Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 34
    Contender

UFC 138 Papy vs Alves

UFC 138 fight cardet!
    Skulle det inte vara för papy , hade den här galan inte vart ett dugg intressant.. sedan finns det säkert vassa fighters som jag inte känner till

Gillar Leben, men ett main card är att ta i.

• Chris Leben vs. Mark Munoz
    • Renan Barao vs. Brad Pickett
    • Papy Abedi vs. Thiago Alves
    • Anthony Njokuani vs. Paul Taylor
    • Matt Brown vs. John Hathaway
    • Preliminary Card:
    • Terry Etim vs. Edward Faaloloto
    • Cyrille Diabate vs. Anthony Perosh
    • Michihiro Omigawa vs. Jason Young
    • Philip De Fries vs. Oli Thompson
    • Chris Cope vs. Che Mills
    • Chris Cariaso vs. Vaughan Lee
    • Justin Edwards vs. John Maguire

WAR PAPY!

Contender
    Knappt ett Fight Night card
    Finns i alla fall ett par matcher/fighters som man gillar. Fatta hur dåligt card Sverige kommer få om England får såna här, om UFC ens kommer.
    Många galor på G!!!

Champ
    Quote Originally Posted by Sami View Post
    Knappt ett Fight Night card
    Finns i alla fall ett par matcher/fighters som man gillar. Fatta hur dåligt card Sverige kommer få om England får såna här, om UFC ens kommer.
    Många galor på G!!!
    först blev jag rädd för du hade rätt, har de en sån här fight night låg nivå gala i england så kommer de hålla en värre i Sverige.. MEN!
    sen kom jag på detta, de kommer fylla fight cardet med svenska och nordiska fighters....
    Vilket betyder att för resten av världen är det säkert ett sämre fightcard än det här engelska men för oss andra kommer vi nog få se Papy , Akira + Alexander Gustavsson som main event!! Blir hur grymt som helst. Få till kampmann också och kanske en liten einemo och det blir fullsålt i globen ( även om de planerar att hyra hovet enligt rykten?)

Hoppas Alves underskattar Papy

President
    Blog Entries
    30
    Papy verkar laddad, hoppas bara att han inte underskattar Alves

Contender
    Blog Entries
    17
    Jag tror inte Alves underskattar Papy. Snackat med hans S&C coach på twitter och han har aldrig tränat så här hårt tydligen. Thiago har ju haft problem med vikten förut men nu ligger han tydligen mycket bra till i vikt.

Jag håller tummarna för svensk vinst men jag skulle inte sätta pengar på papy tyvärr. Thiago är en tuff motståndare!

Jag tror det här kommer bli en grym gala. De här "smyga-under-radarn"-korten tycker jag brukar leverera de bästa fighterna. Det är nya fighters med mycket att bevisa.

Hall of famer
    Sant Quest dåligt kort på pappret = grymma fighter

Moderator
    Vi får väl hoppas
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Fan, ser framför mej en slakt av Papy på lördag Vad ska han göra? Ta ner Alves? Troligen inte... stå och slå med han? Aldrig. Läskigt.

Champ
    Blog Entries
    27
    Mjo, fattar inte riktigt hur de hade tänkt hypa upp Alves med någon som ingen hört talas om förut i USA. OM Alves kör över Papy så spelar det ändå ingen roll, Papy är bra men hans skalp är inte värd mycket i UFC direkt.

Champ
    Tror det är ett desperat försök att ge honom en vinst, i stil med att de försökte mata honom med Rick Story. Han är populär, och de vill ha honom kvar!

Champ
    Blog Entries
    27
    Ge honom en motivationscoach istället, tror det räcker längre :P haha, skämt åsido så vet jag inte om det kommer funka att hypa Alves genom Abedi. Jag har kollat runt på en del sidor och folk verkar mest irriterade för att de inte anser att Abedi kommer göra en bra match.

Contender
    Papy är ju skön, vilka jäkla kommentarer han har ibland.
    Bästa frågan:
    MMANYTT - Har du något att säga till dina (svenska) fans?
    Papy - Det är alltid mycket att säga, sen vill man inte säga för mycket liksom.
    (ca 15 min in i intervjun)

Av någon konstig anledning så tippa jag Papy i Randytävlingen, känsla kanske? Verkligen en måste match för Alves, han har väl typ 3 av 4 förlorade? Men han är nog en av de med ett record som heter duga, många namn.

Contender
    Men what the hell, nu hajar jag inte? Finns det 2 Matt Brown? Matt Brown fightas ju på UFC 139 om två veckor, inte kan han fightas på den här galan också?

Eller är första inlägget kanske inte uppdaterat? Ser ju att Paul Taylor står där och han ligger väl på sjukan med en whiplash skada, han fightas inte.

President
    Blog Entries
    30
    första inlägget verkar nog inte uppdaterat

haha aa papy är skön hoppas han chockar folk, vet intehur. men den här killen är hElt!!

