Alex på sidlinjen tills det är dags. Jag tror att det kommer smälla mellan Juni och September 2012!

Champ
    Akira är i TUF, Papy har en fight bokad mot Thiago Alves!
    Det skulle vara taskigt om Alex får sitta över ett halvår. Hoppas han får möta ett fint namn, vinner, och är co-main i Sverige.

Dock har det ju varit snack om att de ska komma till Sverige senare, så jag vågar inte ta ut segern i förskott den här gången!

Champ
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Akira är i TUF, Papy har en fight bokad mot Thiago Alves!
    Det skulle vara taskigt om Alex får sitta över ett halvår. Hoppas han får möta ett fint namn, vinner, och är co-main i Sverige.

Dock har det ju varit snack om att de ska komma till Sverige senare, så jag vågar inte ta ut segern i förskott den här gången!
    förra gången gick dana ut och snacka om detta i intervjuer sen kom fertita och drog tillbaka allting på twitter helt kallt utan känslor. jag håller mig lugn ett tag till

Moderator
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    drog tillbaka allting på twitter helt kallt utan känslor
    Hahaha ja det var fan känslokallt!

Man ska ju inte ta ut segern i förskott (igen) men detta känns ju väldigt lovande
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    då var iaf stadvalet löst, det mesta lutade åt att de skulle hålla det i malmö senaste gången enligt snacket som gick. nu får vi det i sthlm när det väl händer om det händer .
    precis som förut så kommer mmaforum kunna fixa ihop några biljetter om när det väl händer

Champ
    Blog Entries
    27
    Count me in!! Hoppas att de faktiskt gör något av det den här gången, annars blir jag ledsen i ögat.

Contender
    Om de kommer till Sverige så köper jag biljetter pronto!!! Dyraste som finns också. Tyvärr tror jag inte de kommer, varför skulle de? Finns så många länder som skulle vara bättre på alla sätt och vis, ekonomiskt, för sporten osv
    Det var ju redan "bestämt" att de UFC skulle komma 2011 men det hände ju inte heller, om Rio kan dra 100.000 personer varför skulle de komma hit? Hur är det med Frankrike, Tyskland, Holland, Thailand osv? Får de fightas där? Har inte riktigt koll på reglerna.

Även om jag inte tror att UFC kommer så håller jag tummarna.

Contender
    Blog Entries
    17
    Tror de gett upp på Tyskland. Dåligt med publik och väldiga problem med myndigheterna om jag minns rätt. Frankrike tillåter nog inte UFC. De har väldigt udda regler gällande MMA tror jag.

Champ
    Om de nu kommer hit så undrar vad för slags kort de slänger in när England fick bland de sämsta korten på länge. Iofs, Australien fick ju ett riktigt fint första kort men så är det ju mycket större. Publik behöver man nog inte oroa sig då Sverige är ett engelsktalande land men många rika länder runt sig. =D

Contender
    Blog Entries
    17
    Englands första (andra eg men...) var ju ganska bra, Bisping, Cro Cop, Kongo mfl. Jag såg det live. Riktigt bra matcher var det. Men pengarna och underlaget för titelmatcher finns ju i på andra sidan pölen i USA, Kanada och Brasilien. Skulle gissa att sverige får Fight Night liknande kort med skandinaviska talanger, Alex, Akira, Einemo (Golden glory verkar ju ok nu), Hellboy (ja jag drömmer), Kampmann. Sedan kommer de säkert kontraktera en 3-4 svenskar till om det blir av med fighter i Svea.

Alex vs topp 10-15 fighter i co main och Kampmann i main event?

Champ
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Englands första (andra eg men...) var ju ganska bra, Bisping, Cro Cop, Kongo mfl. Jag såg det live. Riktigt bra matcher var det. Men pengarna och underlaget för titelmatcher finns ju i på andra sidan pölen i USA, Kanada och Brasilien. Skulle gissa att sverige får Fight Night liknande kort med skandinaviska talanger, Alex, Akira, Einemo (Golden glory verkar ju ok nu), Hellboy (ja jag drömmer), Kampmann. Sedan kommer de säkert kontraktera en 3-4 svenskar till om det blir av med fighter i Svea.

Alex vs topp 10-15 fighter i co main och Kampmann i main event?
    Det är väl bara Overeem som är tillbaka i UFC? Verkar som att han t.om. lämnar GG, så relationen mellan Zuffa och GG är nog tyvärr inte löst än
    Jag är ganska säker på att Papy skulle vara på kortet också, om han skulle spöa Alves, och som du säger Akira (Efter att han har vunnit TUF!)

Tyvärr tror jag inte att UFC låter Kampmann vara main event när han har förlorat två fights på raken.

