Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 40
    Champ
    Blog Entries
    27

Talking UFC 141: Lesnar vs. Overeem!

UFC 141: Lesnar vs. Overeem

Name:  ufc_141_1.jpg
Views: 288
Size:  97.4 KB

Main Event

Heavyweight bout: Brock Lesnar vs. Alistair Overeem
    Lightweight bout: Nate Diaz vs. Donald Cerrone
    Welterweight bout: Jon Fitch vs. Johny Hendricks
    Light Heavyweight bout: Vladimir Matyushenko vs. Alexander Gustafsson
    Featherweight bout: Nam Phan vs. Jimy Hettes

Preliminary card (televised)

Featherweight bout: Ross Pearson vs. Junior Assunção
    Lightweight bout: Ramsey Nijem vs. Anthony Njokuani

Preliminary card

Welterweight bout: Dong Hyun Kim vs. Sean Pierson
    Lightweight bout: Jacob Volkmann vs. TJ Grant
    Welterweight bout: Matt Riddle vs. Luis Ramos
    Featherweight bout: Manvel Gamburyan vs. Diego Nunes

30 december smäller det när två av de största tungviktarna i UFC kolliderar i en kraftmätning utan dess like! Dessutom så får vår favoritsvensk Alexander Gustafsson äntligen möta vaktmästaren Vladimir Matyushenko, och Donald Cerrone går sin 5 match i år, denna gång mot Nate Diaz. En grym gala som kommer att vinka av 2011 med pompa och ståt (och förhoppningsvis en sjukt grym comeback för Lesnar och ett varmt välkomnande till UFC för Reem, win or lose!)

Och om jag på något sjukt, mirakulöst sätt har missat att det redan finns en UFC 141-tråd så får ni smälla mig på fingrarna bäst ni vill, jag har scrollat, bläddrat och sökt men jag hittade ingen tråd (vilket är helt knäppt eftersom galan går av stapeln om en månad!)

Champ
    Gustafsson vs. Vaktmästarn är mitt main-event! Helt otroligt grymt kort, hoppas det levererar

Champ
    Blog Entries
    27
    Det tror jag nog att det gör, den enda matchen jag är tveksam till är Fitch vs Hendricks, av den enkla anledningen att det är Fitch vi snackar om. Visst, man ska uppskatta sportens alla sidor, men guuuuuud vilken tråkig stil han har. Hoppas att Hendricks gör processen kort, annars blir det galans sömnpiller utan tvekan.

Kul att Manvel Gamburyan är tillbaka i UFC förresten, har för mig att han var rätt underhållande.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Det tror jag nog att det gör, den enda matchen jag är tveksam till är Fitch vs Hendricks, av den enkla anledningen att det är Fitch vi snackar om. Visst, man ska uppskatta sportens alla sidor, men guuuuuud vilken tråkig stil han har. Hoppas att Hendricks gör processen kort, annars blir det galans sömnpiller utan tvekan.

Kul att Manvel Gamburyan är tillbaka i UFC förresten, har för mig att han var rätt underhållande.
    den här tungviktsfajten kommer bli trög som fan, tror tvärtemot alla som tror att det blir action, dem kommer tynga ner varandra och sen flåsa runt redan i 2ronden
    mera MMA !!

Champ
    Jag tror Overeem kommer gå in stenhårt för att krossa Lesnar då hans svaghet och rädsla för smällar kommer utnyttjas. Kommer nog se ut ungefär som Lesnar vs Cain matchen. Det kommer absolut inte vara som Overeems senaste match mot Werdum då han såg till att inte underskatta honom.

Contender
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Gustafsson vs. Vaktmästarn
    hahaha, låter som en svensk Buskis.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by pPistole View Post
    hahaha, låter som en svensk Buskis.
    hahaha

vlog inför ufc 141 med Alex maularn, snyggt gjort och möjligen den skönaste presentationsrösten någonsin under reklamen haha.
    Last edited by KanoBlack; 12-08-2011 at 07:50 PM.
    mera MMA !!

Champ
    bara att börja ladda grabbar, 2 noshörningar som flyger på varandra

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Jag är laddad pellepersson. Ohälsosamt laddad. Har sett fram emot denna match ända sedan den offentliggjordes!
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Contender
    brock kommer få mer stryk än vad han fick mot cain

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    brock kommer få mer stryk än vad han fick mot cain
    Hehe, det är tydligen många som tror på Alistair... Jag håller inte med. Har diskuterat Lesnar vs. Overeem halva dagen med en kollega och kommit fram till följande: Brock kommer att storma och trycka upp Overeem mot buren. Sedan en double leg och side control. Därefter kommer Brock att köra skoningslös gnp och avsluta matchen i mitten av första ronden. Yes, så blir det
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Moderator
    Mja jag vet inte. givet att brock är en bättre brottare men Übereem är riktigt stor och stark och har potent grappling
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Vadå mja? Äru en katt eller? Äähh, skojja bara. Har nog druckit för mycket vinglögg ikväll...
    Last edited by TXS; 12-16-2011 at 10:26 PM.

