Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 15 of 15
    President
    Blog Entries
    30

UFC + FOX vad innebär det?

Ingen har väl missat att UFC och FOX tv network skrivit ett 7års kontrakt.
    Fox är en av USAs största tv kanaler och kommer göra att UFC når ut till många många fler än tidigare.

“There have been a lot of big milestones in the last 10 years, but this is the biggest,” said White. “This was it for me. This is what I always wanted. This was the pinnacle -- for us to get a deal with Fox, not just to be on the No. 1 network in the country but to be on the network with all the other major sports. It’s going to take this sport to the next level.”
    Vad innebär detta tror ni kortsiktigt för oss svenska mma fans och UFC generellt?

obs, En rolig sak är att de hade en presskonferens kring detta precis där Sherdog Loretta Hunt fick sitta med i Zuffa sammanhang igen
    Vad hände mellan Sherdog.com och Zuffa?
    mera MMA !!

Champ
    Dana förklarar det ganska bra själv , läste precis detta på mmaweekly

Nu visas de väl i samma kanal som NBA , Baseboll, Största Boxningsmatcherna osv?

Loretta måste tacka MMA gudarna !
    Last edited by pellepersson; 08-19-2011 at 01:09 AM.

Champ
    en bra sak som sas var följande, UFC har växt till sig utan promotion.. de har inte haft någon stor kanal som promotat dem, utan de har skött det själva. Tänk er nu när en av USAs största kanaler börjar promota dem och galorna? Tittarsiffrorna kommer minst tredubblas vilket leder till mycket mer pengar

hoppas det smittar av sig på svenska kanalers intressen

Oregistrerade
    Hangaround
    är ju inte alla galor, utan 4 stora galor om året sedan tuf 14 säsongen.
    vart visas de andra? som vanligt via hdnet?

Moderator
    Ska sätta mig in i detta imorgon. Är inte FOX en rätt knepig kanal ?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Låter jätteintressant! Misstänker att varje TUF-avsnitt kommer börja med det inspelade från fyra dagar innan, och sedan avslutas med en live fight! Detta kan vara precis vad TUF behövde för att få fler tittare, för att inte tala om att det kommer gå på FOX!

Shogun, knepig hur? Jag trodde det var en av de största kanalerna i USA.

Champ
    Blog Entries
    27
    FOX har Bill O'Reilly, Jack Thompson och 40 000 andra Bush admin..-anhängare, det säger väl tillräckligt

Men ja, exponeringen kommer att vara sjuk, hoppas att detta drar med folk till PPV:s så att Zuffa kan expandera sporten ännu mer. Det är ju snack om att det ska öppnas fler Zuffakontor i t.ex. Tyskland och Kina, det är grymt!

Oregistrerade
    Hangaround
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    FOX har Bill O'Reilly, Jack Thompson och 40 000 andra Bush admin..-anhängare, det säger väl tillräckligt

Men ja, exponeringen kommer att vara sjuk, hoppas att detta drar med folk till PPV:s så att Zuffa kan expandera sporten ännu mer. Det är ju snack om att det ska öppnas fler Zuffakontor i t.ex. Tyskland och Kina, det är grymt!
    FOX news kan vara den största skitkanalen någonsin i världshistorien full med världens mest ignoranta människor.
    Men fox sports är bra och antar att det är där Zuffa sänds

Zuffa kontor världen över känns farligt!

Oregistrerade
    Hangaround
    Quote Originally Posted by toelock View Post

FOX news kan vara den största skitkanalen någonsin i världshistorien full med världens mest ignoranta människor.
    Men fox sports är bra och antar att det är där Zuffa sänds

Zuffa kontor världen över känns farligt men ett kontor i tyskland garanterar ju att svenskarna får närmare dit på något sätt

President
    Blog Entries
    30
    ufc får in 90miljoner dollar per år för detta, snacka om att det stärker dem ännu mer och bättre för fighters ( som är kompisar med zuffa)
    lyckas dem få till lite pride flash i walk outsen kanske?

sedan kommer tittarna få väja vilka som ska fightas mot vilka i kommande TUF säsong ( inte denna tuf 14 med akira)
    Det blir ju riktigt roligt och antar att produktionsteamet påverkar valen genom vad de väljer att higlighta och bygga handling på i tuf huset

Last edited by KanoBlack; 08-19-2011 at 12:45 PM.
    mera MMA !!

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by Oregistrerade View Post
    Zuffa kontor världen över känns farligt!
    Tja, förvisso, men samtidigt så kommer ju sporten att växa och det är ju samtidigt enormt bra. Det skulle vara trevligt om Zuffa inte var 100% vinstdrivna, det kommer ju bli skittråkigt sen när de har köpt upp alla konkurrenter som Bellator och Dream, vart ska alla ta vägen då? Tvivlar på att Zuffa kommer att arrangera en gala i veckan så att alla får betalt.

Moderator
    MMmmm tänk när vi har ett zuffakontor i sthlm Då kommer vi att kunna åka till globen och se alexander gustavsson och reza madadi gå main events..

Självklart håller inte jag med om allt zuffa sysslar med och jag tror inte att ett monopol i branschen är bra men jag tror inte att det kommer att kunna ske. Det kommer alltid finnas eldsjälar och entreprenörer som håller det småskaliga vid liv. Däremot gillar jag att sporten expanderar och blir mer och mer populär och erkänd.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Om Zuffa öppnar ett kontor i Sverige så kommer jag tälta utanför ytterdörren tills de ger mig ett jobb. Det spelar ingen roll om jag måste skura golv och tömma papperskorgar.

Moderator
    hahaha ja det vore grannt att få jobba med ufc. Jag kan tänka mig dana whites tjänst

Champ
    Blog Entries
    27
    Du får nog trampa på många lik innan den tjänsten är din skulle jag tro

Tags for this Thread