Hej.
Vore kul att se vilka ni tror står som champs i resp. division i UFC när 2010 är slut.
motivera gärna också.
Här kommer min gissning.
LW - BJ Penn. Som jag ser det så finns det ingen som är i samma klass i LW som BJ är. Jag trodde på Florian, men han hade ju inte mycket att komma med. Så nej, jag tror BJ står kvar.
WW - GSP. Samma sak här. GSP blir ju bara bättre för varje fight han går också så jag vet inte vem som skulle rubba honom.
MW - Chael Sonnen. Jag tror inte Damien Maia vinner över Anderson Silva på UFC 112. Så då tror jag att nästa titelchans går till Chael Sonnen och han kniper den med sitt GnP. Även om Spindeln är en mardröm på backen så känns det som att han är lite mätt nu. Sonnen är hungrig och har ett jävla ös.
LHW - Shogun. Han spöar Machida (igen) denna gång. Sen tror jag han håller bältet minst i ett titelförsvar.
HW - Velasquez. Carwin vs Mir om Interimbältet. Den tror jag Mir tar. Han har ett geniunt hat till Brock som jag gillar (fast jag har svårt för Mir). Jag tror han är strået vassare än Carwin, som dock slår hårt.
Även om han vinner eller förlorar i en eventuell rubbermatch emot sin nemesis så tror jag att när Cain Velasquez blir insläppt i buren emot vem som än står där så kommer han inte misslyckas. Jag trodde att Big Nog skulle vara ett nr för stort. Men efter den fighten så har jag blivit en "believer" på Velasquez.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote

just nu tror jag inte han har de.