Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 23 of 23
    Moderator

UFC 143: Diaz vs Condit

Huvudkort

Nick Diaz vs Carlos Condit (om interim-bälte)
    Roy Nelson vs Fabricio Werdum
    Josh Koscheck vs Mike Pierce
    Renan Barao vs Scott Jorgensen
    Ed Herman vs Clifford starks

Det blir åka av minsann !!

Diaz möter Condit om ett plastbälte i mästaren GSPs tillfälliga frånvaro p.g.a. skada. Jag ogillar Diaz attityd men jag har trots det svårt att se vart Condit ska kunna vinna den här matchen. Condit har väldigt potent muay thai men Diaz aviga boxning har på senare tid visat sig kunna knäcka den bäste. Och vi såg ju alla hur det gick för cowboyen mot den yngre av diaz bröderna. På backen är Condit heller ingen tramsare men återigen vill jag ge udden till Diaz som är ett gracie-svartbälte av rang. Det enda jag kan se Condit göra bättre är att brottas men jag känner mig tveksam till om den gänglige Condit kan kontrollbrotta till sig ett domslut mot Diaz.

Nelson möter Werdum och som vanligt när två vassa grapplers möts lär vi få se 3 ronder halvkass kick boxning..... Nu var jag lite väl hård kanske men båda dessa herrar ligger någonstans i nedre delen av mellanskiktet vad gäller boxningsförmåga men lärä respektera varandras groundgame för mycket för att våga satsa på kramkalas.

Jag tänker minsann sätta på mig min Koscheck tröja och vråla med när han stegar in! Kos bör kunna mosa Pierce som inte har vunnit över några kvalitetsmotståndare hittils.

Young guns Jorgensen får ett svårt prov mot superbra grapplern Barao. Men om det är något Jorgensen är expert på så är det att va en hård jävel och brottas. Dessa två kvaliteer kan ge honom vinsten denna afton men jag vågar inte säga med besked vem som kommer vinna.

Clifford Starks (vem?) möter Ed Herman och allt jag undrar är: vad gör den här matchen på huvudkortet?

"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Ser fram emot Diaz!!! Är ingen Diaz fan men uppskattar ändå hans fighter, vill dessutom se GSP köra över honom.

Är du säker på att Ed herman-Starks är på huvudkortet? Det var fan i mig den skummaste någonsin, Herman knappt en medelfighter och Starks som du säger vem fasiken är det? Skumt...

Werdum fattar jag inte hur han fick kontrakt igen men får väl hoppas att han gör bättre ifrån sig nu än senaste tiden. Han match mot Overeem var nog bland det värsta jag sett, uselt. Roy Nelson är en halvrolig medelmåtta, vinnaren i matchen blir väl typ en topp10 gatekeeper.
    Kosheck vinner övertygande tror jag. Även om jag hatar honom så är han en "Fitch", han skulle kunna spöa alla i 170 förutom GSP. Men han kommer aldrig få en ny titelmatch, i alla fall inte mot GSP.

Hall of famer
    Herman är ju grym!

Nelson känns betydligt bättre än Werdum på det stående, så jag gissar att Werdum försöker att ta ner Nelson och sedan ligger knockad i ett hörn innan domaren bryter.

Har börjat gilla Koscheck, han var lite småskön i TUF. Tror inte han kommer ha några större bekymmer även om Pierce är riktigt vass och hans förluster kommit mot rätt bra snubbar (Fitch och Hendricks i UFC).

Sedan har vi maineventen. Ser fram emot den ruggigt mycket. Nick Diaz verkar vara en förjävla skön snubbe, han är ju lite underlig i vissa avseenden, men i Inside MMA visade han att han är riktigt kul och inte alls så puckad som han framställs. När man kollar UFC Primetime känner jag att de skulle skippat Condit och fokuserat bara på Nick!
    I själv fighten gissar jag att det kommer att se ut ungefär som mot Daley, Nick blir sänkt för att sedan komma tillbaka och vinna. Skulle vara kul om han subbar honom med någon kul submission och inte en trist RNC.

President
    Blog Entries
    30
    är nervös över diaz fighten, sett ett par condit fighter och han är övertygande
    men nervositeten beror mer på att jag gillar diaz än att jag tror att han går segrande ur den här vilket han kommer att göra
    Bara han inte går in harmonisk vilket han verkar göra just nu, hur bra är en snäll diaz? har han någonsin legat så lågt som han gjort den här gången. Han har bara tränat med ronda rousey och kanske därför är så jäkla lugn

Contender
    Diaz tar detta. Tror på en liknande matchbild som Diaz vs Cerrone.

Champ
    Blog Entries
    27
    Maineventet är 100% skälet till att se denna gala. Allt annat är bara grädde på moset.

Dana länkade en skön video btw!

