Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 53 to 60 of 60

Thread: UFC on FOX 2

Rookie
    Mitt uttalande om tur skapade en del förvirring här inne. Om jag omformulerar påståendet, själva låset, tekniken Silva använder är inte tur, det fattar jag med. Men med tanke på hur Chael ägde Silva i fyra och en halv rond, anser jag att Silva hade tur i att fortfarande vara kvar i fighten när det var dags för rond 5 överhuvudtaget. Som någon sa, att ta stryk i fyra och en halv rond är nog knappast en taktik. Silva är skicklig, men när du fått stryk i dessa fyra ronder, och du lyckas dra in ett lås med 2 minuter kvar av sista ronden, så påstår jag att tur har lite med det att göra. Silva hade tur att Chael gjorde ett misstag?? Vad du vill, för 2 minuter till och Chael hade tagit bältet ifrån Silva efter att dominerat honom i 5 ronder.

Anderson Silva är en extremt duktig fighter, som besitter all möjlig kunskap, men i fighten mot Chael, i det specifika tillfället, vill jag påstå att Anderson hade en gnutta TUR! Med 2 minuter kvar i sista ronden. Inget kan någonsin få mig att anse något annat. Sen är det möjligt som vissa påstår att tur är något man förtjänar, men tur är det likväl.

Nåväl... hoppas på en returfight. Bältet ska hem till Oregon!

Akta spoilers / Shogun
    Last edited by ShogunRua; 01-30-2012 at 08:55 AM.

Champ
    Blog Entries
    27
    Fast att säga att det var tur är ju att ta ifrån mästaren hans skicklighet, lite grann. :P

Hall of famer
    Det malmster skrev är vad jag menar också, bara det att jag vill hetsa Sami och inte orkar skriva nåt långt inlägg.

Contender
    Fast hetsiga diskussioner är roliga diskussioner, så länge ingen tar illa upp eller blir arg? Tycker jag i alla fall. Så turen hade enbart med tiden att göra?
    Hade det hänt i 15:e minuten, hade det varit skillnad då? Tur för mig är något man inte kan påverka, att man får en annan fighter att klappa är inte tur. Att en annan fighter vinner ett kontroversiellt domslut kan däremot vara tur.
    Nä i det här fallet handlade det till största delen till Sonnens okunskap, även om Silvas triangel var skillad så var det mer Sonnens brist till skill som gjorde att den satt i det skedet av matchen.

Edit - Du säger att det var tur att Silva hängde med i matchen i 4.5 rond? Du vet att Sonnen inte KO/TKO:at någon på 5 år? Det var inte tur, Sonnen är en pajas som fått halva mmavärlden och tro att han är en komplett fighter, han är en duktig brottare thats it.

En vecka efter avslutad gala pratar vi endast om resultaten i spoilertråden / Shogun
    Last edited by ShogunRua; 01-30-2012 at 05:20 PM.

Rookie
    Vill börja med att be om ursäkt för att jag eventuellt skrev något olämpligt i mitt senaste inlägg, ur ren spoiler-hänsyn. Så pass färska resultat bör ju givetvis inte diskuteras här. Ber så mycket om ursäkt om någon läste något avslöjande av det jag skrev. Förivrade mig en aning i senaste inlägget. Detta skall ej ske igen!

Ja du Sami. Det här med Chael's storhet, att vara eller inte vara, vad kan man säga? Det finns ju människor som inte tror på att Gud existerar heller. Det är väl ett snarlikt exempel. Jag förstår vad du säger, jag förstår även din infallsvinkel på anderson/Chael, huruvida det handlade om tur eller ej. Jag kan förstå vad du säger, jag kan väl också hålla med. Men jag tror ändå att Silva drog näven över pannan och pustade ut lite efter att domaren tolkat Chael's handrörelser som en "tap out", då nog även Silva insåg att det var nära ögat.

För övrigt håller jag med Sami i en sak, trot eller ej Hetsiga diskussioner är ofta bra diskussioner, det är SÅ man diskuterar, i Sverige har vi ofta en bild om att alla ska hålla med varandra, och man får inte riktigt säga emot någon annan. Jag tycker det är de diskussionerna som ger något, så länge det inte går över i personliga attacker och slag under bältet

Hall of famer

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Brawler View Post
    Vill inte vara en viktigpetter, men detta är fel tråd. Men i vilket fall kul för Akira.

Hall of famer
    Tvärtom! Tack för att du påpekade detta - läste lite fel

Page 3 of 3 FirstFirst 123

Tags for this Thread