Huvudkort
Nick Diaz vs Carlos Condit (om interim-bälte)
Roy Nelson vs Fabricio Werdum
Josh Koscheck vs Mike Pierce
Renan Barao vs Scott Jorgensen
Ed Herman vs Clifford starks
Det blir åka av minsann !!
Diaz möter Condit om ett plastbälte i mästaren GSPs tillfälliga frånvaro p.g.a. skada. Jag ogillar Diaz attityd men jag har trots det svårt att se vart Condit ska kunna vinna den här matchen. Condit har väldigt potent muay thai men Diaz aviga boxning har på senare tid visat sig kunna knäcka den bäste. Och vi såg ju alla hur det gick för cowboyen mot den yngre av diaz bröderna. På backen är Condit heller ingen tramsare men återigen vill jag ge udden till Diaz som är ett gracie-svartbälte av rang. Det enda jag kan se Condit göra bättre är att brottas men jag känner mig tveksam till om den gänglige Condit kan kontrollbrotta till sig ett domslut mot Diaz.
Nelson möter Werdum och som vanligt när två vassa grapplers möts lär vi få se 3 ronder halvkass kick boxning..... Nu var jag lite väl hård kanske men båda dessa herrar ligger någonstans i nedre delen av mellanskiktet vad gäller boxningsförmåga men lärä respektera varandras groundgame för mycket för att våga satsa på kramkalas.
Jag tänker minsann sätta på mig min Koscheck tröja och vråla med när han stegar in! Kos bör kunna mosa Pierce som inte har vunnit över några kvalitetsmotståndare hittils.
Young guns Jorgensen får ett svårt prov mot superbra grapplern Barao. Men om det är något Jorgensen är expert på så är det att va en hård jävel och brottas. Dessa två kvaliteer kan ge honom vinsten denna afton men jag vågar inte säga med besked vem som kommer vinna.
Clifford Starks (vem?) möter Ed Herman och allt jag undrar är: vad gör den här matchen på huvudkortet?

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
Klockren! Jag tror också att matchen KAN koma att bli skrämmande lik Diaz vs Cerrone

.