Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 50 of 50
    Contender
    Nja, han har ju vunnit 3 matcher i Strikeforce efter det. Dessutom var han på en 3 fight W i UFC före han sluta, alltså har han 6-1 efter hans senaste titelmatch mot Silva. Dessutom vinner Jake Shields de flesta av sina matcher genom kramning-->DEC . Men å andra sidan så har Hendo fightats i 3 (!) viktklasser, MW-LHW-HW.

Shogun har 4-3 på sina 7 senaste men han har ju för sig slagits om titeln. Men han blev överkörd av Jones och sedan dess bara mött Forrest som INTE är top 10(eller borde inte vara i alla fall).

Men som du säger så är nog inte någon av dem värd en match, kanske Hendo då han innehar Strikeforce bältet!! Jag tror att UFC vill ha honom som mästare, han är nog rätt poppis!

Sonnen säger att LHW är den "mesigaste" viktklassen, men jag tycker att det är av de starkare klasserna med många toppnamn. Kan inte Sonnen gå upp.

Btw jag kollade igen på Shields-Kampmann (UFC 121) häromdagen, Shields vann decision där en av domarna satt 30-27??? Kampmann har svårigheter att vinna domare med sin stil. Hur kan man genom en nedtagning vinna en rond man blivit sönderslagen i(inte det som hände men känns som såna uppenbara brister i poängsättet som finns).

Hall of famer
    Ja bedömningen är väldigt konstig tyvärr. Enda sättet att säkra en rondvinst via striking verkar vara att slå ner motståndaren och dessutom ha ett tydligt övertag i varje exchange.

Contender
    Galorna avlöser varandra i högt tempo, hoppas det i fortsättningen blir så här varje helg!

Det här är en av galorna jag ser fram emot sjukt mycket. Ska bli spännande att se Hendo i LHW, undra om han fortsätter där eller om det bara är rematchen mot Shogun? Hur som helst så tror jag Hendo är en som kan hota både Jones och Silva om bältet! Silva har han ju mött redan så han kanske vill gå på LHW, Jones tror jag han tar. Skulle Sonnen vinna så tror jag att han krossar Sonnen. Hendos brottning och striking är bättre än Sonnen, det han ofta saknar är det där tempot som Sonnen håller.

Ska bli kul att se Cung Le igen, men han måste vinna mot Wanderlei för att vara något att räkna med. Wanderlei kommer fasiken fightas tills läkarna förbjuder honom, fast det är ju inte så konstigt i och med att han är en av de bäst betalda i UFC.

Champ
    Hendo och Sonnen är väl träningspartners. Har svårt att se dom gå match mot varandra.

Contender
    Aha är de också såna där fjantar. Hatar verkligen när fighters säger så. Kan man inte möta vem som helst på vägen till titeln så har man inget i octagongen att göra. Undra om Nick Diaz skulle vara villig att möta Nate? Intressant

Det är bara ett yrke och kan man inte möta en träningkamrat i ringen i 15/25 minuter och puckla på varann så är man en jävla mes, det är ju inte direkt så att man går in för att döda varann. Båda får BRA betalt för matchen och det är ju det i slutändan man gör, man tjänar pengar.

Champ
    Nu har dom ju inte sagt det själva att dom inte skulle kunna mötas det var bara jag som påpekade att dom var från samma team.

Hall of famer
    Tror inte Hendo tar varken Jones eller Sonnen faktiskt, tror sonnens brottning är bättre.

Contender
    Okej, missförstod dig Diz.

Kane, tror du verkligen Sonnens brottning är bättre? Visst att den är grymt bra och man inte ser Hendos alltför ofta, men Hendo är också en riktigt erfaren brottare. Det skulle i alla fall vara en spännande fight, precis som Hendo-Jones. Om Hendo nu vinner så blir det han eller Rashad som får nästa chans, antagligen Hendo(Hörde att rashads nagel gick sönder så han var tvungen att stå över). Nä allvarligt så blir det nog Rashad som får nästa chansen på titeln, det är han ju värd men då måste väl Hendo antagligen ha någon annan match i mellan? Förloraren Mashida-Jones?

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Okej, missförstod dig Diz.

