Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 17 of 17
    TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91

UFC 144: Edgar vs. Henderson

Name:  UFC_144_poster-500x666.jpg
Views: 160
Size:  88.9 KB

Main Card

Frank Edgar vs. Ben Henderson - Titelfight i lättvikt
    Quinton Jackson vs. Ryan Bader - Lätt tungvikt
    Mark Hunt vs. Cheick Kongo - Tungvikt
    Yoshihiro Akiyama vs. Jake Shields - Weltervikt
    Yushin Okami vs. Tim Boetsch - Mellanvikt
    Hatsu Hioku vs. Bart Palaszewski - Fjädervikt
    Anthony Pettis vs. Joe Lauzon - Lättvikt

Preliminary Card (FX)

Takanori Gomi vs. Eiji Mitsuoka - Lättvikt
    Norifumi Yamamoto vs. Vaughan Lee - Bantamvikt
    Riki Fukuda vs. Steve Cantwell - Mellanvikt
    Takeya Mizugaki vs. Chris Cariaso - Bantamvikt

Preliminary Card (Facebook)

Zhang Tiequan vs. Issei Tamura - Fjädervikt
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Ett ovanligt fullproppat huvudkort i Japan. Ser egentligen fram emot alla matcher. Mest lättippat är Kongo vs. Hunt. Kan inte bli annat än en solklar Kongo-seger.

Ska också bli spännande att se Rampage mot Bader. Mycket intressant! Skulle tro att det här blir tufft för Rampage.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Hall of famer
    Kommer att bli ruggigt kul att se. Borde ju sändas på ganska mänsklig tid tycker man också. Såvida man inte anpassar den för att USA ska få på bästa sändningstid.

Ska bli intressant och se hur det går för Akiyama i weltervikt. Att cutta vikt brukar ju påverka konditionen negativt och han är ju inte känd för att ha bästa flåset på kvarteret.
    Och som TXS säger lär Kongo vara den mest lättippade segraren på kortet, även om Hunt visat hyffsad form på senare tid lär han få det jobbigt i det långa loppet.

Tror också att Rampage kan få vissa problem med Bader. De har ju på nåt vänster ganska lika stila, brottare som jagar knockouts med högersläggan.
    Ska också bli kul att se Riki Fukuda igen. Han gjorde en riktigt bra match mot Nick Ring, men blev ju bortdömd. Han har dock inte gått någon match på närmare 1 år, men Cantwell borde han ändå klara hyffsat enkelt i vad som vid förlust kommer vara sista matchen i Cantwell UFC-sejour.

Skulle kunna skriva "Ska också blir kul att se" hela natten, men jag nöjer mig här.

Contender
    Riktigt bra kort tycker jag. Frankie tror jag vinner på snabbhet, uthållighet och bättre boxning. Tror inte Benson kommer kunna hålla ner honom heller. Rampage visade förbättrad brottning mot Jones och det kommer han ha nytta av mot Bader. Tror Rampage får sin efterlängtad KO på sin "hemmaplan". En annan fight som jag ser fram emot är:

Anthony Pettis vs. Joe Lauzon

Contender
    Riktigt fint kort. Hoppas Pettis kommer igång lite bättre, gillar dock båda så glad vem som än vinner. Har också svårt att se Hunt vinna men å andra sidan så har Kongo sett så jäkla stel och avvaktande ut senaste matcherna(ända tills han träffar).
    Undra vad oddsen ligger på en sub vinst i Rampage-Bader matchen? Måste vara rätt högt? 1000ggr pengarna? LOL. Nä, tråkig matchup som antagligen slutar med en TKO för någon av dem. Hoppas Sexy spöar skiten ur tråkShields!!!
    Main blir riktigt spännande, svårt att tippa vinnarn. Ben är ju SIIIIIICK men Frankie har ju visat ett par gånger nu en vilja som heter duga.

Ännu en underbar gala på G, FUCKIN GREAT MON!

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Darbog: jag är ledig i morgon och har hela natten på mig... Alltid kul med åsikter och tankar!

