Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11
    Champ
    Blog Entries
    27

UFC får flugviktsdivision!

Nu har äntligen Dana White fattat beslutet att skapa en flugviktsdivision (125 lbs) i UFC, vilket blir den 8:e viktklassen i UFC:s register. Med tanke på hur grymma de mindre killarna har varit i år och speciellt med Dana:s val att göra TUF 14 till en säsong för de minsta viktklasserna verkar folk ha insett att de lättaste killarna kan bjuda på några av de största krigen. Många asiatiska och sydamerikanska fighters förväntas emigrera till UFC i och med detta tillägg, och jag tror att vi kommer få se många helt sjuka krig i buren i 125-klassen.

Dana förväntas komma med ett officiellt uttalande på lördag.

Vad känner ni? Jag är taggad, tycker självklart att detta är strålande nyheter och är glad för alla flugviktare som nu äntligen får slåss på världens största arenor under UFC:s flagga!

Moderator
    Det låter väldigt lovande, det håller jag med om! Frågan är bara om dom lyckas signa tillräckligt många talanger så att det inte blir en alltför tunn division
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    27
    Det tror jag nog att de lyckas göra! Hela Sydamerika och Asien är ju proppfullt med mindre fighters, Tachi Palace Fights har tydligen nischat just den divisionen.

Champ
    Blog Entries
    27
    En 4-mansturnering är i görningen för att kora den första flugviktsmästaren, det ryktas att Mighty Mouse ska flytta ner för att slåss om den!

Moderator
    Det vore ju iofs king!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    vad är flugvikt i kilo?
    UFC börjar med turneringar , det kan bli hur grymt som helst

Champ
    125 pounds, va? Isåfall ungefär 57 kilo.

Hall of famer
    Det är väl inget rykte utan fakta.
    Demetrious Johnson mot Ian McCall och Joseph Benavidez mot Yasuhiro Urushitani på UFC on FX.
    Kommer inte vara en 1-dagars turnering.

Hall of famer
    fan va grymt. hoppas på japanen som jag aldrig har hört talas om.

Champ
    Blog Entries
    27
    Jag hejar på McCall, bara för att hans mustasch är så festlig!

Hall of famer
    Jag håller på Mighty Mouse för att han ser så lustig ut med sina öron och sina puffiga kinder.