Kane, tror du verkligen Sonnens brottning är bättre? Visst att den är grymt bra och man inte ser Hendos alltför ofta, men Hendo är också en riktigt erfaren brottare. Det skulle i alla fall vara en spännande fight, precis som Hendo-Jones. Om Hendo nu vinner så blir det han eller Rashad som får nästa chans, antagligen Hendo(Hörde att rashads nagel gick sönder så han var tvungen att stå över). Nä allvarligt så blir det nog Rashad som får nästa chansen på titeln, det är han ju värd men då måste väl Hendo antagligen ha någon annan match i mellan? Förloraren Mashida-Jones?
    Tror Dana ser till att Rashad får sin fight engång för alla. Nu hoppade jag över Machida igen..
    Undrar verkligen i vilken form Shogun kommer komma, klarar han av Hendos brottning? Hendo vore korkad om han stod upp mot honom då hans ben snabbt kommer sparkas bort när han jagar runt med the h bomb.

Moderator
    Dana har väl sagt att rashad är garanterad nästa titelmatch.

Jag tror hendo kan få nästa match efter det med tanke på att var champ i SF. Shogun kommer behöva en match till om han vinner för att få titelmatch. Möjligtvis mot machida om han vinner något här snart så att det passar i tiden.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Tänkte nog mest på Hendos match mot Shields Sami. Jag vet inte egentligen men det var mest baserat på det.

Moderator
    Han hade skadad rygg i den matchen.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Suveränt kort! Det finns tydligen fler än jag som inte vet vem man ska hålla på i huvudmatchen. Ärligt talat, jag vet faan inte vem jag håller på? Det brukar visa sig under matchens gång.

Såg att Shogun var knapp favorit på Betsson. Men det är hårfint. Måste fundera rejält på vem som vinner denna fight.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Contender
    Håller med, verkligen ett drömkort(nästan i alla fall)!
    Kommer Shogun i toppform så ger han Hendo en match, kommer han i sämre form så blir han nog nedsövd.

Champ
    Jagar Hendo högersläggan så vinner Shogun all day efter att ha sparkat sönder hans ben. Vill Hendo däremot brottas så blir det riktigt intressant, för Shogun hade inte mycket att komma med från guard med Jones över sig.

Moderator
    otroligt svårtippat

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    otroligt svårtippat
    Förra veckan sa du att du hade facit och fick en poäng, då borde du få full pott denna veckan enligt lagen om allts tvärtomhet!

Pick'Em finns uppe på: Pick'Em för Prid...förlåt UFC 139 - Bloggar - MMA & UFC Snack på MMAForum.se get your picks in. Ursäkta att de kommer lite sent och blir rättade lite sent. Jag har två småbarn som håller på att byta sovrutiner, 5 barn som fyller inom de närmaste 30 dagarna och tydligen ska det komma nån jävla tomte med paket snart. Men jag ska välja, slå in och betala skiten. TOMTEN SUGER!

Moderator
    HAHAHAHAH ja jag vet jag skäms

Hall of famer
    fan va coolt att du har så mycket barn quest. farsan på forumet

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Okej, granskningen inför fläskisgalan UFC 139 är klar. Ingen lätt gala att tippa... Det här blir ovanligt nervpirrande. Hoppas bara att Wanderlei Silva inte blir tokknockad... Då gråter jag en skvätt.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Hall of famer
    Tror det kommer bli en grym gala!
    Är dock lite orolig för Cung le, tyckte han såg lite småfet ut, men det ska nog gå vägen ändå.

Kul också när Story skulle sätta pannan mot Kampmann för att verka tuff och Kampmann bara lite lätt knuffar undan honom så att han istället ser ut som en fjant!

Sedan får man ju inte glömma Tom Lawlor med sina förklädnader heller. Steven Segal denna gång.
    Last edited by Darbog; 11-19-2011 at 02:56 PM.

Hall of famer
    Main event vette fan vem som vinner asså. Magkänslan säger Shogun. Hendo kommer ladda högern för mycket och förlora på poäng.

Wandy har nog lärt sig en läxa mot Leban och är därför mer passiv än att rusa in. Något som passar Le bra som kommer sparka en avvaktande Wandy. TKO

Faber vs Bowles. Jag tror faktiskt att Bowles kan skrälla och vinna ett domslut.

Kampmann kommer att briljera mot Story och se riktigt bra ut tills han bli halvträffad på sidan av huvudet och blir skakad. Story svärmar och vinner på TKO

Contender
    Är det någon som vet var man kan dra ner galan? Om jag inte köper den live så brukar jag använda TPB men de ligger nere, faaaaaaan blir galen!!!! HELP MEEEEE.......

President
    Blog Entries
    30
    mma-core.com har alla huvudfighter , de plockas bort senare på kvällen när zuffa hittar dem
    denna tråd stängs då diskussionen fortsätter i spoiler tråden för UFC 139
    mera MMA !!

Page 2 of 2 FirstFirst 12