Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 43
    Contender
    Blog Entries
    17

UFC 140 Jon Jones vs Lyoto Machida...WTF!?

Rashad Evans är skadad, igen, så nu får Lyoto sin chans istället. Jag tycker synd om Rashad, han har väntat och laddat för sin chans.

Källa:UFC 140 headliner features champ Jon Jones vs. Lyoto Machida | MMAjunkie.com

Så här ser kortet ut just nu:

• Champ Jon Jones vs. Lyoto Machida (for light-heavyweight title)
    • Frank Mir vs. Antonio Rodrigo Nogueira
    • Antonio Rogerio Nogueira vs. Tito Ortiz
    • Brian Ebersole vs. Rory MacDonald
    • Mark Hominick vs. Chan Sung Jung
    • Mark Bocek vs. Nik Lentz
    • Igor Pokrajac vs. Krzysztof Soszynski
    • Rich Attonito vs. Claude Patrick
    • Dennis Hallman vs. John Makdessi
    • John Cholish vs. Mitch Clarke

Champ
    Du hann precis före mig, kom in bara för att skriva om den här nyheten haha!

Helt sjukt, vad fan har Machida gjort för att förtjäna ännu en titelchans? Fått spö två gånger och sen knockat en gubbe? Undrar om Jones vs. Evans någonsin kommer bli av.

Champ
    Det är väl på grund av en skadad handled sen Ortiz fighten Rashad inte kunde möta Jones? Verkar väl som UFC inte kunde vänta för länge på att Rashad skulle bli hel.

För övrigt så vill jag hellre se Machida vs Jones då jag tycker det är den intressantaste matchningen som jag tror även kommer bli rejält underhållande. Dock så tycker jag Rashad skulle haft sin chans för länge sedan.

Champ
    Ge hellre Hendo chansen, och låt Machida slåss mot Shogun igen eller något, eller varför inte Phil Davis? Är han fortfarande skadad?

Känns nästan som att LHW-Divisionen börjar bli lite tunn. Det är 4-5 bra killar som slåss mot varandra, låt Gustafsson steppa upp och möta bättre motståndare.

President
    Blog Entries
    30
    WTF! Rashad måste ha mest otur i världen, vilken vändning på det hela
    Jag tror att Jones är gladast av alla och vilket fightcard
    men fan.. det här måste ta hårt på Rashad...

Hall of famer
    Trist för Rashad, men är man skadad så är man.
    Men han kommer förhoppningsvis få en titelmatch i mars eller april.

Heja Tito!

Champ
    Riktigt fint kort åter igen. Joe Silva har varit på bra humör på senaste tiden. =D Rashad har ju haft den där gipsade handen ett tag. Han hade ju den tom efter jones - Rampage. Troligtvis är det den som spökar. Satt och tänkte hur man kan gå upp och säga. Nu kör vi med gips. WTF!

Contender
    •Brian Ebersole vs. Rory MacDonald

Ser fram emot denna..

Moderator
    Grymt kort rakt igenom !
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by helvete21 View Post
    •Brian Ebersole vs. Rory MacDonald

Ser fram emot denna..
    aa den fighten blir grym, brian kör nog sin träning i thai?
    Kanske får en intervju via xynd

machida växer ju mer jag tänker på det men får nog inse att ingen tar jones
    jag gillar noggarna men Tito är kult! Vill se han gräva ner han efter fighten
    mera MMA !!

Hall of famer
    UFC är smarta, istället för att vänta på Rashad så bygger de upp hypen ännu mer genom att inte låta han slåss än.

Fast lite taskigt är det fan.

Contender
    Samt att jag tror att är det NGN som har en chans mot Jones så är det en försiktig machida på decision, han fick nog matchen pga av den grymma matchningen me deras unika stilar. Dock tror jag på Jones, men har hans haka blivit testad ordentligt? MAchida har ju tendens att explodera vid precis rätt tillfälle

Champ
    Blog Entries
    27
    Fan vad trist :/ speciellt när White också sade att han inte har bråttom med att få ut Jones i buren igen, och med tanke på att Machida verkligen inte har imponerat sen Rashad-fighten egentligen. Knocken mot Randy var såklart spektakulär men klyftan mellan de två är trots allt enorm.

