Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 21 of 21
    Hall of famer

UFC Champs slutet 2010

Hej.

Vore kul att se vilka ni tror står som champs i resp. division i UFC när 2010 är slut.
    motivera gärna också.

Här kommer min gissning.

LW - BJ Penn. Som jag ser det så finns det ingen som är i samma klass i LW som BJ är. Jag trodde på Florian, men han hade ju inte mycket att komma med. Så nej, jag tror BJ står kvar.

WW - GSP. Samma sak här. GSP blir ju bara bättre för varje fight han går också så jag vet inte vem som skulle rubba honom.

MW - Chael Sonnen. Jag tror inte Damien Maia vinner över Anderson Silva på UFC 112. Så då tror jag att nästa titelchans går till Chael Sonnen och han kniper den med sitt GnP. Även om Spindeln är en mardröm på backen så känns det som att han är lite mätt nu. Sonnen är hungrig och har ett jävla ös.

LHW - Shogun. Han spöar Machida (igen) denna gång. Sen tror jag han håller bältet minst i ett titelförsvar.

HW - Velasquez. Carwin vs Mir om Interimbältet. Den tror jag Mir tar. Han har ett geniunt hat till Brock som jag gillar (fast jag har svårt för Mir). Jag tror han är strået vassare än Carwin, som dock slår hårt.
    Även om han vinner eller förlorar i en eventuell rubbermatch emot sin nemesis så tror jag att när Cain Velasquez blir insläppt i buren emot vem som än står där så kommer han inte misslyckas. Jag trodde att Big Nog skulle vara ett nr för stort. Men efter den fighten så har jag blivit en "believer" på Velasquez.

Contender

Re: UFC Champs slutet 2010

LW - BJ Penn
    WW - GSP
    MW - Silva eller Belfort
    LHW - Machida
    HW - Lesnar

Hall of famer

Kul tråd. Här kommer mina funderingar.

LW - BJ Penn
    Inget snack, BJ Penn är champ så länge han själv känner för det. Så länge han inte lämnar LW för att ge sig på WW ännu en gång så håller han detta bälte.

WW - GSP
    Dan Hardy är ett skämt som utmanare, och bakom honom är det ännu tunnare. Fitch/Alves är de enda riktiga utmanarna i min bok, och som outsider har jag faktiskt Paulo Thiago.

MW - A. Silva
    Andersson utklassar allt och alla, inklusive Maia som jag har en ganska rejäl mancrush på. Silva behåller sitt bälte 2010 ut såvida han inte hinner pensionera sig. Bäst run for his money ger V. Belfort.

LHW - A. Silva
    Håller med om att Shogun tar returmötet mot Machida, om än väldigt knappt. Då Shogun och Andersson inte är brothers from different mothers kan mellanviktskungen tänka sig att sno titeln innan han pensionerar sig, och gör då så. Shogun/Machida-matchen är dock fruktansvärt jämn som sagt, och skulle Machida visa sig vinna den så behåller han bältet året ut.

HW - Shane Carwin
    Carwin gör rövmos av Mir och vinner interimbältet. Oavsett om han ställs mot Brock eller Cain gör han sin läxa och jobbar upp sina skills så att de är riktigt höga och vinner den (eller de) matchen(matcherna) på TKO. Efter dessa motståndare är avhyvlade är HW tillräckligt utgallrad för att inte bjuda något egentligt motstånd resten av året.

Hall of famer

Riktigt bra tråd, synd att du inte är mer aktiv här starfighter!

LW - BJ Penn
    Tror att Maynard skulle ha en liten chans mot Penn trots hans unimpressive display mot Diaz, men han kanske inte ens får en shitletot under 2010. BJ är jättefavorit vem han än möter i den här divisionen, han är jättebra på i princip allting och lär hålla kvar bältet.

WW - GSP
    Ingen i WW kan slå GSP i en match som går längre än första, KANSKE andra ronden. GSP tar ner alla i divisionen och dominerar dem på marken, och är rätt bra stående också. Det enda sättet GSP kan torska är en knock innan han lyckas ta ner det på mattan.

MW - Silva
    Ja jag är tråkig här. Tror att både Belfort och Sonnen har en viss chans, men ärligt talat är ju Silva stor favorit i båda de matcherna. Maia nämner jag inte ens, kan inte se hur han skulle kunna slå Silva, eftersom jag tvivlar på att han kommer lyckas ta ner Silva. Gör han det kan det dock bli otroligt roligt

LHW - Shogun
    Om LW, WW och MW är västfronten under första världskriget är LHW östfronten. Här besegrar den ene den andre, den tredje den fjärde, osv. Därför är betten på shogun lite osäker. Jag tror att Shogun slår Machida (igen), och efter det har han max två försvar kvar under 2010, kanske bara ett. Shogun är därför ett rimligt bet.

HW - Lesnar
    Här är egentligen den enda gången min pessimism spelar in. Jag brukar ju tro att världen är skapad för att skapa lidande för mig, och Lesnar som champ när det här året är över är det ultimata lidandet. Jag hatar Lesnar with a passion, men att han har talang är det inget tvivel om. Jag håller honom som favorit mot alla utmanare.

