Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 69
    President
    Blog Entries
    30

Ufc 128 Rua vs Jones

UFC 128 Mauricio Shogun Rua vs Jon Bones Jones 19 mars

Main card:

Mauricio Rua"Champion" (19-4 ) vs. Jon Jones (12-1) LHW Titelfight.
    Urijah Faber (24-4) vs. Eddie Wineland (18-6-1)
    Jim Miller (19-2)* vs. Kamal Shalorus (7-0-2)
    Nate Marquardt (30-10-2) vs. Yoshihiro Akiyama (13-3)
    Brendan Schaub (7-1) vs. Mirko “Cro Cop” Filipovic (27-8-2)

Prel matcher:
    -Luiz Cane (10-3) vs. Karlos Vemola (8-1)
    -Anthony Njokuani (13-4) vs. Edson Barboza Jr. (7-0)
    -Ricardo Almeida (13-4) vs. Mike Pyle (20-7-1)
    -Kurt Pellegrino (16-5) vs. Gleison Tibau (21-7)
    -Joseph Benavidez (13-2) vs. Ian Loveland (14-7)
    -Manny Gamburyan (11-5) vs. Raphael Assuncao (16-3)
    -Dan Miller (13-4) vs. Nick Catone (8-2)

Last edited by KanoBlack; 03-09-2011 at 10:24 PM.

Moderator

Oj Oj Oj
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Vilken fight! Shogun (forum shogun) antar att du har delade känslor
    tror tyvärr att det här kan vara tronskiftet och början på en lång era av Jon Jones dominans. Tror till skillnad från vissa att han hade en fördel i att redan vara i toppform när han erbjöds titelchansen för att sen kunna fortsätta finslippa på det i 6 veckor till innan Shogun.
    Men drar mig ändå för att räkna bort Shogun, han är ändå mannen som spöade Maschida 2 gånger om och the dragon såg inte ut att kunna förlora.
    Riktigt spännande fight och ska bli roligt att se Jon Jones gameplan

Moderator
    ja det är en rätt så ångestladdad matchup.. Jag är säker på att Jones kommer uträtta mycket inom sporten men jag tror faktiskt att Shogun tar den här matchen på rutin om han inte blir överraskad av något extra-flashigt nytt jones move. Nej, Shogun vinner
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Tror Jones vinner tyvärr.

Hall of famer
    Kommer fan må ännu sämre om Shogun loosar. Fedor har ju redan förlorat, det räcker för i år :P

Champ
    Jag brukar själv säga att Jon Jones är framtiden men då får man inte glömma att vi lever i nutiden. Dagens no1 LHW är utan tvekan Shogun. Jag tycker även att Jones stand up blivit redigt överskattad han gör ju en massa grejer som ser snyggt ut men mot en redigt vass striker som shogun så kommer det inte fungera. Dock så har Jones jävligt snygg brottning men jag tror inte det kommer räcka för att stoppa Shogun.

Jag som även gillar Akiyama och Cro cop kommer nog tyvärr inte vara glad efter galan.

Moderator
    Mauricio Rua - Uncyclopedia, the content-free encyclopedia

Machida tripped over his own Japanese ethnicity and Shogun jumped on him and went all donkey kong, like brock lesnar but better.
    haha

Hall of famer
    Hahahaha älskar "went all donkey kong, like Brock Lesnar but better" hahaha

Hall of famer
    HAHA ännu bättre;

“Ladies and gentlemen, welcome to the Machida era!”
    ~ Joe Rogan on Machida's status as the new UFC Light Heavyweight champ
    “Ladies and gentlemen, welcome to the Shogun era!”
    ~ Joe Rogan, moments later

Champ
    Riktigt grymt card! Förutom maincardet finns många intressanta namn i prelims med.
    Jag vågar knappt uttala mig om hur main event kommer sluta, ser verkligen fram emot den fighten.

Vad jag undrar är dock varför de ger Akiyama så många "high profile" fights, om man frågar mig så har han inte visat något som tyder på att han hör hemma i toppen. Har han någon speciell klausul i sitt kontrakt, tror ni?

Champ
    Grymt kul med main event, annars tycker ja resten av startfältet är relativt ointressanta matcher.

Champ
    Karlos Vemola ska bli kul å se igen dock!
    Sjuk styrka visade han i senaste matchen å kan han utvecklas i sporten tror ja han kan bli farlig för många

Moderator
    Ja det förvånar mig att Benavidez är på underkortet. Men med tanke på hur han brukar jobba kommar hans fight kanske med i sändningen iallafall Riktigt bra kort som sagt

President
    Blog Entries
    30
    Vad jag undrar är dock varför de ger Akiyama så många "high profile" fights, om man frågar mig så har han inte visat något som tyder på att han hör hemma i toppen. Har han någon speciell klausul i sitt kontrakt, tror ni?
    kan det vara att Dana flörtar med asiatiska marknaden?

obs, glöm ej att delta i UFC 128 tävlingen och hjälp oss att växa genom att dra in mma intresserade polare
    Last edited by KanoBlack; 03-05-2011 at 11:58 AM.

