Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 78
    President
    Blog Entries
    30

UFC 134 Silva vs Okami

En av de coolaste galorna enligt mig har spikat fightcardet UFC 134 silva vs okami
    gammal brasilien vs japan som går ända till gracies mot sakuraba som spöade alla dem

tror den här galan kan bli hetare än gsp i kanada.. har en känsla...

AIN CARD (Pay-per-view)

• Champ Anderson Silva vs. Yushin Okami (for middleweight title)
    • Forrest Griffin vs. Mauricio "Shogun" Rua
    • Antonio Rodrigo Nogueira vs. Brendan Schaub
    • Edson Barboza vs. Ross Pearson
    • Luiz Cane vs. Stanislav Nedkov

PRELIMINARY CARD (Spike TV)

• Spencer Fisher vs. Thiago Tavares
    • David Mitchell vs. Paulo Thiago

PRELIMINARY CARD
    • Erick Silva vs. Mike Swick
    • Dan Miller vs. Rousimar Palhares
    • Felipe Arantes vs. Yuri Alcantara
    • Yves Jabouin vs. Ian Loveland
    • Raphael Assuncao vs. Johnny Eduard

kan det vara ruas återkomst?
    mera MMA !!

Moderator
    Ja det här blir GRYMT!!

Silva vs Okami blir en riktig match för mästaren, det tror jag !
    Rematch - shogun vs griffin, shoguns chans för revansch! Träna flåset innan matchen ?
    Nog vs Schaub om utmanarplats, mycket intressant!
    Cane kommer tillbaka, han är supergrym!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Riktigt stabilt kort! Silva vs Okami är högintressant - Kan Okami göra en Chael Sonnen?
    Hoppas Shogun har tagit tag i sin fysik och cardio, har han det så känns han som en ganska klar vinstfavorit.
    Shaub knockar Noggen i andra ronden!

Up and coming
    Det är ett ordentligt fett kort alltså, men jag är inte speciellt taggad än måste jag säga. Jag har lagt allt i min taggningsdepå på Alex för tillfället tror jag, men det kommer nog

Champ
    Quote Originally Posted by Mads View Post
    Det är ett ordentligt fett kort alltså, men jag är inte speciellt taggad än måste jag säga. Jag har lagt allt i min taggningsdepå på Alex för tillfället tror jag, men det kommer nog
    samma som dig, hade all energi på alexs fight och hoppades på titos vinst.. Den här galan får börja växa till sig sakta men säkert. Hoppas på nån bra video där UFC kan hjälpa till..
    den där lugna varianten som var menad för brasiliansk tv var inte riktigt vad jag behövde.

Sedan är det sjukt grymma fighter, älskar att se Anderson Silva numera, Shoguns återkomst ska bli sjukt intressant och kommer Sonnen att sitta ringside då han vart nere och hjälpt okami träna inför fighten ?

Champ
    Jag tvivlar på att Sonnen kommer till fighten, såvida han inte har dödslängtan!

Har han tränat med Okami så blev fighten nästan ännu mer intressant, fan vad kul om Okami skulle lyckas brotta ut Silva!

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Okami är inte lika intensiv, skicklig och modig som Sonnen (med eller utan förhöjda testosteronvärden) när det gäller brottning. Tror även att Silva lärt sig ett och annat sedan Sonnen-matchen. Det här blir tyvärr en enkel match för Anderson.

Ser egentligen mest fram emot Big Nog mot Brendan Schaub och Forrest mot Shogun.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Quote Originally Posted by TXS View Post
    Okami är inte lika intensiv, skicklig och modig som Sonnen (med eller utan förhöjda testosteronvärden) när det gäller brottning. Tror även att Silva lärt sig ett och annat sedan Sonnen-matchen. Det här blir tyvärr en enkel match för Anderson.

Ser egentligen mest fram emot Big Nog mot Brendan Schaub och Forrest mot Shogun.
    Du har säkert rätt, men drömma kan man! Oddsen 3.90 på Okami gör att det kliar i fingrarna ordentligt, får ta mig en riktig funderare.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Du (Rampage2010) har ju tippat utomordentligt på sista tiden. Men det är provocerande och väldigt modigt om du satsar pengar på Okami. Väldigt modigt!
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Hall of famer
    Okami har viss chans ändå, sätt en liten liten slant bara för sakens skull!

Champ
    Jag tror nog Silva tar det men jag tror garanterat att Okami kommer försöka brottas som Sonnen men jag tror inte han har vad som krävs. Hoppas dock att Okami tar det då jag tycker det är dags med en ny mästare på bältet.

Hall of famer
    Ääh. Finns ju HW och LHW där det byts mästare efter nästan varje fight. Så hellre att Silva får uttöka sin legacy.
    Hellre att Silva torskar mot Belfort då =)

Contender
    Tyvärr UFc, hur mycket ni än försöker hypa okami så kommer det inte fungera, Silva förlorar inte mot honom på hemmaplan.

Hall of famer
    Kommer hålla stenhårt på Okami. Han såg lite trött ut i sista ronden mot N8 om jag minns rätt, så vi får hoppas han har jobbat på flåset, alternativt att han slår ut honom redan i andra ronden.

