Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 37
    President
    Blog Entries
    30

UFC 136 Edgar vs Maynard

En intensiv gala kommer detta att bli 2 grymt intressanta titelfighter

MAIN CARD
    Champ Frankie Edgar vs. Gray Maynard (lightweight title)
    Champ Jose Aldo vs. Kenny Florian (featherweight title)
    Chael Sonnen vs. Brian Stann
    Dave Herman vs. Mike Russow
    Melvin Guillard vs. Joe Lauzon

PRELIMINARY CARD (sänds på Spike TV)
    Anthony Pettis vs. Jeremy Stephens
    Demian Maia vs. Jorge Santiago

PRELIMINARY CARD
    Joey Beltran vs. Stipe Miocic
    Nick Catone vs. Aaron Simpson
    Matt Grice vs. Nam Phan
    Steve Cantwell vs. Mike Massenzio

Vad har ni för tankar kring dessa matchups?
    mera MMA !!

Contender
    enda tanken jag har just nu ´(dyngrak) är att jag inte har nån större lust att se frankie"vägrar gå på avslut" edgar slåss igen... dessutom mot mayunard,,, -IGEN,,,,, dock ska de bli väldigt kul att se aldo mot florian, vad kan florian hitta på är frågan? sen att se chael sonnen slåss är väl inte kul i sig men att höra hans snack efter att han vunnit(om han vinnner ) ska bli kul, lär ju bli lite pikar mot a-silva
    sen om melvin vinner, vad blir hans nästa match? och sen Pettis kan bli riktigt skojj!"
    och sen får man hoppas på att Maia har tränat ordentligt på nertagningar så man får se nån fet sub vore inte fell'!

Contender
    iofs är maia matchad mot nån dude som verkar vara en jujutsiu snubbe så hoppas på ett high class grappling game där

Contender
    av frankie edgards senaste 12 matcher har 10st gått till dommarna.......................................................................

Champ
    Är det bara jag som verkligen ser fram emot Edgar vs. Maynard?

Riktigt stabilt kort, dock hade jag tagit bort Herman - Russow och slängt upp valfri Spike fight.

Moderator
    Jag ser verkligen fram emot edgar vs maynard 3! Helt sjukt bra match sist, fruktansvärt spännande, och det lär inte bli sämre denna gång! Maynard är edgars svåraste motståndare och dom är ruskigt jämnt matchade!

Aldo vs florian kan bli bra men florian lär väl choka som vanligt och han lär inte kunna ta bältet ifrån brassen i vilket fall.

Det blir intressant att se vem den amerikanska publiken backar i sonnen vs stann

Men rampage, herman vs russow. Är du säker på att du kommer på vem herman är? Jag har inte mycket till övers för russow men peewee herman är ju asgrym! riktigt oortodox och oförutsägbar fighter! Den matchen kan bli grym!

Guillard mot lauzon däremot. Jag kan tänka mig en snabb vinst för guillard och förhoppningsvis petar dom lauzon som egentligen inte har gjort någonting värt på mycket länge men ändå åtnjuter en viss (oförtjänad) status
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Herman såg bra ut mot Einemo, men han möter Russow, och ingen av dem kommer vara på tal om contenderstatus på ett tag.
    Däremot tror jag Pettis bara är några vinster ifrån en titelchans, om han imponerar.

Riktigt kul att Guillard äntligen är på maincard på en riktig UFC-gala. Älskar att han knockar motståndare till höger och vänster påväg mot toppen!

Edit: Herman vs. Russow är struken, Phan vs. Garcia in istället!
    Last edited by Rampage2010; 09-29-2011 at 09:41 AM.

Champ
    Herman har ju blivit testad positivt för marijuana verkar det som. Dock så skyller han på att dom blandat ihop hans test med nån annans vi får väl se hur det går.

Förra Edgar vs Maynard var ju mma underhållning på allra högsta nivå det finns få matcher som kan nå den nivån av underhållningen i hela 5 ronder. Fast tyvärr så tror jag inte dom kan toppa sin förra match men kan alltid hoppas.

Aldo är ju också redigt grym.

Rookie
    Blog Entries
    14
    Vem bryr sig egentligen om marijuana? Jag förstår inte varför de ens testar dem för det.

Edit: Aj då, fel användare /Rampage
    Last edited by MMASponsorBetting; 09-29-2011 at 08:32 PM.
    MMA Betting för att sponsra up and coming svenska fighters från MMAForun.se

Moderator
    För att det står med på WADAs lista. Och dessutom så är det ju olagligt.........
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Man får ju inte tävla i länder där marijuana är olagligt om man rökt. Däremot har jag fått höra att det inte påverkar något(blir inte avstängd etc.) i länder som t.ex. Holland där det på sätt och vis inte är olagligt.

