Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 19 of 19
    Champ
    Blog Entries
    27

UFC 142: Aldo vs. Mendes

Name:  UFC-142-Aldo-vs-Mendes-Poster.jpg
Views: 143
Size:  78.9 KB

Den 14:e januari smäller det! José Aldo försvarar sitt UFC-bälte för 3:e gången, denna gång mot den talangfulla alfahanen/brottaren Chad Mendes som står obesegrad med 12-0.

Dessutom får vi bevittna Anthony "Rumble" Johnsons debut i MW-divisionen där han får möta Vitor Belfort.

Hela kortet ser ut såhär:

MAIN CARD

Jose Aldo vs. Chad Mendes (för fjäderviktsbältet)
    Vitor Belfort vs. Anthony Johnson
    Mike Massenzio vs. Rousimar Palhares
    Carlo Prater vs. Erick Silva
    Edson Barboza vs. Terry Etim

PRELIMINARY CARD

Sam Stout vs. Thiago Tavares
    Gabriel Gonzaga vs. Ednaldo Oliveira
    Yuri Alcantara vs. Michihiro Omigawa
    Ricardo Funch vs. Mike Pyle

PRELIMINARY CARD (Facebook)

Felipe Arantes vs. Antonio "Pato" Carvalho

För att tagga igång lite länkar jag videos!

"Brazilians have been known to become super Saiyans when fighting in Brazil."
    Last edited by toelock; 01-11-2012 at 10:00 AM.

Moderator
    Mendes vs aldo blir högintressant. Mendes är ju en filt av grov kaliber, klarar aldo av att inte bli nerbrottad och kvävd?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Aldo har ju mött alfabrottare tidigare som Faber, så han ska nog klara sig.

Champ
    Nån mer än jag som håller Johnson som favorit mot Trött-Vitor? Förstår inte hur vissa bettingsidor har Belfort som storfavorit.

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Nån mer än jag som håller Johnson som favorit mot Trött-Vitor? Förstår inte hur vissa bettingsidor har Belfort som storfavorit.
    Johnson kommer med största sannolikhet göra livet svårt för Vitor! Rumble är ju lika stor som Jon Jones, han kommer att vara en livsfara för alla i MW nu.

Moderator
    Jag kan se honom vinna över vitor.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Tror också att Johnson kommer att vinna. Och för första gången kommer jag även att hålla på honom.

Hall of famer
    Midnight Le tare. (nån som sett warrior fattar)

Hall of famer
    Riktigt sugen att betta emot Aldo den här gången. Va tror ni, hur kommer matchen se ut?

Contender
    Jag tror att Mendez i perioder kommer kunna ta ner Aldo. Frågan är dock om han kommer kunna hålla honom nere och hur mycket knän och liknande han kommer få äta när han försöker. Oddsen ligger väl ungefär där dom ska ligga i mina ögon.

Contender
    Rumble missade vikten med 12 pounds!!! Riktigt illa när man gått upp en viktklass. Största viktmissen i UFC historia?

Läste att publiken i Rio ropade att de skulle Mendez skulle mördas etc. Det är lågt! Hoppas Sverige skippar alla burop.

Champ
    Rumble väger in på 197 pounds. He did it again

Edit: Sami hann före

Hall of famer
    Fyfan 197 pounds.... det är sanslöst. Hur fan kunde snubben cutta till 170 förut?

Hall of famer
    Väldigt bra fråga brawler. Undrar hur fan det går så extremt fel att man missar med så mycket. Det är väl ungefär om man blir akutinlagd på sjukhus som det skulle vara okej...

Contender
    Blev det inget pickem?

Champ
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Blev det inget pickem?
    Verkar inte så Quest har väl varit borta sen innan UFC 141, vem var det som vann förresten?

Contender
    Du vann väl Rampage eller? Gick så uselt för mig i sista så kan inte varit jag i alla fall.

Champ
    Vann jag? Kul om det stämmer! Har inte räknat poängen, brukar vänta tills Quest har räknat ihop allt.

Förresten ang. Johnson, han fick order av UFC doktorn att fylla på vätskan igen samma dag som invägningen pg.a. att han hade tappat känseln i benen osv. Han ska ha varit nere på 187 pounds vid det tillfället. Det förklarar till viss del vad som hände, men varför var det så svårt för honom att cutta?
    Här är min teori:

Johnson passade på att trycka i sig massor av anabola, TRT osv. eftersom han gick upp en viktklass. Vad han inte räknade med var att det skulle bli svårare att tappa vikt när han lagt på sig mer muskler. How about it?

Hall of famer
    Möjligt. Han är en enorm kille alltså, fan vad jag inte hade velat slåss med honom.

galan är över och diskussionen fortsätter i forumets spoiler sektion med UFC 142 resultaten
    Last edited by KanoBlack; 01-15-2012 at 05:22 AM.