Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 60

Thread: UFC on FOX 2

President
    Blog Entries
    30

UFC on FOX 2

Nu börjar kortet ta form och följande fighter kan vi förvänta oss
    hoppas de är smartare i sin FOX sändning än tidigare

Skönt att Munoz får möta Sonnen, de är värda att slåss mot varandra för att få en chans på Silva
    Bisping ska inte vara en titel contender

FC on FOX 2 äger rum den 26 januari i Chicago:
    • Phil Davis vs. Rashad Evans
    • Mark Munoz vs. Chael Sonnen
    • Evan Dunham vs. Paul Sass*
    • Michael Johnson vs. Cody McKenzie*
    • Jon Olav Einemo vs. Mike Russow*
    Davis vs Rashad känns ointressant , vad leder den till?
    Einemo får en till chans, den sista och jag hoppas att han får ner mike på marken så att han kan börja jobba med sin BJJ

mera MMA !!

Hall of famer
    Låter just nu som en tråkig gala tyvärr

Contender
    Quote Originally Posted by Brawler View Post
    Låter just nu som en tråkig gala tyvärr

Ja, vill dom skrämma bort tittare nu? Brottare mot brottare i både co och main.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by helvete21 View Post
    Ja, vill dom skrämma bort tittare nu? Brottare mot brottare i både co och main.
    där har jag en teori som ni gärna kan tyckat till om, när det är brottare mot brottare så brottas dem inte utan står upp och sluggas?
    ingen får ner den andra och det jämnar ut sig

Contender
    KanoBlack - Du måste ändå erkänna att det är lustigt att när Stann vinner över Leben så blir alla exatiska och pratar om honom som om han vore contender. Men Bisping som har 12-3 i UFC (22-3 totalt) och nu 5 raka varav förlusterna kom i två jämna DEC mot Silva/Rashad och en TKO mot Hendo(Hendos storhet kan man inte bortse). Är det inte rätt sjukt att alla ser förbi honom, haters? Jag gillar inte honom heller och vill att han går en match till mot någon topp5 men att säga att han absolut inte ska ha chansen är ju löjligt. Dessutom så förtjänar han den 100% mer än Sonnen idag.

Spännande gala i och med 2 saker. Vinner Rashad MÅSTE han nu få en titelmatch, måsteläge. Sonnen/Munoz vinnaren mot Silva, måstematch! Som sagt så brottare mot varann brukar bli sluggfester.
    Last edited by Sami; 12-04-2011 at 01:41 PM.

Contender
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    där har jag en teori som ni gärna kan tyckat till om, när det är brottare mot brottare så brottas dem inte utan står upp och sluggas?
    ingen får ner den andra och det jämnar ut sig
    Kan mycket väl vara så de tänkt. Fast Phil Davis kan väl inte ens slugga?

Contender
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    KanoBlack - Du måste ändå erkänna att det är lustigt att när Stann vinner över Leben så blir alla exatiska och pratar om honom som om han vore contender. Men Bisping som har 12-3 i UFC (22-3 totalt) och nu 5 raka varav förlusterna kom i två jämna DEC mot Silva/Rashad och en TKO mot Hendo(Hendos storhet kan man inte bortse). Är det inte rätt sjukt att alla ser förbi honom, haters? Jag gillar inte honom heller och vill att han går en match till mot någon topp5 men att säga att han absolut inte ska ha chansen är ju löjligt. Dessutom så förtjänar han den 100% mer än Sonnen idag.

Spännande gala i och med 2 saker. Vinner Rashad MÅSTE han nu få en titelmatch, måsteläge. Sonnen/Munoz vinnaren mot Silva, måstematch! Som sagt så brottare mot varann brukar bli sluggfester.
    Problemet med Bisping är att han inte slagit någon på topp 10.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    KanoBlack - Är det inte rätt sjukt att alla ser förbi honom, haters? Jag gillar inte honom heller och vill att han går en match till mot någon topp5 men att säga att han absolut inte ska ha chansen är ju löjligt. Dessutom så förtjänar han den 100% mer än Sonnen idag..
    hänger lite på vad h21 skrev, inte slagit några stora topp namn vad jag vet och sen hänger den där fighten där Hendo tog hans själ kvar i huvet. Tror alla tänker på just den fighten när man tänker på Bisping och även när Wand slog ner honom

hans stats är inte direkt dåliga, men har han spöat någon nr 1 contender någon gång?
    Win 22–3 Jason Miller TKO (strikes) The Ultimate Fighter 14 Finale 3 December 2011 3 3:34 Las Vegas, Nevada
    Win 21–3 Jorge Rivera TKO (punches) UFC 127 27 February 2011 2 1:54 Sydney, Australia
    Win 20–3 Yoshihiro Akiyama Decision (unanimous) UFC 120 16 October 2010 3 5:00 London, England Fight of the Night
    Win 19–3 Dan Miller Decision (unanimous) UFC 114 29 May 2010 3 5:00 Las Vegas, Nevada
    Loss 18–3 Wanderlei Silva Decision (unanimous) UFC 110 20 February 2010 3 5:00 Sydney, Australia
    Win 18–2 Denis Kang TKO (punches and knees) UFC 105 14 November 2009 2 4:24 Manchester, England Fight of the Night
    Loss 17–2 Dan Henderson KO (punch) UFC 100 11 July 2009 2 3:20 Las Vegas, Nevada
    Win 17–1 Chris Leben Decision (unanimous) UFC 89 18 October 2008 3 5:00 Birmingham, England Leben tested positive for steroids
    Win 16–1 Jason Day TKO (punches) UFC 85 7 June 2008 1 3:42 London, England
    Win 15–1 Charles McCarthy TKO (arm injury) UFC 83 19 April 2008 1 5:00 Montreal, Quebec UFC Middleweight Debut
    Loss 14–1 Rashad Evans Decision (split) UFC 78 17 November 2007 3 5:00 Newark, New Jersey
    Win 14–0 Matt Hamill Decision (split) UFC 75 8 September 2007 3 5:00 London, England
    Win 13–0 Elvis Sinosic TKO (punches) UFC 70 21 April 2007 2 1:40 Manchester, England Fight of the Night
    Win 12–0 Eric Schafer TKO (punches) UFC 66 30 December 2006 1 4:24 Las Vegas, Nevada