Champ
    Släpper UFC in Reza så kommer plötsligt Hamid inte att framstå som en badboy längre

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Släpper UFC in Reza så kommer plötsligt Hamid inte att framstå som en badboy längre
    svårt att vara roligare än Reza, sedan tror jag Reza skulle göra bra ifrån sig i UFC.
    Pitbull verkar laddad, när man ser det här så kommer man på vilken stor första fight det egentligen är för Papy

Last edited by KanoBlack; 11-04-2011 at 12:01 PM.

Rookie

Angry

Helt otroligt att Alves inte klarade vikten igen. Är det dags och gå upp till 185 istället?

Contender
    Ja vad är det med snubben, det är hans yrke och då ska han fan sköta sig!
    Nu lär Dolce inte vara så glad på honom, det var ju hans diet som skulle få Alves i toppform så han kunde väga in rätt för en gång skull.

Champ
    alves är slut,och fattar inte vad dolce tänkte .. de borde vetat om det här redan innan

President
    Blog Entries
    30
    Papy kaxa emot alves där! Fan vad jag hoppas på Papy WAR!!
    leksaken håller med, vet någon vilken vikt Alves går runt med?

Contender
    Ingen aning vad Alves väger. Men såg intervjun på MMANYTT med Leben och han säger att han cuttar mest i UFC. 12-13 kg på ett dygn, kan det verkligen stämma eller jiddrade han bara?

Contender
    Btw är det någon som förstår sig på matchningne Alves mot Papy? Har funderat ett bra tag och får fan inte ihop det. Alves är ett stort namn som nästan bara mött stora namn i hela hans UFC karriär, Papy är för ALLA(flesta då) totalt okänd.
    Vill de ha nya europiska fighters(som slagit "toppfighters")?
    Vill de ha en lätt match för Alves så han får stanna? Förlorar han den här matchen så kan dom ju inte låta honom vara kvar, då har han torskat 4 av 5 och fixar inte vikten(vid flera tillfällen).

Blir bara inte klok på matchningen, hur ofta får nya fighters möta en sådan (stjärna) som Alves?

President
    Blog Entries
    30
    Btw är det någon som förstår sig på matchningne Alves mot Papy? Har funderat ett bra tag och får fan inte ihop det. Alves är ett stort namn som nästan bara mött stora namn i hela hans UFC karriär, Papy är för ALLA(flesta då) totalt okänd.
    Vill de ha nya europiska fighters(som slagit "toppfighters")?
    Vill de ha en lätt match för Alves så han får stanna? Förlorar han den här matchen så kan dom ju inte låta honom vara kvar, då har han torskat 4 av 5 och fixar inte vikten(vid flera tillfällen).

Blir bara inte klok på matchningen, hur ofta får nya fighters möta en sådan (stjärna) som Alves?
    enligt rytken så ska dem feeda alves med papy, försöker vändahans förlust streak.
    men det är teorier

Contender
    Men om det är så är inte det lite för uppenbart? Är det inte bättre att ta någon med mer erfarenhet men som Alves skulle kunna ta? Det var det första jag tänkte på men det känns inte så. Dessutom så tecknade väl Papy en 4-fights deal med UFC och det är väl inte så ofta man hör att de skriver på för så många?

Kanske så att UFC känner att det är en WIN WIN oavsett vem vinner med en motståndare som är okänd svensk/europe/afrikan.
    Vinner Alves så har man vänt hans streak och man behåller populära Alves i "toppen".
    Vinner Papy så är han nya "storstjärnan" som kom in och spöa Pitbullen i sin första match. Då har UFC ännu en bra fighter att ställa upp i europiska galor, kanske tom en svensk gala.

President
    Blog Entries
    30
    Men om det är så är inte det lite för uppenbart? Är det inte bättre att ta någon med mer erfarenhet men som Alves skulle kunna ta? Det var det första jag tänkte på men det känns inte så. Dessutom så tecknade väl Papy en 4-fights deal med UFC och det är väl inte så ofta man hör att de skriver på för så många?

Kanske så att UFC känner att det är en WIN WIN oavsett vem vinner med en motståndare som är okänd svensk/europe/afrikan.
    Vinner Alves så har man vänt hans streak och man behåller populära Alves i "toppen".
    Vinner Papy så är han nya "storstjärnan" som kom in och spöa Pitbullen i sin första match. Då har UFC ännu en bra fighter att ställa upp i europiska galor, kanske tom en svensk gala.
    tror ufc kontrakten skrivs för flera fighter men går papy och torskar 3 av 4 så får han nog inte sin fjärde , även kanske om han torskar sina 2 första..
    ang invägningen, trodde papy skulle se ut som ett monster bredvid thiago men thiago var minst lika krallig

Champ
    Då har UFC ännu en bra fighter att ställa upp i europiska galor, kanske tom en svensk gala.
    Tror inte UFC bryr sig nämnvärt om det. Vi har inte haft något europeiskt toppnamn på länge. Alex är på väg men behöver en vinst mot något välkänt namn för att klättra. Typ rampage, franklin, forrest mm. Det är lättare att prommota en Amerikansk fighter i Amerika för det är där pengarna finns.

Page 1 of 2 12 LastLast