Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 36
    President
    Blog Entries
    30

UFC on FOX: Cain vs JDS

UFC on Fox Fight Night 1
    Date: November 12, 2011
    Alla vet nog redan att den här är på G.
    Cain sätter äntligen sin titel på spel igen mot en minst lika imponerande Junior Dos Santos och numera håller folk JDS som favorit vilket är hårt mot Cain som kört över alla.

Main Event on Fox:
    -Cain Velasquez (9-0)* vs. Junior dos Santos (13-1)
    -Dustin Poirier (10-1) vs. Pablo Garza (11-1)

fightcardet kommer växa och fyllas på av oss alla ju närmare vi kommer, men jag förväntar mig ett av de bättre fightcarden för att öppna UFCs debut på FOX. Såg precis Cain vs kongo och han kan ta hårda smällar, sedan såg jag cain vs brock och han behandlade brock som ett litet barn. Väntar 2 svåra fighter för dessa herrar, först varandra och förmodligen overeem efter det..
    det är tufft att va HW champ i UFC
    Last edited by KanoBlack; 09-04-2011 at 05:34 PM.

Contender
    Blog Entries
    17
    Cub Swanson vs Ricardo Lamas är också bekräftat för UFC on Fox 1

Oddsen för Cain -131 och JDS +120 Jämnt möte om man ska tro dessa.

Bara en säker match på Fox, men jag kan inte se att Cain vs JDS kommer gå 5 ronder så någon prelim kommer nog visas. Hoppas att vi får alla 11 prelims på facebook, då är det ju värt att sitta upp en hel natt och kolla!
    Last edited by Quest; 09-04-2011 at 05:43 PM.

Contender
    Dom ska bara visa en fight på FOX och dom kunde nog inte ha gjort ett bättre val än CV vs JDS, för att locka nya fans till mma.

ZEUS
    Hangaround
    Quote Originally Posted by helvete21 View Post
    Dom ska bara visa en fight på FOX och dom kunde nog inte ha gjort ett bättre val än CV vs JDS, för att locka nya fans till mma.
    Inte kan dem väl visa en fight bara, den håller ju på i 15min sen är UFC on FOx slut?
    Måste väl vara hela main eventet minst, annars är inte fox dealen så grym som jag först trott?

Champ
    Varför är den här tråden i Fightnight? Och varför har detta forum ens fortfarande ett "FightNight" arkiv? =P

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by p41n View Post
    Varför är den här tråden i Fightnight? Och varför har detta forum ens fortfarande ett "FightNight" arkiv? =P
    bra frågor
    tror det räcker med att samla allt i en UFC tråd!
    mera MMA !!

Contender
    Quote Originally Posted by ZEUS View Post
    Inte kan dem väl visa en fight bara, den håller ju på i 15min sen är UFC on FOx slut?
    Måste väl vara hela main eventet minst, annars är inte fox dealen så grym som jag först trott?
    En timme och en fight ska dom visa på FOX. Jag antar att dom lägger in försnack och efterintervjuer i den timmen för att fylla ut. Skulle någon bli knockad i första ronden kanske dom visar en annan fight också vem vet.

Champ
    Ser framför mej skapliga sponsordeals vissa fighters kan skaffa sig nu när de är på FOX. Svår match det där med Cain mot JDS. Båda har nog lika mycket krut i nävarna. Hackan på JDS är fortfarande relativt otestad. Cains har vi sett mot Kongo. Kommer Cain kunna ta ner JDS?

Ett slag kommer att avgöra Hoppas på ett epic battle of doom. =D

Oregistrerade
    Hangaround
    Quote Originally Posted by helvete21 View Post
    En timme och en fight ska dom visa på FOX. Jag antar att dom lägger in försnack och efterintervjuer i den timmen för att fylla ut. Skulle någon bli knockad i första ronden kanske dom visar en annan fight också vem vet.
    FOx gör helt rätt, istället för att visa främlingar för sin nya publik så kommer dem att hålla en hel timme av bara pre Cain och JDS hype så att folk kommer gilla fighten oavsett då de fått sin favorit och sedan kommer att snacka om det och se nästa.

Contender
    Guida kommer även få möte Ben henderson på denna gala, det är fan en riktigt tung fight! idag svär jag jävligt mycket för att grymma fighter annonseras ut! helvete vad skönt !!

Contender
    Blog Entries
    17
    Guida - Bendo kommer bli en helt vansinnig match. Måste visas i 50% hastighet för att man ens ska ha en chans att hänga med!

p41n: Nike och Burger King har ju gått in som två riktigt stora sponsorer för inte så länge sedan, båda signade Andersson Silva. Det ser helt klart ut som att UFC figters kommer börja dra in lite större sponsorcheckar.

Champ
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Guida - Bendo kommer bli en helt vansinnig match. Måste visas i 50% hastighet för att man ens ska ha en chans att hänga med!
    Hahahhaha helt klart. Fight of the Year kanske hägrar..

Hall of famer
    Tror inte på Fight of the Year. Mitt tips är att Guida försöker ta ner Henderson och misslyckas. Total överkörning i klass med Guida - Florian.

