han måste vänta ut Jones och kontra, men ser inte honom vinna på något sätt så som Jones sett ut de senaste fighterna.
Hoppas man får se en mänsklig sida av jones i fighten.
han måste vänta ut Jones och kontra, men ser inte honom vinna på något sätt så som Jones sett ut de senaste fighterna.
Hoppas man får se en mänsklig sida av jones i fighten.
Jag tror faktiskt Lyoto är en av de få som har en STOR chans att vinna mot Jones. Lyoto är väldigt underskattad med tanke på alla skalpar han tagit, han har ju bara förlorat mot Shogun och ett kontroversiellt mot Rampage. Han är väl även den enda som slagit Rashad och det är inte illa pinkat.
Jones såg riktigt bra ut när det var sämre motstånd men mot Rampage tyckte inte jag att han imponerade särskilt mycket. Både Shogun och Rampage gör ju en hel del plattmatcher och ingen av dem övertygade mot Jones, frågan är bara om det låg hos dem själva eller om det var Jones som tog för stor plats?
Jones har 2 svåra matcher i Lyoto och Rashad, möjligtvis även Hendo. Slår han dem så har han bevisat för mig att han är så duktig som hypen säger. Självklart vet jag att han är grym men i mina ögon har han långt var till Silva klass, folk börjar ju redan nu snacka om en supermatch Jones-silva men i mina ögon har han ju inte ens bevisat sig vara en riktig champ.
Ska bli jävligt sjyst att se den här matchen, spännande!!!
Det där håller jag med om, fan vad folk har snackat om Silva - Jones på alla sidor, det kanske är för att Jones anses vara framtiden och Silva är bäst just nu? Jones har som sagt mött två fighters som titt som tätt har gjort en del plattmatcher. Shogun såg faktiskt inte alls bra ut i deras möte, hade Jones mött den Shogun som dök upp i Brasilien så hade Jones inte varit champ idag.
Tycker Jones har gjort tilltäckligt för att förtjäna det beröm han får nu. För mig är han i det närmaste oslagbar till någon bevisar motsatsen.
Jag tycker absolut att han är en grym fighter och det är svårt att bortse från hans talang och potential, men med tanke på sina 2 senaste motståndare så vågar jag ändå inte ge honom full cred. Som sagt, Shogun som dök upp i Brasilien hade gett Jones många problem och jag tror att Shogun hade hållt i bältet än idag om han kunde hålla formen ordentligt. Vet inte vad det är med honom, men att gå från "the future of MMA/future p4p #1" till 4-4 i UFC säger ju en del ändå. Vi får hoppas att Machida i alla fall skakar om Jones några gånger så man kan få känna att det är en människa därunder och inte en Terminator.
Svår fråga. Jag tror att man måste dra ut Jones i de djupa vattnen. Få honom att blir trött och tappa fokus. Ingen vet egentligen hur Jones reagerar när han får lite stryk. Machida är en av få som kan överraska med en blixtattack. Annars tror jag att det krävs en Henderson (version 2.0) för att utmana Jones.
Nu finns granskingen inför UFC 140 ute.
Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.
Jag tror inte Machida skulle lyckas ta hem ett domslut, iallafall. Han skulle däremot, som TXS skrev, kunna komma med en blixtattack när Jones inte är beredd, och då skulle fighten kunna vara över.
Något intressant som Jones sa under countdownen var att Machida har många tendenser. Med en tränare som Jackson så kan man minst sagt räkna med att Jones kommer vara beredd på både det ena och det andra.
Såg om Jones vs Rampage och faktum är att Rampage fick in ett par halvträffar i fighten men Jones blinkade inte ens. Skulle det visa sig att Jones har en grym haka så gör det ju bara killen ännu mer svårslagen. Ska bli otroligt roligt att se honom mot Lyoto.
Jones är lång och gänglig, sådana brukar somna bara man tittar på dem lite snett. OBS! Totalt ogrundat argument, men det kan stämma.
Lite off-topic, är UFC-noob. Men var ser jag matchen live? Eller hur fort går den att se i efterhand?
nu känner man det i kroppen, Machida vs Jones blir en guld fight! Machida såg ut att vara i bättre form än någonsin.
kan man stirra ner en nogueira?? som att försöka stirra ner en uggla
Holy shit vad rippad Lyoto såg ut att vara!! Hoppas han vinner, men det är en svår match. Det är nog första gången någonsín jag känner att jag inte har en aning om gameplans, annars brukar man ha någorlunda koll(dock inte alltid rätt).
Undrar om Lyoto kommer försöka ta ner Jones, han har ju gjort det med typ alla han mött(även brottare som Rashad).
Jävligt sjyst matchup.
Btw Jones fick inte mycket kärlek på invägningen.
Ja, Lyoto ser ut att vara i toppform och det kommer han ju behöva vara för att ha en chans. Klart man håller på Lyoto för ingen vill väl att Jones ska vinna.
Han kommer bli utslängd nu oavsett vinst eller förlust. Han har ju varit med om många turer fram och tillbaka och nu vikten och senaste kukskandalen så kommer garanterat DW ha fått nog.
pungblottarn
vem kollar på prelims??
galan är över och klicka på denna länk för att fortsätta UFC 140 resultat diskussionen
Last edited by KanoBlack; 12-11-2011 at 09:06 AM. Reason: stänger tråd för fortsatt diskussion under spoiler trådarna