Moderator
    Hahaha Klockren! Jag tror också att matchen KAN koma att bli skrämmande lik Diaz vs Cerrone
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    27
    Skillnaden mellan Cerrone och Condit är väl att Condit är en bättre brottare så som jag har förstått det? Condit har ju definitivt mer än "a puncher's chance", han är trots allt topp 3 WW i världen.

Moderator
    Abosolut, condit har bättre brottning än cerrone. Jag skulle också vilja påstå att condit slår hårdare än cerrone, condit är en riktig avslutare.

Rookie
    Jag har inget personligt intresse i huvudfighten, mer än som ett fan, menande att ingen av dessa är någon av mina favoriter. Men jag tror på Condit. Tycker han ser grym ut i sina fighter. Skoningslös och... Grym helt enkelt. Jag tror han har en GOD chans här! Betydligt bättre än "a punchers chance".

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by malmster View Post
    Jag har inget personligt intresse i huvudfighten, mer än som ett fan, menande att ingen av dessa är någon av mina favoriter. Men jag tror på Condit. Tycker han ser grym ut i sina fighter. Skoningslös och... Grym helt enkelt. Jag tror han har en GOD chans här! Betydligt bättre än "a punchers chance".
    ja det här blir en jämn fight som kan gå hursomhelst, condit har kört över sina motståndare hittills

en rolig fight blir Roy Nelson mot werdum, undrar hur nelson kommer att se ut på invägningen
    får man se magrutor?
    TKO vinst för Nelson när werdum slagit sig trött
    ska bli kul att se mer från Barao som alla tror blir en mästare i framtiden

Moderator
    magrutor är nog väl hoppfullt

Champ
    Blog Entries
    27
    Han såg fortfarande lite pudgy ut i senaste intervjun jag såg med Karyn Bryant, men förhoppningsvis så är han ett stort steg närmare 205!

Champ
    Diaz all day! Ar utomlands och har bara tillgang till internet en liten stund, sa det kommer tyvarr inga bettingtips denna gala. Daremot ger Diaz och Koscheck 2 x pengarna, vilket kanns valdigt spelbart om man fragar mig. Ar tillbaka i Sverige om en vecka, och da kommer bettingtipsen tillbaka som vanligt. Peace out!

Moderator

Champ
    Blog Entries
    27
    Vet inte om någon annan har nämnt det, men UFC 143 blir den första galan med ett helt nytt intro! Tydligen så har de gjort sig av med gladiatorintrot och machomusiken, och har istället anställt ett produktionsbolag kallat Digital Domain för att göra ett nytt intro. Det nya introt ska ha delar från 18 klassiska fighter som bättre ska ge en bild av vad MMA går ut på. Musiken är den största överraskningen, den är nämligen skriven av ingen mindre än Hans Zimmer!

Quote Originally Posted by Dana White
    “The UFC is heading into a new chapter and taking the brand to the next level,” Dana White said in a press release to announce the news. “We’ve had the same show open for the past nine years, and with his monumental FOX deal and the global expansion of the UFC, we wanted to come up with a new show open that paid tribute to the fighters who helped us build the business and grow the sport.”
    http://www.fightofthenight.com/news/...o-gets-canned/

Hall of famer
    detta borde ha hänt för 3-4 år sedan, men bättre sent än aldrig! Hans Zimmer klämmer säkert in något härligt hollywoodianskt theme

Contender
    Jag gillar det gamla introt men det blir säkert bra.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Älskar det gamla introt med Stemm - Face the Pain. Ska bli ruskigt intressant att se och höra det nya introt.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Åh, by the way, jag tror att "Big Country" vs. Werdum blir riktigt intressant. Det står en hel del på spel i denna udda tungviktsfight. Sedan har vi förstås Diaz vs. Condit. Jag kommer att sätta in tandskyddet och be en liten bön om att bäste man vinner.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Hall of famer
    JAAAAA!! Nu kör vi snart! Har inte varit såhär laddad inför en fight som jag är för Diaz - Condit på ett jäkligt bra tag, om ens någonsin.

2,85 på Starks och 2,9 på Jorgensen, känns klart spelbart som singlar.

Contender
    Taggad som vanligt. Galorna avlöser varann i grym takt, mycket bra matchningar som man ser fram emot. Trots att underkorten ofta har mer okända namn än tidigare så håller main ofta hög klass på namnen.
    Hoppas tjockis-Roy slår in näsan på Werdum!!! Gillar inte Werdum av flera anledningar: Tråkig, hans match mot Reem var bland de värsta jag sett, han slog Fedor.
    Hoppas Diaz vinner så GSP-Diaz blir av!!!

BTW vad har hänt med pickem? Ingen som orkar ta över? Kanske prata med Jabb om flera sponsrade omgångar? Behöver ju inte vara något dyrt, typ en t-shirt på ett kvartals tippning eller nåt. Lite reklam billigt för dem?

Moderator
    Vi håller på med lite omstruktureringar men vi kommer jobba för att få igång bl.a. pick 'em så snart som möjligt!

Vi fortsätter diskussionen kring UFC 143 i spoilerdelen av forumet!