Gillar inte Phil Davis ända sedan han slog Gustafsson, vore d inte kompisar skulle jag gärna sett en rematch där
    Last edited by KanoBlack; 12-04-2011 at 02:03 PM.
    mera MMA !!

Contender
    Hörde att det kommer en stor match till på det här kortet så vi kanske inte ska såga det än. Kanske blir Bisping vs Anderson se nedan:

Last edited by helvete21; 12-04-2011 at 02:20 PM.

Champ
    Blir det Bisping vs. Silva så är det ett bevis för att Silva fejkade skadan för att slippa Sonnen.

Contender
    Hur är det ett bevis?
    Du vet att de har läkare som godkänner dem inför matcher va?

Sedan tror jag inte det är en match som kommer dyka upp men man har blivit överaskad tidigare.

Nä Bisping har vl inte slagit några jätteimponerade namn men divisionen är inte så stackad. Kul ändå att Sonnens fans bygger upp att hans motstånd skulle ha varit så bra. Tex Vito Belford, vad har han gjort? Slagit Franklin för typ 35 galor sedan? Han hade väl till och med fightats med helt orankade snubbar sista åren. Okej att han är duktig men han fick titelmatchen på gamla meriter. Stann? Han hade ju bara mött cans före Leben(som inte är så bra som folk verkar vilja) så att säga att han är toppmotstånd är löjligt. Bästa Sonnen vunnit över är väl Okami? Marquardt kanske också.
    Tyvärr känns den lite tunn, kul att Sonnen hackar på LHW. Är det bara jag som tycker den divisionen ser mycket bredare ut?

Champ
    Mark Munoz skadad - Sonnen möter Bisping istället!

Citat från Dana Whites twitter:
    "Munoz is injured and out of the FOX fight! Now it's Chael Sonnen vs Mike Bisping jan 28th and the winner will fight Anderson for the title."

Moderator
    Grymt!! Bisping kommer bli mosad och sen får vi rematch!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Grymt!! Bisping kommer bli mosad och sen får vi rematch!
    Precis min tanke! Kommer silva försöka ducka?

Hall of famer
    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar sonnen

Contender
    Jag vet att det låter sjukt men Bisping är en personlig favorit för mig. Tyvärr så kommer han bli mobbad i och utanför buren av Sonnen.

Föresten till er som tippar. Är bra odds på Rashad som kommer mosa Davis. Rashad kommer använda sin brottning till att hålla fighten stående och där har Alex kompis inget att sätta emot.
    Last edited by helvete21; 01-18-2012 at 03:39 PM.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Precis min tanke! Kommer silva försöka ducka?
    Absolut. Har förutsåg detta och skadade ryggen i förra veckan :P
    http://mmanytt.se/ufc/anderson-silva...adat-sig-igen/

Moderator
    HAH busted! Jag undrar jag om här inte ligger en hund begraven
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Håller absolut på Bisping i denna fight. Men sannolikheten att han ska vinna är ju försumbar. Sonnen boxas bättre och bättre, och på brottningsfronten vet vi ju alla vem som är starkast.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Contender
    Ja det blir riktigt svårt för Bisping, men fan va jag hoppas att han bara kör över Sonnen. Det vore så episkt om skitsnackare no1 blev totalt förnedrad, tyvärr kommer väl det antagligen inte hända.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    92
    Problemet är ju att Sonnen har en klart realistisk chans mot Silva. Men det har knappast Bisping... Med andra ord; jag vill se Anderson Silva förlora på bästa sändningstid.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Contender
    Varför inte slänga in Palahares mot Sonnen istället och behålla Bisping-Maia. Skulle varit kul att se Sonnen brotta ner brassen och bli subbad från topposition.

Champ
    Blog Entries
    28
    Bisping kaxar med submissions från rygg, vi får väl se hur det går men jag tror ändå att Sonnen kör över honom också. Bispings stil matchar dåligt med Sonnens.

Tunn division faktiskt, Bisping är rankad 8, hans 5 senaste motståndare har 11-13 i deras senaste 5 matcher.

Rätt tunt.

Rookie
    Jag ska med handen på hjärtat säga att jag är en Bisping-hater. Hendo är av olika anledningar en husgud här hemma. Nå väl, Sonnen tar detta. Jag ska också med handen på hjärtat säga att jag är en av dom som anser att Bisping är väldigt underskattad, dock blir Sonnen för svår.

Champ
    Blog Entries
    28
    Quote Originally Posted by malmster View Post
    Jag ska med handen på hjärtat säga att jag är en Bisping-hater. Hendo är av olika anledningar en husgud här hemma.
    Välkommen till forumet, malmster! Jag gillar dig redan

Contender
    Fast det vore ju rätt sjukt om Bisping tog det här, samma Bisping som förlorade mot Wanderlei, som Sonnen snackat sååååååååå mycket skit om.
    Nä känns om det inte blir lätt kväll för Bisping, men ååååå vad jag hoppas.

Page 1 of 3 123 LastLast

Tags for this Thread