Tror också att Forrest kommer att vinna på ett ganska övertygande sätt.

Schaub - Nogueira ser jag inte fram emot. Bara jobbigt att se alla avdankade pride-fighters bli knockade gång på gång.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Quote Originally Posted by Darbog View Post
    Schaub - Nogueira ser jag inte fram emot. Bara jobbigt att se alla avdankade pride-fighters bli knockade gång på gång.
    Tror också att Big Nog kommer att få en jobbig kväll. Det ska dock bli spännande att se hur han fightas efter alla skadeproblem. Nogueira gjorde en riktigt bra match mot Couture i UFC 102, men annars tycker jag att han sett avdankad ut mot Mir och Velasquez. Schaub däremot går från klarhet till klarhet.

Moderator
    Ja den matchen blir intressant. Inte minst då jag tror att Schaub är nära en titelchans om han vinner
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Ja den matchen blir intressant. Inte minst då jag tror att Schaub är nära en titelchans om han vinner
    Ja du, Brock är skadad på obestämd tid och Carwin har två raka förluster. Då återstår Mir som inte har någon match inbokad och Brendan Schaub (om han spöar Big Nog såklart). Om dom inte slänger in Overeem direkt på en titelfight förstås. Det är ju inte omöjligt.

Jag tror med andra ord att det bara är en tidsfråga innan vi får se "Demolition Man" i oktagonen.
    Last edited by TXS; 08-17-2011 at 08:58 PM.

Moderator
    Ja det känns också tänkbart med tanke på allt tjafs kring kontrakten med GG. Och varför inte, diaz fick ju titelmatch direkt och sshields fick den oförtjänt så jag ser inga hinder för overeem.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Såg att MMAMania resonerade ungefär som oss när det gäller nästa utmanare till titeln i tungvikt.

Hall of famer
    jag är lite delad angående Brendan Schaub. Alltså skulle han vinna, så skulle han ju faktiskt vara värd en titelchans. Men han känns fortfarande inte "good enough" att vara en champion.
    Men ja, alla har ju en boxares chans stående.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Quote Originally Posted by Brawler View Post
    jag är lite delad angående Brendan Schaub. Alltså skulle han vinna, så skulle han ju faktiskt vara värd en titelchans. Men han känns fortfarande inte "good enough" att vara en champion.
    Men ja, alla har ju en boxares chans stående.
    Jag håller med Brawler till stor del. Schaub känns väldigt "ny" och oprövad. Men han har trots allt spöat Gonzaga och Cro Cop i sina två senaste och har 4-1 i UFC. På fötterna är "The Hybrid" farlig. Han har dessutom god kondition och känns hungrig. Markgamet är lite tveksamt och därför blir matchen mot Big Nog oerhört intressant. Om Schaub vinner mot Nogueira så klättrar han definitivt upp i rankinglistorna och blir en utmanare till HW-titeln i UFC. Man ska dock komma ihåg att tungvikten i UFC är relativt klen just nu...

Moderator
    Jag håller också med. Egentligen vill jag inte alls se den otestade och orutinerade schaub i en titelmatch men som txs säger så har han ändå en och annan skalp och tungviktsdivisionen är rätt tunn och ojämn. Jag skulle hellre se att dom kör cain vs dossantos och sedan låter overeem möta vinnaren och då har det vips gått minst ett halvår och dom har tid att bygga upp en ny utmanare..

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Jag håller också med. Egentligen vill jag inte alls se den otestade och orutinerade schaub i en titelmatch men som txs säger så har han ändå en och annan skalp och tungviktsdivisionen är rätt tunn och ojämn. Jag skulle hellre se att dom kör cain vs dossantos och sedan låter overeem möta vinnaren och då har det vips gått minst ett halvår och dom har tid att bygga upp en ny utmanare..
    Jag håller med ShogunRua. Bra talat! Brock verkar vara på väg tillbaka. Och jag vill se Frank Mir fightas mot någon tuff rackare. Om Overeem kommer till UFC så blir det en riktigt schysst krydda på moset!

Champ
    Man kan debattera om detta scenario är rättvis med tanke på Brocks förluster, men den största tungviktsfighten just nu (förutom Overeem mot champ) skulle vara Lesnar mot Overeem. Kan tänka mig att det skulle bli en gigantisk PPV.

Annars borde ju som sagt Mir, som inte har någon fight bokad, vara det naturliga valet.

Moderator
    Ja brock bör inte heller få åka på nån räkmacka tillbaka!
    vad tror ni om:

JDS vs Cain

Overeem vs vinnaren

Schaub vs Brock

vinnaren Schaub/brock vs förloraren av overeem vs vinnare om titelmatch?

Hängde ni med?

Champ
    Jag skulle hellre se detta scenario:

JDS vs. Cain

Overeem vs. Mir

Schaub vs. Lesnar

Vinnaren av Schaub/Lesnar vs. vinnaren av Overeem/Mir slåss om #1 contender.

Förloraren av JDS/Cain mot Nelson eller Carwin.

Då skulle vi plötsligt ha en hel hög med relevanta HW fights att se fram emot, eller kanske skulle det gå för länge mellan titelfights då?

Page 1 of 3 123 LastLast