"Sonnen is a whopping 4.5-to-1 favorite to dispose of the Brit and advance to a rematch with champion Anderson Silva.
“The Count” checks in as a +325 longshot"
Jag skulle inte ha för höga förhoppningar...Jag hoppas seriöst på Sonnen, faktiskt.
"Sonnen is a whopping 4.5-to-1 favorite to dispose of the Brit and advance to a rematch with champion Anderson Silva.
“The Count” checks in as a +325 longshot"
Jag skulle inte ha för höga förhoppningar...Jag hoppas seriöst på Sonnen, faktiskt.
Ruggigt trist att Palhares tackade nej till att möta Maia.
Efter att ha sett senaste säsongen av TUF så gillar jag Bisping, verkar vara en skön snubbe, var också riktigt underhållande när han var med i Inside MMA. Dock så vill man ju se Anderson Silva åka på strykt så en vinst för Sonnen måste det bli!
Hehe tack för välkomnandet!
Jag är inte förvånad över att Chael ses som så pass stor favorit. Det ända jag säger är att Bisping skall ej underskattas. Så länge kung Sonnen tar detta på allvar, vilket han gör eftersom han är ett renodlat proffs, så kommer Bisping få tugga läder. Den cred man dock får ge Bisping är att han är inte den som backar ner. Tar denna fighten på FOX 2 trots att det inte var överdrivet längesedan han fightades mot Mayhem. Cred. Bisping är tuff så sätt, men han är lite väl stor i mun, ska man vara stor i mun måste man kunna leverera på världsnivå, det som skiljer Bisping och Chael åt.
Kommer bli grädde att sätta sig i soffan nästa helg med min "CHAEL SONNEN IS MY GOD"-tshirt, smacka upp ett par coronor med lime och se Chael mosa Bisping. Sen får vi se om Silva vågar möta 'The Peoples Champ' en gång till![]()
Senast redigerad av malmster den 2012-01-22 klockan 23:31.
hahahaha det blir en riktig helkväll hör jag
Jag håller också med om att man måste respektera bispings kämpaglöd. Han backar inte.. tyvärr är han inte tillräckligt bra.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Sonnen behöver inte direkt frukta Bisping stående heller. Han kan boxas lite med honom och sedan ta ner när han vill. Jag kan då inte se hur i helvete Bisping skulle kunna vinna detta. Phil Davis har ungefär lika liten chans mot Rashad.
Senast redigerad av helvete21 den 2012-01-23 klockan 16:44.
Jeflar, det finns alltså folk som Sonnen lyckats lura med sitt bs. Att säga att Sonnen är ett renodlat proffs, nja det går väl att hitta en hel del som talar emot. Men denna match borde han kunna ta hem, dock så ber jag till ufcguden att Bisping vinner. Det skulle vara såååååå jävla förnedrande för Sonnen att förlora, helst i en triangel. Skulle nog haft ett smil påklistrat påå käften 20 galor framåt
. Men allvarligt så är Sonnen nog snäppet för svår för Bisping, trots att alla underskattar Bisping och överhypar fuskaren Sonnen.
Edit - För övrigt en KICKASS gala!!!
Du står alltså fast vid att han fuskade trots att han bara låg snäppet över gränsen? :P Jag tror att alla "fuskar", Sonnen åkte bara fast. Silva "fuskar" säkert också, precis som GSP och alla andra.
Fast Sonnen har iallafall blivit tagen. GSP och Silva har ju inte det så det är ändå en skillnad.