Champ
    Blog Entries
    27

För er som har missat UFC Primetime!

Jag har sjukt svårt att välja en favorit i denna match för jag gillar både Cain och Junior, så jag hoppas på en mäktig trilogi istället!

Champ
    Har hållt på JDS sen en jävla massa matcher bakåt i tiden så jag kommer självklart hålla på honom nu med.

President
    Blog Entries
    30
    grym prevideo,
    man fick verkligen lära känna bägge lite mer än vad man gjort tidigare.
    Båda är duktiga och bäst just nu men får nog hålla på Cain . Helt rätt fight att visa på Fox. Denna blir allt annat än tråkig och långsam
    Kommer flyga tunga slag i luten den kvällen, undrar om JDS är stark nog att stå emot Cains brottning

Contender
    Quote Originally Posted by toelock View Post

För er som har missat UFC Primetime!

Jag har sjukt svårt att välja en favorit i denna match för jag gillar både Cain och Junior, så jag hoppas på en mäktig trilogi istället!
    Efter att ha sett om JDS vs Carwin är jag nu övertygad om att JDS inte kommer klara av Cains brottning och det kommer avgöra matchen. Mot Carwin blev JDS nedtagen ett par ggr och även om han tog sig upp snabbt igen, så visade han att hans take down defence inte kommer räcka mot Cain. Cain är ju ingen sopa stående heller.

Contender
    Blog Entries
    17
    Jag är inget jättefan av tungvikt men denna matchen ser jag fram emot. Dock är jag nog mest peppad för Guida vs Bendo! Det kommer bli helt galet!

Pick'Em finns uppe i min blogg nu, surfa in på Pick'Em för UFC on Fox 1 - Bloggar - MMA & UFC Snack på MMAForum.se för er chans till evig ryktbarhet som da ShizzlePicka!

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Jag är inget jättefan av tungvikt men denna matchen ser jag fram emot. Dock är jag nog mest peppad för Guida vs Bendo! Det kommer bli helt galet!

Pick'Em finns uppe i min blogg nu, surfa in på Pick'Em för UFC on Fox 1 - Bloggar - MMA & UFC Snack på MMAForum.se för er chans till evig ryktbarhet som da ShizzlePicka!
    det här kan vara de 2 skickligaste tungviktarna som möts kring en titel match någonsin känns det som.

Contender
    Ja det kommer bli en grym match!! Svårt dock att jämföra mot andra tidigare fighters. Men det är nog en av de bättre möten i HW som varit, dock ser jag nästan mer fram emot Brock-Reem! Den matchen är jag så sjukt taggad inför. Får rysningar över alla grymma matcher som är på gång: JDS-Cain, Reem-Lesnar, GSP-Diaz, Shogun-Hendo, Fedor-Monson, Jones-Machida, Wanderlei-Cung Le, Matyushenko-Gustafsson. Sjukt grymma matchningar, GÖTT!!!! Ursäkta Offtopic, var bara tvungen att få uttrycka min lycka.

Hall of famer
    Håller med, tänk om UFC hade vart Pride, då hade de satt majoriteten av de matcherna på samma card istället för att ha ett card i veckan. Snacka om att det skulle vart en sjuk gala.

Jag läste föresten att FOX endast sänder main event på tv och resten på nätet. Skandal kan jag tycka, för jag antar att streamen inte håller så hög kvalite. Varför köper FOX in rättigheterna om de inte vill sända det?

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by Venom View Post
    Håller med, tänk om UFC hade vart Pride, då hade de satt majoriteten av de matcherna på samma card istället för att ha ett card i veckan. Snacka om att det skulle vart en sjuk gala.

Jag läste föresten att FOX endast sänder main event på tv och resten på nätet. Skandal kan jag tycka, för jag antar att streamen inte håller så hög kvalite. Varför köper FOX in rättigheterna om de inte vill sända det?
    Det här är en bonus sändning, FOX och UFC börjar inte sitt samarbete officiellt förrän 2012, det här eventet är till för att ge ett smakprov och utbilda publiken vad MMA är och hur det funkar. Den här showen kommer vara en historielektion.

Hall of famer
    jaha, så pass. Jag fattar ändå inte varför de inte visar alla matcherna. Eller iaf sänder de andra matcherna på en annan kanal.

Contender
    Co main eventet borde dom absolut ha visat om de vill locka ny publik. Kommer blir en grym match med två cardiomaskiner.

Champ
    jaha, så pass. Jag fattar ändå inte varför de inte visar alla matcherna. Eller iaf sänder de andra matcherna på en annan kanal.
    Dom får bara en timmes speltid. Titelmatchen kan ju vara hela 25 minuter bara själva matchen. Nån match till kan dom ju säkert visa men de som inte är med på Fox hamnar väl på en annan kanal som vanligt.

Edit: Hittade denna 20 min efter jag skrev detta inlägget.

http://mmanytt.se/ufc/dana-white-for...tch-pa-lordag/
    Last edited by DizordA; 11-10-2011 at 04:19 PM.

Champ
    Alla "prelim" fights visas på Facebook och Foxsports.com

Page 1 of 2 12 LastLast