Champ
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    ...men klyftan mellan de två är trots allt enorm.
    Machida är ju en av de bästa stående fightern de har i UFC. Riktigt pricksäker. Han har bra TDD. Riktigt bra trippar i en organisation där man bara nästan får se power duubbleleg takedowns. Inte ens Rampage Själv tyckte han vann mot Machida. Den ända Machida riktigt förlorat mot är Shogun. Att säga att klyftan mellan dem är enorm är att överdriva imo.

För det andra så finns det inte många andra för Jones att möta. Hendo vart ju bunden mot Shogun. Rashad är skadad. Machida är det ända valet om de vill ha en tidig fight.

Hall of famer
    Han menade att klyftan mellan Machida och Couture var stor.

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by p41n View Post
    Machida är ju en av de bästa stående fightern de har i UFC. Riktigt pricksäker. Han har bra TDD. Riktigt bra trippar i en organisation där man bara nästan får se power duubbleleg takedowns. Inte ens Rampage Själv tyckte han vann mot Machida. Den ända Machida riktigt förlorat mot är Shogun. Att säga att klyftan mellan dem är enorm är att överdriva imo.

För det andra så finns det inte många andra för Jones att möta. Hendo vart ju bunden mot Shogun. Rashad är skadad. Machida är det ända valet om de vill ha en tidig fight.
    Quote Originally Posted by Brawler View Post
    Han menade att klyftan mellan Machida och Couture var stor.
    Som Brawler sade så var det klyftan mellan Machida och Couture som jag syftade på, jag ber om ursäkt om jag var otydlig med det Jag håller med dig p41n, Machida är fortfarande en faktor som inte går att utesluta. Han är en av de få som jag tror kan avsätta Jones från tronen.

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Som Brawler sade så var det klyftan mellan Machida och Couture som jag syftade på, jag ber om ursäkt om jag var otydlig med det Jag håller med dig p41n, Machida är fortfarande en faktor som inte går att utesluta. Han är en av de få som jag tror kan avsätta Jones från tronen.
    Han har helt klart stilen som krävs för att plocka ner Bones från tronen. Tror inte det finns någon "konventionell" fighter som kan ta honom. Machida kan vinna, han kommer vara bra att spela på. Kommer vara otroliga höga odds kontra den faktiska chansen han har att vinna, dock tror jag inte att han tar det. Finns risk att det blir en aptråkig match där Machida väntar på att countra och Jones jabbar sig till vinst ala GSP - Koscheck. Eller så blir det en slugfest och då är det 50/50 vem som vinner.

Moderator
    Ja det är sannerligen en grymt intressant match!!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Finns risk att det blir en aptråkig match där Machida väntar på att countra och Jones jabbar sig till vinst ala GSP - Koscheck. Eller så blir det en slugfest och då är det 50/50 vem som vinner.
    Jag tror att båda är för smarta för att gå in i en slugfest med varandra, däremot kan jag nog föreställa mig det första alternativet. Vet inte hur pass skarp Machida är när han möter andra som är bra ståendes, men han har ju knockat en hel del och bara förlorat 2 ggr så han måste ju vara rätt så skarp.

President
    Blog Entries
    30
    första preskonferencen mellan jones och machida

Champ
    Undra om vem som skulle vinna ju längre Matchen går. Känns som att Jones vinner på att pressa och trötta ut machida i början. Ju längre matchen blir stående så vinner nog Machida.

Rookie
    Kan inte minnas att jag någonsin har sett Machida riktigt trött, så det blir nog inget problem. Och Jones störta övertag är hans räckvidd och oförutsägbarhet. Machida är notorisk för just dessa två aspekter, han är bra på att jobba med räckvidd, har ett nära nog felfritt tdd och ett klockrent fotarbete. Om han inte klantar sig eller om Jones inte gör någonting alltför absurt so tror jag att Machida kan vinna detta.

Moderator
    Ursprungligen postad av pellepersson:

Champ
    Jag tror Jones kommer använda sin brottning och vinna på GnP. Känns som han har mycket större chans på marken än stående då det är Machidas styrka.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Ursprungligen postad av pellepersson:

klockren!! tror jones är vassare inom allt
    mera MMA !!

Champ
    Blog Entries
    27
    Nu är jag sjukt nyfiken på vad alla tror, hur måste Machida göra för att vinna tror ni?

Jag tror att han måste utnyttja sin snabbhet till det fulla och kontra Jones när det finns luckor, lite Chuck Lidell-stil liksom. Tror dock inte att det dröjer länge innan Jones försöker att dra ner Machida på backen, vi får se om drakens sumo och brottning hjälper honom den här gången.

Page 1 of 2 12 LastLast