Ja jag kan hålla med, det är en skillnad. Sonnen är en av de som åkt dit. Men att kategoriskt kalla honom för "fuskare" och dylikt visar mer på Samis personligen antipati och ogillande gentemot Sonnen än nåt annat med tanke på att ett flertal fighters som åkt dit för diverse regelbrott nämns utan att smädas på detta sätt
Sherk, Silva, Barnett, Sylvia, Marquardt, BELFORT, Bonnar, A. Silva, Leben.... Listan fortsätter. Men ändå är det bara Sonnen som är "fuskaren" :P
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Nja mycket handlar väl just om Sonnen som person. Visst ogillar jag fusk från vem det än är, problemet med Sonnen är att han varit så aggresiv i sin kampanj mot Silva och sedan åker fast. Man kan inte kalla någon för fake och sedan åka fast för att man fuskat, jag köper inte det. Sedan "trollar" jag nog lika mycket som Sonnen, jag ger nog ett värre intryck än jag egentligen har. Jag kan till och med tycka att Sonnen är underhållande ibland trots allt.
Men Sonnen är tyvärr precis som Lesnar sådana personer som behövs just för att fansen antingen ska älska eller hata dem. Kan helt ärligt säga att de gånger jag stått och skrikit mest i galor är när Lesnar gått upp och tro mig jag hejar INTE på honom.
Angående att de halverade hans straff säger ingenting, de gjorde de väl med Bielkheden också. Tycker att de ofta minskar straffen vid överklagan, oavsett så har han blivit straffad och det blir man inte om man gör allt rätt.
Tycker ni det är okej att fighters dopar sig? Oavsett hur de gör det?
Toelock, vart ser du att det är snäppet över gränsen? Jag har försökt hitta infon (inte i Sonnens standup act som jag antar är din källa) om hans värden, vart finns de? Läste någonstans att det var 16ggr det normala värdet, vet inte om det stämmer dock.
Sami, det stämmer nog faktiskt som du säger, jag kan basera mitt uttalande på gamla fakta vilket ju känns lite dumt! :P
"Sonnen’s urinalysis showed that his T/E ratio was 16.9:1. By comparison, an average man has a T/E ratio of 1:1, and testing bodies such as CSAC may allow for a variance as high as 4:1 for athletes—meaning Sonnen's T/E ratio was nearly 17 times that of a normal man and more than four times higher than the allowed maximum for an athlete."
De fakta jag hade sade att Sonnen låg ett ynka snäpp över gränsen för vad som är "normalt", men 4 ggr vad som är tillåtet för atleter låter ju sjukt högt.
Sonnen är ju dock inte ensam:
Barnett, Sylvia, Kimo, Marquardt, Belfort, Bonnar, Cope, Royce Gracie, Baroni, Sherk, Franca, Hallman, Bigfoot, Leben, Ken Shamrock, Thiago Silva, Cyborg, King Mo, är bara några som åkt fast genom åren. I princip alla som fightade i Japan för Pride roidade säkerligen, det var ju typ 3 st som åkte dit för steroider när Pride kom till USA och alla var tvungna att testas. Pride 32 va?
Senast redigerad av toelock den 2012-01-24 klockan 18:44.
Hehe, man ska nog inte alltid tro på Sonnens trollande. Låter sjukt högt, så även om han hade sitt kvartersläkares intyg så har han ju överdoserat kraftigt om han hade sådana värden vid testning. Eller?
Man måste ju veta att man blir testad vid en titelmatch? Hur fasiken kan man ha så höga värden då?
Han kanske blev lite carried away? Jag har förvisso inte så stort förtroende för Sonnen, Lindland eller Team Quest i överlag :P
En annan sak. Jag kikade på UFC 55(2005, Sonnen är ca 27år?) och hans rygg ser helt normal ut. Idag som 34/35 åring är hans rygg helt svartprickig, massor av bacne? Nu kan man få det utan steroidbruk men är det inte lite misstänkt?
Jo, det är ju övertygande bilder. Det räckte i mina ögon med 4 ggr högre värden än vad som är tillåtet för elitidrottare, dock :P Bacne är the icing on the roid cake.
