Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 50
    President
    Blog Entries
    30

UFC 139 Shogun vs Hendo

Går rykten om att dessa herrar tar över ufc 139 main eventet då cain vs jds gick över till ufc on fox
    riktigt intressant fight vet inte vem jag ska hålla på eller vem som är favorit i denna fight. Underskatta aldrig the H-bomb
    mera MMA !!

Contender
    Blog Entries
    17
    Hendo är grym, han slår alla utom den absolut bäste Shogun, den absolut bäste Shogun tog sig dock aldrig från Japan till USA. Hendo via brutal knock.

Bekräftelse

Champ
    Blog Entries
    27
    Grym fight, hoppas på fyrverkerier! En lyckad UFC-comeback för Hendo skulle vara stort, men om Shogun är lika formstark som sist så kan det bli svårt.
    Last edited by toelock; 09-20-2011 at 07:47 AM.

Champ
    Grymt kul matchup! Precis som Kano har jag ingen aning om vem jag håller på, håller bara tummarna för en riktigt bra fight!

Moderator
    Det var det värsta! Ja nu får allas vår brasilianare komma i form till matchen annars blir det svårt.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ

Vem gillar inte shogun när tom Ninjor och Sexyyama gör det.

Champ
    Fan jag vill ju inte se någon av dom förlora...

Moderator
    HAHA klockren GIF
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Haha gifen.

Ja alltså, man vet inte vem man ska heja på... Shogun o Hendo är ju både personalfavorites. Men håller fan Shogun över Hendo ändå

Contender
    Även om Shogun såg bra ut sist så tror jag gamlingen Hendo kommer mosa trynet på honom! KO rond 2, kom ihåg vart ni hörde det(ifall matchen nu blir av).

Champ
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Även om Shogun såg bra ut sist så tror jag gamlingen Hendo kommer mosa trynet på honom! KO rond 2, kom ihåg vart ni hörde det(ifall matchen nu blir av).
    tror också på detta scenario, shogun kommer nog leda på poäng tills dan plattar till honom. En grym fight och värdig dans återkomst i ufc. OM dan henderson vinner? bör bli titelchans

Champ
    Båda har killer instict så när någon blir rockad så kommer den andra att gå in för avslut och troligen lyckas.

Fattar inte allt hat som florerar på andra forum mot shogun.

War Shogun... Whrom Whrom! :P
    Last edited by p41n; 09-21-2011 at 09:58 AM.

Contender
    Well när man gör plattmatcher som han gjorde mot gubben Coleman så förstår man att han får lite hat mot han. Älskar dock hans stil(när han är på topp), är en sk medgångssupporter.

Champ
    Well när man gör plattmatcher som han gjorde mot gubben Coleman så förstår man att han får lite hat mot han.
    Varför ska man hata någon över det? Båda var ju totalt gasade. Kollar man på nästan alla matcher som har haft mycket aktivitet i första och andra ronden, med brottning och hårda slag, så verkar det ju som att tredje alltid blir lite laj. Shogun gick på avslut och lickades iaf. Inte många som gör det IMO.

Hall of famer
    Trainy eaty sleepy hahahahha

President
    Blog Entries
    30
    tror fan hendo knockar han, klarar han av shoguns lowkicks bara så har jag hendo som favorit. WAR hendo hårdaste mannen i mma

Champ
    WAR HENDO indeed! Jag tror dock att han kan få det jobbigt, han borde satsa på takedowns och GnP istället för att jaga "The H-Bomb" hela fighten.

Champ
    Kortet är klart

Huvudkort

Maurício ”Shogun” Rua vs Dan Henderson
    Wanderlei Silva vs Cung Le
    Urijah Faber vs Brian Bowles
    Martin Kampmann vs Rick Story
    Stephan Bonnar vs Kyle Kingsbury

Preliminärt kort

Ryan Bader vs Jason Brilz
    Tom Lawlor vs Chris Weidman
    Gleison Tibau vs Rafael Dos Anjos
    Miguel Torres vs Nick Pace
    Michael McDonald vs Johnny Eduardo*

Jävligt fint kort måste man säga. Vi får se om Wanderlei lyckas hålla sig denna gång. Jag tror dock inte det. Roligt att få se Martin Kampmann igen. Kommer bli en hård fick mot story. Fattar inte hur Bonnar kan vara med i Main över Ryan Bader vs Jason Brilz eller Miguel Torres vs Nick Pace. Har man varit med i TUF1 så blir man väl aldrig kickad och är alltid poppis. Hoppas Kingsbury tar honom.

