Efter senaste WEC galan (ska inte spoila något), så började jag tänka lite på lightweights. Hur tror ni att WECs lightweights hade klarat sig mot Frankie Edgar och typ Kenflo?
Känns som att UFCs Lightweights är Heavyweights jämfört med WECs haha.
Efter senaste WEC galan (ska inte spoila något), så började jag tänka lite på lightweights. Hur tror ni att WECs lightweights hade klarat sig mot Frankie Edgar och typ Kenflo?
Känns som att UFCs Lightweights är Heavyweights jämfört med WECs haha.
Du har inte blandat ihop det och tror att Aldo och Fabe är LW? I så fall har det den enkla förklaringen att de är FW.
Men annars så tror jag att många skulle klara sig men om de är på Penn eller Edgar nivå tror jag ej. Varner har ju vart i UFC och gjorde det helt okej. Han va då inget material för toppen av UFC och har förbättrat sig nu, men jag tror fortfarande inte att han skulle vara ett topnamn i UFC. Nuvarande WEC champ är såklart mest intressant att tänka på eftersom han är champ. Jag tror han skulle kunna göra det ritkgit bra i UFC men han skulle inte bli champ, top 6?
Å så spoilar vi inte i detta forum *host* Venom *host*![]()
Luftade just denna fråga i spoilertråden. Tror som sagt att WEC-champ skulle kunna hävda sig någorlunda i UFC, men ingalunda i toppen. Dessutom håller jag med TS om att UFCs LW ser betydligt större ut än WECs. Kanske synvilla, men det är ju fler i UFC som gått från WW ner till LW och därmed är större i grunden.
Helvete va dumt av mig. Tänkte inte alls så långt, förhoppningsvis vart inge drabbad. Sry i alla fall.Originally Posted by Starfighter
Jag tror nog att de 4-5 som ligger i toppen av WEC skulle kunna hävda sig men inte de andra.. typ...
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Ja precis, nuvarande titelhållaren såg rätt bra ut. Men tror liksom att en som Florian skulle krossa honom.