Contender
    Dock så borde han ha vunnit matchen mot Diego! Bland topp3 värsta domslut någonsin. Diego säger att han drev matchen, enda han drev var hans mun in i kampmans nävar. Men nu får Kampman lära sig avsluta matcher.

Champ
    Blog Entries
    27
    Jag har faktiskt inte sett Diego vs. Kampmann, men från det jag har hört så var det väl en jämn och svårdömd match?

Contender
    Jag tyckte inte det var så mycket snack om vem vinnaren var. Tror att han vann pågrund av att han var drivande men hur stor roll spelar det om man går framåt när det är en näve man går in i? Kolla på matchen, det är i alla fall min åsikt att Kampman borde ha vunnit.

Champ
    Sanchez vs kampmann tycker jag var så jämn så det kvittar nästan vem som vann. Einemo är ju tillbaka i UFC nu enligt mmanytt så han kanske dyker upp på en kommande gala.

Tror de gett upp på Tyskland. Dåligt med publik och väldiga problem med myndigheterna om jag minns rätt. Frankrike tillåter nog inte UFC. De har väldigt udda regler gällande MMA tror jag.
    I Tyskland ville väl några politiker illegalisera mma efter att UFC varit där. I Frankrike var ju mma(alltså själva sporten) förbjudet för några års sedan och jag har inte hört något om en ändring där.

Contender
    Var det bara jag som såg Sanchez fyllestaplande i octagonen och hans sönderslagna tryne?

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Var det bara jag som såg Sanchez fyllestaplande i octagonen och hans sönderslagna tryne?
    Jag tyckte att Kampmann vann, men när jag kollade matchen en gång till och analyserade lite mer så kände jag att vem som kunde vunnit.

Champ
    Jag tyckte att Kampmann vann, men när jag kollade matchen en gång till och analyserade lite mer så kände jag att vem som kunde vunnit.
    tyckte också att kampmann vann, men det är ett gränsfall och reagerade inte när han förlorade

President
    Blog Entries
    30
    dåså grabbar, dags att börja ladda på riktigt för UFC kommer till i stockholm mars 2012!!
    sägs vara spikat enligt kimura och UFC kommer komma ut med det officiellt snart säkert.
    Last edited by KanoBlack; 10-22-2011 at 12:47 PM.

Contender
    Det trodde jag inte! Var säker på att det skulle finnas så många andra platser som skulle vara bättre för UFC.
    Hoppas vi får en bra gala, ingen skitgala som britterna:/.
    Med det sagt så kommer jag köpa biljetter så nära buren som möjligt, skiter i vad det kostar. Jäklar va mycket nya UFC fans dom köper med galan i Sverige.

Edit - Väntar med glädjen tills Zuffa/UFC själva bekräftar detta, än så länge är det ju bara ett rykte. Ryktet har florerat i över ett år så det kan ju lika gärna vara bs, men jag håller tummarna!
    Last edited by Sami; 10-22-2011 at 12:51 PM.

Contender
    nu har kimura släppt mer info kring det hela
    Denna gång har Kimura fått det bekräftat från tre olika källor att UFC har bokat in en gala i Stockholm den 28 mars, som är en onsdag och det kommer förmodligen att vara en ”Fight Night”-gala. Enligt alla tre källor kommer ett officiellt offentliggörande från UFC:s sida att komma någon gång i mitten eller i slutet av november-månad.

Då galan kommer att äga rum under samma vecka som Superior Challenge kommer att hålla galan, kommer SC med högsta sannolikhet att återigen flytta sin gala. Det finns rykten om att SC kommer att ha en gala i någon annan stad än Stockholm.
    fattar inte vad de tror med att inviga i ett nytt land på en onsdag? här har nog kimura fel, fight nights brukar väl vara på lördagar?

Contender
    Onsdag??? Det låter jävligt skumt.

Champ
    Har inte DFW och gänget snackat om den där galan ett tag nu.

Känns lite som avsnittet "Krusty Death Camp" i Simpsons där bart och Lisa åker på läger för att få träffa Krusty, dock så är han inte där men ska komma "senare". Efter mycket tortyr mm så kommer Krusty i form av en utklädd Barney. Kommer vara skeptisk till detta tills stenen i börjat rulla lite snabbare.

Champ
    Hoppas verkligen att galan är på en lördag, så man kan dra en liten roadtrip över helgen. Tänker dock inte heller ta ut segern i förskott!

Moderator
    Det låter ju konstigt att den skulle va på en onsdag.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Jävla MMA NYTT, drar upp ens förhoppningar. Vart får de ryktena ifrån egentligen?

Ser på presskonferancen till UFC 137 nu och fråga dök upp om vilka marknade Dana White och gänget siktar på Sverige var INTE med, det var Japan/Frankrike/Indien/Kina som var på gång som jag hörde(möjligt att jag missade nåt).

Page 1 of 5 12345 LastLast