Nja, han har ju vunnit 3 matcher i Strikeforce efter det. Dessutom var han på en 3 fight W i UFC före han sluta, alltså har han 6-1 efter hans senaste titelmatch mot Silva. Dessutom vinner Jake Shields de flesta av sina matcher genom kramning-->DEC. Men å andra sidan så har Hendo fightats i 3 (!) viktklasser, MW-LHW-HW.
Shogun har 4-3 på sina 7 senaste men han har ju för sig slagits om titeln. Men han blev överkörd av Jones och sedan dess bara mött Forrest som INTE är top 10(eller borde inte vara i alla fall).
Men som du säger så är nog inte någon av dem värd en match, kanske Hendo då han innehar Strikeforce bältet!! Jag tror att UFC vill ha honom som mästare, han är nog rätt poppis!
Sonnen säger att LHW är den "mesigaste" viktklassen, men jag tycker att det är av de starkare klasserna med många toppnamn. Kan inte Sonnen gå upp.
Btw jag kollade igen på Shields-Kampmann (UFC 121) häromdagen, Shields vann decision där en av domarna satt 30-27??? Kampmann har svårigheter att vinna domare med sin stil. Hur kan man genom en nedtagning vinna en rond man blivit sönderslagen i(inte det som hände men känns som såna uppenbara brister i poängsättet som finns).

LinkBack URL
About LinkBacks
. Men å andra sidan så har Hendo fightats i 3 (!) viktklasser, MW-LHW-HW.
.