Contender
    Well när man gör plattmatcher som han gjorde mot gubben Coleman så förstår man att han får lite hat mot han. Älskar dock hans stil(när han är på topp), är en sk medgångssupporter.
    Den matchen hade shogun glömt eaty, bara kört trainy sleepy, så hans whroom whrom va inte så hög

Moderator
    HAHAHAHAHA

Ja det är onekligen ett fantastiskt kort! Den enda matchen jag inte håller med om är ju story vs bonnar. Den ska inte va på huvudkortet istället för tibau vs dos anjos eller torres vs pace. eller bader vs brilz för den delen.
    Det gör iofs ett fantastiskt underkort!

Champ
    Jag tycker på förhand att det ser ut som ett av de starkaste korten på länge! Prelimsen själva är ju i klass med maincard på en fight night-gala.

Contender
    Va är Cung Le tillbaka? Skulle inte han bli filmstjärna Ska bli kul och se honom mot Yxan, blir nog en grym match. Fasiken alla kommande galor har ju dunderkort, underbart!!!

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by p41n View Post
    Fattar inte hur Bonnar kan vara med i Main över Ryan Bader vs Jason Brilz eller Miguel Torres vs Nick Pace. Har man varit med i TUF1 så blir man väl aldrig kickad och är alltid poppis. Hoppas Kingsbury tar honom.
    Bonnar har väl aldrig haft en tråkig fight? Han kommer ju aldrig att slåss om en titel, den saken är klar, men hans matcher är alltid underhållande och han kommer alltid för en enda sak: WAR!!

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by p41n View Post
    Kortet är klart

Huvudkort

Maurício ”Shogun” Rua vs Dan Henderson
    Wanderlei Silva vs Cung Le
    Urijah Faber vs Brian Bowles
    Martin Kampmann vs Rick Story
    Stephan Bonnar vs Kyle Kingsbury

Preliminärt kort

Ryan Bader vs Jason Brilz
    Tom Lawlor vs Chris Weidman
    Gleison Tibau vs Rafael Dos Anjos
    Miguel Torres vs Nick Pace
    Michael McDonald vs Johnny Eduardo*

Jävligt fint kort måste man säga. Vi får se om Wanderlei lyckas hålla sig denna gång. Jag tror dock inte det. Roligt att få se Martin Kampmann igen. Kommer bli en hård fick mot story. Fattar inte hur Bonnar kan vara med i Main över Ryan Bader vs Jason Brilz eller Miguel Torres vs Nick Pace. Har man varit med i TUF1 så blir man väl aldrig kickad och är alltid poppis. Hoppas Kingsbury tar honom.
    Chung Le minns jag som grymt bra, Wand kommer tyvärr åka på stryk igen.. bör bli hans sista i UFC.
    Hendo kommer nog inte kunna gå och jaga the h bomb som någon skrev innan, shogun är för vass och kommer att straffa honom. Däremot kommer shogun inte ha mycket att sätta emot när han blir nerbrottad. Riktigt bra fight och denna gala blir ett lyft sedan ufc 138. ( i form av namn )
    mera MMA !!

Contender
    jääääklar vilket kort, älskar detta!!!!
    Ska bli sjukt grymt att se Cung Le igen, frågan är hur i form han är efter hans skådiskarriär på ett par år. Wanderlei kan ha en chans mot en rostig Cung, dessutom har ha alltid en puncherschans.
    Kampmann ska bli kul och se igen, hans senaste matchen var väl SanchezStölden så nu kommer han nog inte våga det gå till domarbeslut.
    Men Hendo är den jag ser fram emot mest!! Är det någon som vet om han enbart ska fightas i LHW? Då kan man sluta drömma om en rematch i Hendo-Silva?
    Tror i alla fall på Hendo, blir grymt att se honom.

Edit - På wiki står det att vinnare av Shogun-Hendo är på tur till titelmath, att Dana skulle ha sagt det. Är detta sant? Får inte Rashad sin match som nästa match eller? Shogun kan väl inte få en ny titelmatch igen redan?
    Last edited by Sami; 11-06-2011 at 10:49 AM.

Hall of famer
    Låter konstigt ja Sami, tycker nog inte att någon av de två förtjänar det än... Hendo förlorade ju faktiskt mot Jake Shields rätt nyss osv.

Page 1 of 2 12 LastLast