Contender

LW - BJ Penn
    WW - GSP
    MW - Silva
    LHW - Hoppas på Rashad, men kan bli lika gärna Shogun
    HW - Lesnar

Rookie

LW - BJ Penn , finns ingen i hans klass.
    WW - GSP, samma här, känns inte som om det finns en riktig utmanare.
    MW - Anderson eller Belfort om han har hunnit återhämta sig från skadan.
    LHW - Shogun
    HW - Cain Velasquez.

Hall of famer

Jag kan inte se Rashad som champ igen... inte så länge shogun/machida är i UFC... Rashad är ruggigt överskattad.

LW: BJ
    WW: GSP
    MW: Belfort
    LHW: Shogun
    HW: Frank Mir

Contender

LW - BJ Penn - solklar
    WW - GSP - solklar
    MW - Silva - solklar
    LHW - Den klart mest svårbedömda divisionen. Jag tror att Machida slår Shogun framåt våren och då blir han svår att peta ner från tronen. Mitt tips får bli Machida även om han är lite svårbedömd
    HW - Lesnar är nog lite för stor och stark för Velasguez (som är den ende jag tror har viss chans mot honom)

Helt oförändrat alltså

Hall of famer

Tror på att BJ Penn och GSP sitter kvar på tronen.
    Anderson Silva BORDE vara lika solklar, men det känns som att han e påväg ner och att han inte orkar bry sig om MW titeln, fast det är bara mina spekulationer. Sen får vi se, Chael Sonnen säger ju att Silva är rädd för honom. Men jag tror att Sonnen säger det för att få chans på att gå match mot honom.

WAR SHOGUN.
    HW är så jäkla öppen.

Påtal om GSP, om han fortfarande e lika dominant som förra fighterna kommer han sitta kvar längre.

Moderator

Kul tråd!

LW - BJ Penn, Kungen av LW sitter säkert
    WW - GSP, S:t Pierre likaså
    MW - Silva (Sonnen) Jag tror att Silva blir kvar på tronen men om nån ska slå honom så är det Sonnen som brottar ner honom och frustrerar honom på marken i fem ronder. Det som starkast talar emot det scenariot är att varje rond startar stående.
    LHW - Shogun vinner IGEN över Machida och får sitt bälte.
    HW - Lesnar (Velasquez, Carwin) Jag ser det lite hugget som stucket mellan dessa tre herrar. Alla tre är fenomenala brottare och nu har även Velasquez visst klipp i nävarna. Velasquez är tveklöst den snabbaste och Carwin är den mest hårdslående men Lesnar är den starkaste. Jag skulle gärna se att dom gör upp alla tre i buren, samtidigt
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Haha, Brock Lesnar är ju van med många i buren pga av showbrottning hahaha

Contender

Tror som alla andra, men tror dock snart att Bobby Lashley kommer till UFC.
    HW slutet 10- Cain Velaquez
    Hw början 11- Bobby Lashley

Hall of famer

Lashley har inte någon större chans mot de tre andra brottarna (eller mir) tror jag.

Contender

Man vet aldrig just nu tror jag inte han har de.
    Men älskar hans sett "jag knackar inte på Danas dörr, jag börjar från Scratch". Han vill inte rusa in i något som, Brock.
    Tror Lashley blir stor

Hall of famer

Lashley saknar snabbheten som Lesnar har och hans standup lär inte vara speciellt bra... tror inte han blir något faktiskt. han är 33 bast nu så någon framtidsman är han nog inte.

Hall of famer

LW - BJ Penn
    WW - GSP
    MW - Chael Sonnen (AWYEAH)
    LHW - James Toney (lol!)
    HW - James Toney (Fuck yeah!)

:roll:

Champ

LW Bj eller kanske George sotiropulous om han har flax

WW Gsp tveklöst

MW den som först får chansen av Belfort och Sonnen, tror inte Silva har råd att vara så kaxig och nonchalant mot dom som han varit mot dom senaste motståndarna

LHW Shogun eller Jon Bones Jones

HW OM inte Brock kommer tillbaka i tid så blir det Cain Velaxsquesx

Contender

Lashley är jävligt explosiv., minns från showbrottnings, han hoppa upp i ringen jämnfota

Hall of famer

Ja, men DÅ är det klart att han tar HW-titeln. Det är trots allt pga av att BJ Penn kan jämfotahoppa upp ur en pool som han är kungen av LW... :roll:

Moderator

hehehe

Jag tror knappast att Lashley har chans att bli något speciellt inom HW överhuvudtaget. Han är en hyfsad brottare och urstark. men han börjar bli till åren plus att han inte har någon standup..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Haha jag tror inte heller han blir något..

Menade bara på att han är jävligt explosiv, nån sade att han inte var snabb.. Då påpeka jag bara att han grym spänst och är explosiv.

Lashley hade som max kunnat slagit Kongo på GnP, men hade säkert torskat mot låt säga Roy Nelson. Tror dock att han spöar Rogers.