Moderator
    Riktigt bra kort!

Frankie Edgar får det svårt med Henderson och det är en av de mer intressanta matcherna i år. Jag kan se båda som vinnare och tror det kokar ner till vem som lyckas bäst med sin gameplan och prepp.

Hunt kommer, tyvärr, bli nerbrottad, fasthållen av Kongo och avslutad av overksam GnP.

Shields vs Akiyama är ingen vidare match, Akiyama underhåller men saknar toppkvalité och shields är den enda brottaren jag inte respekterar. Han har fightats i många år och ser fortfarande lika bortkommen ut stående som en nybörjare första dagen på klubben.

Pettis vs Lauzon bör bli en vinst mot pettis. Jag köper inte lauzon hypen bara för att han lyckades submitta guillard. Han är inte dålig, men han är inte bra

En FANTASTISK trailer
    Last edited by ShogunRua; 02-21-2012 at 08:01 AM.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Hahaha, så jäkla bra trailer!
    Håller helt med om att Lauzon är lite överhypad. Verkar vara en skön snubbe och han är underhållande, men jag tror inte han håller fullt ut mot absoluta toppen.

Contender
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    och avslutad av overksam GnP.
    overksam GnP, whut? ? Borde väl va verksam om den avslutar honom eller är jag helt ute o snurrar i de blå? =/

Moderator
    Hunt kan inte ta sig upp underifrån, däremot så kan han skydda sig när han ligger underst. Alltså kommer kongo slå honom på underarmarna tills domaren tvingas avbryta för att hunt inte förbättrar sin position
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Moderator
    COUNTDOWN

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Okej, mest lättippat är: Kongo vs. Hunt, Akiyama vs. Shields och Okami vs. Boetsch.

Medelsvårt är Edgar vs. Henderson. Jag gillar "Bendo" stenhårt, men tror ändå att mästaren drar det längsta strået tack vare sin rörlighet och sitt ljussnabba fotarbete.

Svårtippat är Rampage mot Bader och Pettis mot Lauzon. Jag vidhåller att Ryan Bader fortfarande är superfarlig, men alla vet också att åldermannen Quinton Jackson har suveränt takedown defense och kan golva nästan vem som helst. När det gäller Anthony Pettis och Joe Lauzon börjar jag nästan ångra mig. Pettis måste komma in med en bra gameplan, boxas hårt, röra på fötterna och undvika att fastna i en submission. Då kan "Showtime" mycket väl fixa en strategisk seger.

Hall of famer
    Ju närmare matchdags vi kommer börjar jag mer och mer tro på att Lauzon kommer dra det längsta strået i sin fight mot Pettis. Han har riktigt bra drag i nävarna och använder dem på ett förtjänstfullt sätt för att sätta upp sina submissions. Efter att ha sett Pettis och Hendersons senaste fighter fattar jag inte hur Pettis kunde lyckas bli WECs sista lättviktsmästare.

Så för att summera håller jag med TXS om alla resultat utom Rampage - Bader där jag tror Rampage vinner.

Moderator
    Årets trailer!

Champ
    Helvete. Rampage gör en "rumble" och väger in på 211. FML.

Contender
    Ja fast Bader blev nog glad att få 20% av Rampages kassa. Bader dubblade nog sin lön där. Djävlar vad sexy så rippad ut.

Contender
    Quote Originally Posted by TXS View Post
    Okej, mest lättippat är: Kongo vs. Hunt, Akiyama vs. Shields och Okami vs. Boetsch.
    Du väljer Shields, enkelt? Oj, visst att han är duktig men i UFC har han sett rutten ut och hans standup är så jäääääkla kass. Kanske Shields via eyepoke:/. Okami har du rätt i, han borde ta hem den. Hunt ser jag inte att han skulle kunna vinna, kanske via ATOMIC BUTTDROP om något.

Rampage trodde jag skulle ta hem denna då båda är så ensidiga och det garanterat blir 100% standup, nu när han påståss vart skadad och missat vikten så vet jag inte. Jag håller tummarna på att Showtime fixar detta!!!