Mitt uttalande om tur skapade en del förvirring här inne. Om jag omformulerar påståendet, själva låset, tekniken Silva använder är inte tur, det fattar jag med. Men med tanke på hur Chael ägde Silva i fyra och en halv rond, anser jag att Silva hade tur i att fortfarande vara kvar i fighten när det var dags för rond 5 överhuvudtaget. Som någon sa, att ta stryk i fyra och en halv rond är nog knappast en taktik. Silva är skicklig, men när du fått stryk i dessa fyra ronder, och du lyckas dra in ett lås med 2 minuter kvar av sista ronden, så påstår jag att tur har lite med det att göra. Silva hade tur att Chael gjorde ett misstag?? Vad du vill, för 2 minuter till och Chael hade tagit bältet ifrån Silva efter att dominerat honom i 5 ronder.
Anderson Silva är en extremt duktig fighter, som besitter all möjlig kunskap, men i fighten mot Chael, i det specifika tillfället, vill jag påstå att Anderson hade en gnutta TUR! Med 2 minuter kvar i sista ronden. Inget kan någonsin få mig att anse något annat. Sen är det möjligt som vissa påstår att tur är något man förtjänar, men tur är det likväl.
Nåväl... hoppas på en returfight. Bältet ska hem till Oregon!
Akta spoilers / Shogun

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
Hetsiga diskussioner är ofta bra diskussioner, det är SÅ man diskuterar, i Sverige har vi ofta en bild om att alla ska hålla med varandra, och man får inte riktigt säga emot någon annan. Jag tycker det är de diskussionerna som ger något, så länge det inte går över i personliga attacker och slag under bältet