Det är klart! GSP kommer att möta Nick Diaz på UFC 137, 27:e Oktober i Mandalay Bay, LV!
GSP vs. Diaz Superfight set for October
Det är klart! GSP kommer att möta Nick Diaz på UFC 137, 27:e Oktober i Mandalay Bay, LV!
GSP vs. Diaz Superfight set for October
Last edited by KanoBlack; 10-19-2011 at 07:45 AM.
HAHA FAN VAD SKÖNT!!! GSP vs Diaz Kommer bli den största fighten iår!
Nu får man gå runt och hålla sig fram till oktober bara.
Det här kommer nog återställa glansdagarna igen för alla nostalgiker som lever på prides stora fighter
det här är 2 redan hall of famers och är 2 av de absolut bästa/ om inte bäst och i sina bästa år som ska göra upp om titeln
Suveränt! Det ska bli jävligt kul att se. Tror att det blir en överlägsen seger för GSP, oavsett hur matchen kommer att se ut. Diaz har spöat massor av fighters, men de flesta är varken topp 10 eller topp 20 i världen.
Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.
Jag tror GSP tar det men jag tror även att Diaz är den som kan komma närmast att stoppa GSP. Diaz jutsu tror jag GSP vill undvika så han kommer hålla det stående där Diaz har sin "udda" stil. Blir garanterat den matchen man ser fram emot mest i år.
Det är så frustrerande att ingen är lika bra som GSP, han är så tråkig och jag hatar faktiskt att han håller i bältet. Diaz som WW-mästare skulle göra allt mycket roligare!
ÄÄntligen! rolig matchup! Jag ser fram emot den här matchen men samtidigt tror jag att gsp vinner detta övertygande. Diaz har inte mött samma kaliber av fighters som gsp men jag ser honom ändå som en värdigg utmanare
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Smart drag från Diaz campDiaz kontrakt gäller 8 matcher, under flera år.
Det finns en klausul i kontraktet som säger att han kan gå matcher både i Strikeforce och i UFC.
Diaz tränare Cesar Gracie tror inte att något bälte kommer att stå på spel i matchen, men poängterar att han inte riktigt vet.
UFC själva refererar till matchen som en ”supermatch”, och inte som en ”titelmatch”.
Nick Diaz fick kompensation för att hoppa av den planerade boxningsmatchen. Det nya kontraktet förbjuder dessutom sådana aktiviteter.
Cesar Gracie hoppas att detta betyder slutet för Diaz matcher i Strikeforce, och tror att den enda anledningen han skulle återvända är om han förlorar mot GSP.
Matchen planerades att gå i både Kanada och i Las Vegas, men de hamnade i slutändan i Vegas.8 fighter med Diaz är värt mer för mig som mma fan än 20 från GSP
Kommer bli grymt! Hoppas innerligt att Diaz kan erbjuda GSP en ordentlig utmaning.
Ska bli så kul att få en ny welterviktmästare.
Det skulle vara rätt kontroversiellt om Diaz fick köra på titeln direkt förresten, han har inte slagits i UFC på ett bra tag, och det finns andra som också menar att han borde fightas sin väg till titeln som alla andra.
Vad tycker ni? Är Diaz redan så pass förtjänt av att slåss för en titel för att kunna smita före i kön?
Tycker inte han ska börja om bara för att han bytte till ufc, shields gick ju direkt från Strikeforce till en titel fight om jag inte minns fel?
Diaz är nästan mer värd en titel fight än vad Shields var då de har lika tunga records men Diaz är en enorm publikfavorit
Fitch har väl snackat skit om Diaz men Fitch ska bara vara tyst och vänta på sin chans igen
Vem mer kan tänka sig vara nära en titelfight?
Fan va nicetror GSP tar det, hoppas bara att det inte bli lika tråkigt som det brukar... har svårt att tänka mig att Diaz kan vara i en tråkig match iofs
![]()
Klart diaz ska få titelmatch han är ju bälteshållare i systerorganisationen. Precis som henderson fick två titelmatcher direkt när zuffa köpte pride.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Jo det var det förvisso, helt riktigt.
Sanchez är inte i närheten av en titelmatch än anser jag.
Ja jag ser honom inte på den platsen nu
Vill tillägga att jag inte nödvändigtvis tyckte att domslutet var felaktigt, men matchen var så otroligt svårbedömd att vinsten knappt kändes som en vinst imo.
Han norpade vinsten kanske man kan säga..![]()
Hur som så anser jag inte att Sanchez visat tillräckligt för att få utmana om titeln än. Det går tillbaka ända till hans förra titelmatch där han blev totalt förnedrad och avslutad.
Roy Nelson vs CroCop blir en riktig vinna eller försvinna fight, Däremot tror jag inte alls att den blir underhållande utan fatboy nelson tar ner mirko på marken och där är det slut