Jag vill nog påstå att man kan kalla Chael för renodlat proffs. Han ÄR en bevisat mycket bra fighter. Det går ju faktiskt inte att bestrida. Jag brukar aldrig ta Silva-fighten som ett exempel, för en förlust är en förlust. Men fakta är fakta, och fakta är att Silva fick duktigt med stryk i över 4 ronder och hade en jävla tur att fånga Chael i ett lås med några minuter kvar. Faktum är ju att Anderson Silva har något som tillhör Chael, och Chael kommer att hämta det, Bisping är bara en bricka i spelet. Jag kan hålla med om att Bisping inte skall underskattas. Han blir en farlig fighter då. Men nästan alltid bara då, när han underskattas. Chael underskattar knappast Bisping, det vore mycket oproffsigt.
The People's Champ fortsätter vägen mot sitt rättmätiga bälte, och Bisping kommer få stiga åt sidan![]()
Det var inte det jag syftade på, det är dopingen. En person som dopar sig är i mina ögon långt ifrån ett renodlat proffs.
Självutnämnd peoples champ är inget att hänga i granen. Sonnen är bra på det sätt att han väcker känslor hos fansen(som Lesnar med) oavsett om det är bra eller dåliga, men faktum är att det är lika många som hatar honom som älskar honom och då är man ingen peoples champ.
Bisping får det väldigt svårt och även om jag hoppas han vinner så måste jag nog tro att Sonnen tar hem detta. Men i en ny match mot Silva tror jag Silva tar hem the W.
Silva hade tur? Du skojar va? Då kan man säga att Sonnen hade tur i 4.5 rond. Det var inte tur utan skicklighet och bristande bjj defence från Sonnens sida(samma problem han haft genon hela sin karriär).
Fan du låter ju som Sonnen när du skriver, hängt på hans kulor lite väl länge?
"Faktum är ju att Anderson Silva har något som tillhör Chael, och Chael kommer att hämta det"
LMAO.........
Senast redigerad av Sami den 2012-01-27 klockan 23:44.
På vilket sätt är det tur? Han visste vad han gjorde och Sonnen hade ingen defence, sedan att det händer i min 1 eller min 22.5 gör det skillnad i om det är tur eller skicklighet? Är hans tidigare vinster också tur eller är det bara när han vann mot Sonnen? Sonnen kanske hade tur att han inte åkte på den tidigare? Vem avgör om det är tur?
Man får ju skylla sig själv lite om man förbiser BJJ under sina (vid tillfället) 13 år som proffs. Nu har förvisso Sonnen vunnit några matcher via submission, tror hans tidigaste vinst via sub hände 98, så han har ju lite av det offensiva i sig men... Om det var tur för Silva eller oskickligt av Sonnen? Både och, antar jag. Sonnen blev väl för säker i sin sak (oskickligt; bältet är mitt!), och Silva tog tillfället i akt (alltså, tur att Sonnen klantade sig).
Nu är det ju två år sen matchen ägde rum, och om Sonnen ännu en gång bevisar att han faktiskt är Silvas jämnaste matchup utan 4 ggr högre testosteron så finns det inget att diskutera![]()
Jag tror knappast att det enbart var "tur", att det bara var flax va.. Men inte fan är det rimligt att tro att det var taktik att få stryk i 22 minuter för att sedan sätta en triangel. Det tror jag inte på
Självklart att det inte var taktik att få stryk i 22 min, det fattar väl jag med. Men att säga att Silva har tur när han har skickligheten att sätta den triangeln är löjligt. Även om jag inte är ett jättefan av Silva så är han precis det en mästare ska vara, 22 minuter av stryk och han lyckas sätta den. Sonnen däremot är så långt ifrån en mästare man kan vara, han har pucklat på någon i 22 minuter och lyckas inte hålla ut 3 till.
sonnen torskar
evans går raka vägen till en mästertitel för jones kommer inte klara pressen
Fan va Sonnen såg rippad ut på invägningen, har nog aldrig sett honom så rippad.
Tyckte det var skitkul att se Mike Dolce stå och hålla i en coca-cola på invägningen![]()
Allt detta snack om tur. Tur existerar inte utan det handlar om hur förberedd man är.
Vår kära skidåkare Ingemar Stenmark blev frågade en gång när han höll på att åka ut om han hade tur och han svarade "Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag"
enough said!