Champ
    Kan stämma bra där. Sexiyama har ju rockstar-status i japan!

Om vi nu lossas att Jones vinner bältet, skulle de inte bli skumt me en bältesmatch mellan två "lagkamrater" som jones å rashad är?
    (Nu är ju iofs mma en inviduell sport men ni fattar va ja menar)
    Last edited by Linkan; 03-06-2011 at 12:13 AM. Reason: förtydligande

Champ
    Rashad har sagt att han inte kommer möta Jones utan hellre gå ner till mellanvikt så det kommer nog aldrig bli ett möte mellan dom två.

Moderator
    Nej team jackson vill inte gå mot varandra. Vad tycker ni om det? jag anser att det är både bra och dåligt. Fint för killarna men trist för att vi går miste om en del intressanta matcher

President
    Blog Entries
    30
    I Senaste MMA Live som finns på forumstartsidan så påpekar programledaren till Rashad som sitter med, att Jones hade sagt att han kunde tänka sig fightas mot Raschad om titeln ganska tidigt in i programmet. Rashad blir förvånad och säger att om han måste så slåss han mot Jones för han är ingen "punk"

Sen kanske det var provokation av programledaren och Jones ord tagit ur sitt sammanhang men roligt att se reaktionen och Jones hunger kan tvinga till fighten ändå?

Tycker att man ska kunna fightas mot varandra, de tjänar ändå otroliga summor varje match när det handlar om titelfighter.
    Last edited by KanoBlack; 03-09-2011 at 09:22 PM.

President
    Blog Entries
    30
    såg precis på mmalive videon att Jones är stor favorit mot Rua hos bettingbolagen, kanske ett gyllene läge att tjäna en hacka ?

Last edited by KanoBlack; 03-09-2011 at 10:23 PM.

Moderator
    Jasså? Ja ibland vet man inte hur dom tänker betmakarna.

Champ
    Hade jag haft för vana att satsa pengar på MMA så skulle jag absolut ha satsat en peng på Shogun.

Contender
    Förmodligen många Amerikaner som betar på Jones varför oddset går ner.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by helvete21 View Post
    Förmodligen många Amerikaner som betar på Jones varför oddset går ner.
    Hade inte tänkt på det men så är det säkert
    Senaste intervjun med Faber som släppts av UFC

och även en telekonferens från bloodyelbow där Jones bla säger : Despite being a white belt, I think I can tap out Shogun
    Lite väl kaxigt kanske

Shogun Rua: I'm very happy as champion. I'm not concerned about the betting lines.
    - Shogun: Both Rashad and Jon Jones are similar in many senses. Good strikes, wrestlers. Had to get some guys with bigger reach.
    - Shogun: I'm not concerned about the time off. It's a similar amount of time between the Machida fights.
    - Shogun: I've conquered all my dreams in MMA. It was hard to motivate myself after Pride GP, but now I fight every fight for my life.
    - Shogun: I always looked up to Wanderlei for inspiration. I wanted to reach his level.
    - Shogun: There are some good parallels between Jones and myself. Our games are different, though.
    - Shogun: Jones' quick turnaround is going to have its advantages and disadvantages.
    - Shogun: It's hard to find guys that can imitate Jon Jones, but we did our best.
    - Shogun: I understand why people think Jones is the favorite, and I see myself as the underdog.
    Jon Jones: Fighting is a thinking man's sport. Anger and aggression can only cloud your mind.
    - Jones: Rashad has nothing to do with Shogun. I don't think I'm going to answer a question about Rashad going forward.
    - Jones: I think everything happens for a reason. I have a solid camp around me. I'm in phenomenal (shape).
    - Jones: I took a few days off after the Bader fight. Went down to Miami to rest. Back training by Thursday.
    - Jones: I think helping Rashad train for Shogun is going to help a lot. I've had to watch a lot of his fights, analyze his tendencies.
    - Jones: I'll be bringing God with me into the cage.
    - Jones: I'm excited to be pushed for the first time in this fight - if I'm pushed. Who knows?
    - Jones: My mom and dad will be at the fight.
    - Jones: Winning this fight means everything to me. It's financial security for my family. A dream come true. This isn't a job to me. It isn't a paycheck to me. It's everything.
    - Jones: I feel pressure, but I don't feel pressure at the same time. I'm not concerned about the press, video cameras following me, "Octagon jitters."
    - Jones: That's my belt, and I want it, and I want to hang on to it.
    - Jones: I do the right thing. I changed my phone number so I can stay focused.
    - Jones: I think I'm the favorite because oddsmakers are very smart and think I'm going to lose.
    - Jones: God doesn't help people who don't help themselves.
    - Jones: Despite being a white belt, I think I can tap out Shogun.
    - Jones: I have nothing to lose here. I'm going to have fun with the situation.
    Last edited by KanoBlack; 03-12-2011 at 05:02 AM.

Champ
    Jag trodde aldrig att jag skulle satsa pengar på MMA, men satsade precis 50 spänn på Rua. Hans odds var 2.25, vilket jag såg som en ren skymf!

WAR SHOGUN!

Moderator
    WAR SHOGUN!

asdfasdf

Page 1 of 3 123 LastLast