Contender
    Quote Originally Posted by TXS View Post
    Vadå mja? Äru en katt eller? Äähh, skojja bara. Har nog druckit för mycket vinglögg ikväll...
    ahahahaha

håller med shogun, tror overemm är starkare än vad brock är vilket blir nytt för brock
    overeem räknar nog med brocks anstormning och kommer ha bra fotarbete i början

nate diaz fight blir även spännande, hoppas på nate

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by TXS View Post
    Hehe, det är tydligen många som tror på Alistair... Jag håller inte med. Har diskuterat Lesnar vs. Overeem halva dagen med en kollega och kommit fram till följande: Brock kommer att storma och trycka upp Overeem mot buren. Sedan en double leg och side control. Därefter kommer Brock att köra skoningslös gnp och avsluta matchen i mitten av första ronden. Yes, så blir det
    Det är faktiskt inte helt omöjligt, men om man har i åtanke att Reem är en av de mest erfarna i divisionen och Lesnar en av de minst erfarna i sporten så blir det svårt att hurra för Lesnar. Jag tror att Reem vinner på TKO i första.

Champ
    Jag säger som Overeem: "Jag skulle tippa på en TKO/KO i första ronden, men jag kan garantera en TKO/KO i andra.

Contender
    Tror allt beror på Brocks gameplan, självförtroende och mentala uppladdning inför denna match, vågar han verkligen storma som han gjorde mot Cain? Nja, Enda sättet jag ser Brock vinna är att han avvaktar i börjar, byter lite slag o sånt, förvirrar Overeem, för att sedan explodera och GnP'a ihjäl han.
    Men Overeems självförtroende går inte att ta miste på, han tar de, så länge han inte får allt för mkt hybris och underskattar...

Champ
    Skulle Lesnar avvakta och ens fundera på att slåss mot Overeem skulle han ju få däng efter en halv minut.

Contender
    Blog Entries
    17
    Om Brock stormar fram som han ofta gjort finns ju risken att Reem bara sträcker ut näven och sänker honom. Alistair är en duktig kickboxare, det är inte Brock. Om Brock får ner Alistair på marken blir det tungt för Reem men matchen börjar stående och där har Alistair ett gigantiskt övertag!

Champ
    Blog Entries
    27
    Brock tycks ju ha lite av en glaskäke, men i och för sig så har han ju blivit träffad av rätt feta nävar också (Tankarna förs till Carwin och Cain).

Moderator
    Framförallt så är han väl slagrädd. Det är ju inte superbra mot en K-1 striker
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Framförallt så är han väl slagrädd. Det är ju inte superbra mot en K-1 striker
    Nää, det är ju inte bra på något sätt. Tror (och hoppas vill jag understryka) att Brock har lärt sig något av matcherna mot Cain och Carwin. Brock bör ta detta till marken så fort som möjligt. Lesnar har inget att vinna på att stå och byta slag mot en rutinerad K-1-fighter. Griseri mot buren, double leg och tålamod. Sedan en hel del markmaskineri och distinkt gnp-kross. Jag tror på Brock Lesnar.

President
    Blog Entries
    30
    den här fighten är den jag ser fram emot mest faktiskt

Vinnaren Alex den här så är jag säker på att det bara är toppfighter på mainevent som gäller framöver, torskar han så hamnar han i kylboxen något år till
    mera MMA !!

Champ
    Blog Entries
    27
    In The Mauler we trust! Alex kan ta det här, har grymt stort förtroende i honom och tror på en topp 10-motståndare efter en vinst mot vaktmästaren!

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    In The Mauler we trust! Alex kan ta det här, har grymt stort förtroende i honom och tror på en topp 10-motståndare efter en vinst mot vaktmästaren!
    Matchen mot vaktmästaren kommer bli den som gör Alex stor. Jag hoppas att han gett allt i träningen och att han kan ge allt i matchen. Jag vill se en stor svensk stjärna födas!

Moderator
    Ja det tror jag med,. Detta ger honom en finrummet och de anseddas krets

Page 1 of 2 12 LastLast