Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 14 of 14
    Champ
    Blog Entries
    27

UFC Champs "by the numbers"

Hittade den här på Sherdog och tänkte att det skulle vara intressant för vissa kanske! Klicka på bilden för att få upp en helbild, vet inte varför den här blev så smal.

Name:  sherdog-infographic-oct14.jpg
Views: 39
Size:  79.9 KB

Rätt så imponerande att Jones har 100% Takedown Defense!!

UFC Champions: By the Numbers

Champ
    GSP's 1.35 sumbissionförsök i minuten är ganska sick, svart på vitt att han inte bara ligger ovanpå folk. Mixade han in mer GnP för att "mjuka upp" motståndaren så kanske han skulle avsluta fler fights med submission, who knows?

Contender
    WEC=UFC?
    Eller vad tycker ni?

Edit - I så fall kanske Pride=UFC också?

Hall of famer
    WEC = UFC kan jag köpa. Men Pride = UFC känns ju som helt annat iochmed ringen samt andra regler.

Contender
    Ok!
    Jag kan dock inte köpa det. Det var inte UFC då men blir det bara för att Zuffa köpt det? Nä det var en annan organisation så jag kan inte köpa det.
    Pride kanske inte passar in men Strikeforce? Hur mycket jag än gillar Strikeforce så är standarden lägre där och bara för att Zuffa köpt betyder inte att Strikeforcematcher ska räknas som UFCmatcher.
    Tyckte väl bara att det var skumt att de räknat med dem men det beror väl till stor del att jag följt UFC stenhårt sedan många år(Hyrde UFC 1-2 på min lokala videobutik som 15 åring början av -94 och tyckte det var astufft och på den vägen är det) medans jag knappt sett mer än en handfull WECmatcher.

Champ
    Blog Entries
    27
    Det finns många bra WEC-matcher att se, de senare galorna har jag och det är helt galet vilket tempo det är på killarna :P

Hall of famer
    Fast det har väl med reglerna att göra, tror jag. Strikeforce hade ju stor potential och var på väg upp, det var därför UFC köpte upp den.
    Sen har inte UFC varit topnotch ända sedan starten, de bästa killarna var ju borta i Pride med vissa undantag för Ortiz och Liddell och några till.

Champ
    Blog Entries
    27
    Har inte de flesta Pride-grabbarna haft svårt att prestera i UFC?

Champ
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Har inte de flesta Pride-grabbarna haft svårt att prestera i UFC?
    Är inte det en myt som UFC skapat för att få sina fighters att verka bättre när "alla" fighter gick över från Pride.

ex.
    Dan Henderson 6-3 efter Pride. Strikeforce LHW Champ.
    Shogun Rua 4-3 Vart UFC LHW Champ.
    Wanderlei Silva 2-4
    Big Nog 4-2 UFC Interm HW Champ
    Lil Nog 2-2

Tycker siffrorna talar för sig själv. Känns som att alla förväntade sig att alla Pride Vets skulle gå in och sopa rent i UFC.
    Det har gott bra för de flesta med tanke omständigheterna, som tex åldern många håller på att komma upp i.

Hall of famer
    Ja, jag vill understryka Pains poäng om ÅLDERN, de flesta var över 30 och förbi deras prime när de kom till UFC, och det är ett faktum.

Champ
    För att nämna hur många mer matcher dom gått också... Cro Cop och Minotauro hade ju gått en jävla massa matcher innan dom hamnade i UFC.

Champ
    Blog Entries
    27
    Bra poänger, inget som jag hade tänkt på men det ger ett annat perspektiv på saken!

Moderator
    Ja det var konstigt räknat. Aldo har väl inte gått några 10 matcher i UFC
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Nope, 2 matcher. Men dom räknar WEC matcher som UFC av någon skum anledning.