Champ
    Jo, jo. Självklart är det dopingklassat osv. Jag skulle gärna vilja veta hur många dopingklassade ämnen som i praktiken gör någon nytta för användaren, och hur många som slängts in "utifall att". Här i Sverige kryssar man ju i specifikt vad pissprovet ska testas på, lite skumt om de väljer marijuana av alla saker.

Moderator
    Här verkar det ju dessutom vara någon sorts lustighet med provet med tanke på att han fått uppgift att det försvunnit och sedan fått svar iallafall efter många turer. Dom inte ut herman i förskott.

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Här verkar det ju dessutom vara någon sorts lustighet med provet med tanke på att han fått uppgift att det försvunnit och sedan fått svar iallafall efter många turer. Dom inte ut herman i förskott.
    Jag kan ha hört fel, men jag trodde han fick göra testet igen, och att det var då de hittade marijuana. Om så är fallet så var det ganska orutinerat av honom att ta testet just den dagen.

President
    Blog Entries
    30
    testa joe rogan!
    mera MMA !!

Contender
    För att? Det räcker väl med att fråga honom så lär han berätta flumhistorier så det räcker till en bok.

Champ
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Edit: Herman vs. Russow är struken, Phan vs. Garcia in istället!
    WTF... Hur fan kan det vara ett huvudkort när Anthony Pettis vs. Jeremy Stephens och Demian Maia vs. Jorge Santiago går på samma kort? >/

Champ
    Blog Entries
    27
    Hoppas att Edgar får tyst på Maynard nu! Tror inte att matchen blir lika bra som senast, Edgar vs. Maynard 2 är i mina ögon fortfarande årets match och det ska hända mycket om 3:an ska vara bättre!

Guillard vs. Lauzon blir nice, tror dock inte att Lauzon har någon större chans dock men om jag minns rätt så kommer han alltid för att kriga och mot Guillard kan det bara betyda FOTN.

Sonnen vs. Stann... Tror inte att det blir så intressant om Sonnen kommer i form, då blir det grind så det visslar om det. Om han däremot inte har hunnit komma i form så har Stann en god chans att göra slarvsylta av allas våran favorittrashtalker.

Aldo vs. Florian är faktiskt den mest intressanta fighten på kortet. Aldo är favorit i mina ögon men man kan ju alltid hoppas att Florian kommer med en upprorsmakare till seger, det skulle vara kul att se honom få hålla i i alla fall ett bälte innan han lägger av.

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by p41n View Post
    WTF... Hur fan kan det vara ett huvudkort när Anthony Pettis vs. Jeremy Stephens och Demian Maia vs. Jorge Santiago går på samma kort? >/
    Ja, skulle inte Pettis få en fribiljett till LW-titelfight? Tycker att WEC-killarna får ta väldigt många underkort och smågalor, fastän de är så pass bra egentligen. Titelfight på Versus, bara det säger ju en del :/

Champ
    Pettis var näst i tur, men sen blev det ju en draw mellan Edgar och Maynard, så han fick möta Guida och förlorade. Tråkigt för honom, tycker inte att han förtjänar att vara på prelims, men samtidigt vill de ju sälja PPVs och hans namn är inte så stort hos gemene man.

Moderator
    Nej det är helt wack att han är på underkortet helt klart! Pettis är ju mainevent material helt klart!

Rookie
    Hallå. Har ni några tips på bra sidor där man kan se hela UFC 136 Live? Ska helst vara lätt att betala för den.

Mvh

Champ
    Om jag inte är helt ute och cyklar så ska det väl gå att beställa en PPV för 99 SEK från Canal+? Inget jag har provat själv dock.

Champ
    csports kan man väl också köpa det på, men då är det nog inte HD kvalitet

Hall of famer
    Känns lite fel att säga att Pettis är på underkortet. Han är ju trots allt mainevent på Spike och där lär ju ännu fler se honom än om han vore på PPV. Sedan visar det ett stort förtroende från ledningen eftersom att grabbarna på Spike ska sälja in galan till potentiella tittare.

Kollade just hos comhem, och där kunde man inte beställa galan vad jag kunde se. Kan ju också tillägga att om hockeymatcherna går på canal+ sport så kan man inte beställa dem på PPV, kan vara nåt liknande i detta fall.

Rookie
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    csports kan man väl också köpa det på, men då är det nog inte HD kvalitet

Tack för tipsen grabbar! csports sida verkar helt buggad dock, kan inte starta ett konto där

För att beställa matchen på canal+ måste man ha kanalen på sin TV va?

Mvh

Page 1 of 2 12 LastLast