Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 53 to 73 of 73
    Hall of famer

Re: UFC 114 Rampage vs Rashad

Haha, det skulle man gärna se. Dock lär det bli som de sa tidigare, Rashad på domslut eller Rampage på knock, tror mer på det första.

Sedan sjunker ju arbetslösheten, iallafall på kort sikt, om det är hög inflation. Vilket man kan läsa ut av den så kallade kortsiktiga Phillipskurvan.

Rookie

Quote Originally Posted by Kane
    Välkommen till forumet, zeus' son.
    Tackar

Contender

Glöm ej att Rösta MAJ p4p.

Contender

mjo, det kan väl diskuteras hur legit hans BB är med inflationen som råder inom MMA just nu, men han bör ju åtminstone ha solida lila-skills då vilket är mer än jag skulle säga om page
    Han är det under en Gracie vilket väl borde innebära att det är hyfsat legit.

Tror mer och mer på Rashad för var dag som går. Jag tror att han är bättre än någonsin samtidigt som Rampage möjligtvis har tappat lite av sin motivation och hunger. Evans är snabbare och bättre på marken men har naturligtvis inte samma power som Rampage. Tror dock att det skall mycket till för att Rampage skall lyckas fånga upp Rashad och verkligen kunna utnyttja sina styrkor till fullo.

Hall of famer

Rampage ser lite väl tjock ut haha (Från primetime) eller inte tjock, men otränad.

Contender

Primetime är samma visa varje gång, de är deras bästa training camps ever, coach säger hur fightern har utvecklats som satan m.m, men ser man någon skillnad i matcherna? oftast nej. Kolla bara på GSP vs Hardy, såg ingen skillnad på GSP där.

Gillar såklart Primetime och allt, men får de betalt extra för att hypa så där eller, och behöver man verkligen de mellan dessa två herrar.

Lite random tankar där för er alla.. :P

Rookie

Jag vill se slams igen från Rampage, vore helt underbart! Men jag tror rashad vinner, på ren timing och snabbhet. Det lär dock inte bli någon KO från hans sida. Sen vet man ju att den mentala biten verkligen kan förstöra för fighterns också, och jag tror rampage är den som har svårtast att kontrollera sitt humör. Gameplan kan flyga ut genom fönstret direkt om Rashad bara provocerar honom lite.

Sjukt sugen på att se matchen iaf, kan knappt bärga mig!

Champ

Tråkigt att det inte finns någon fighter i toppen som vill möta lilnog på kort tid. Kommer man få se något i stil medGSP mot Matt Hughes på en månads notis igen? :shock:

Rookie

Någon som sett bilder från den öppna träningen?
    Tror iallafall att Rampage kommer redo denna gång till skillnad mot för när han mötte Forrest!
    Tror noghan tar det! Hoppas det!

Moderator

Rampage kommer ju aldrig kunna slama rashad, han är en alldeles för bra brottare för det.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Rampage vinner..

Skulle verkligen vilja se Shogun vs Rampage 2.

P.s Glöm ej att rösta i RankingenP4P. Inte långt kvar.
    Själv funderar jag på att sätta in Rampage om han vinner.

Hall of famer

Alltså jag var all way in Rashad, men är nästan all way in Rampage just nu.

Fast fan vet inte... Jobbigt läge. Under TUF så var ju Rashad bra men han blev mer fejk hela tiden kändes det som haha.

Får se - tight match alltså Vi har ju inte sett rampage på ett bra tag!

Hall of famer

Jag har Rashad som vinnare...men det är typsikt mig, bara för att jag hejjar som faan på Rampage nu så räknar jag med att han ska förlora...sjukt men så brukar det kännas

Hall of famer

Starfighter välkommen till klubben

Moderator

Jag tycker att det känns väldigt svårtippat faktiskt. Rashad har bättre nedtagningar men rampage är en stark brottare och riktigt bra på att hålla sig stående. Rashad är smartare och snabbare stående men rampage slår hårdare och är riktigt tuff med sin boxning. Rashad borde försöka mjuka upp honom med bensparkar som han kommer vägra checka och sedan försöka kontrollera antingen mot buren eller på mattan.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Oavsett om Rashad väljer att sparka eller slå måste han ha en liknande taktik som Frankie Edgar mot BJ sist. "Stick and move" kombinerat med väl avvägda nedtagningar. Han får inte hamna i några långvariga slagdueller med Rampage för då lär han dra det kortaste strået.

Slänger in mina predictions:

Rampage - Rashad
    Tror aldrig att Rashad har varit bättre och han vinner mot en Rampage som sett sina bästa dagar som fighter.

Bisping - Miller

Duffee - Russow

Lil Nog - Britz

Sanchez - Hathaway

Sadollah - Stungun

Escudero - Lauzon

Hall of famer

Kommer rampage in i bra form tror jag han vinner. Rashad kommer förmodligen in bättre än nånsin men jag är inte så säker på att det räcker till. Faktum är att han aldrig varit i närheten av att dominera en fight där han mött respektabelt motstånd.

Rookie

Mina bets...

Rampage - Evans : Evans decision. Toe to toe skulle det bli Rampage alla gånger men eftersom båda är counterstrikers tror jag att Evans kommer plocka hem segern med in/ut och ett par takedowns som han inte commitar till. Evans är smart nog att inte stå still framför Rampage a la Wanderlei Silva och han kommer inte bli jagad som av MAchida.

Bisping - MIller : Bisping decision. Bisping kanske inte har den bästa chin som finns men han klarar av Miller stående. Millers bjj är troligtvis bättre än Bispings men The Count har visat förut att han är en jäcel på att ta sig ur subbar och ställa sig upp snabbt.

Duffee - Russow: Duffe KO 2nd round. Inte sett mycket mer av DUffee men han är ju ett brick shithouse och kommer styra matchen helt. JAg tror på ko men även att han vill visa sig lite mer än 7 sek och därför i andra ronden. Russow är en nobody i min bok och antagligen kanonmat för att få upp Duffee tillsammans med Dos Santos.

Lil Nog - Britz: Lil Nog 2nd round tko. Nog behöver inte visa att han har submissions det vet alla. Amerikanarna vill se knock outs och han kommer försöka, men det kommer bli tko. Brits kommer clincha och försöka få takedowns men misslyckas tills han är trött och då kommer han få äta läder.

Sanchez - Hattaway:Sanchez submission (rear naked) 3rd round. Sanchez har aldrig dålig som 170p men får en lätt match för att etablera sig igen. Han kommer ligga på tills den andre inte pallar med och då kommer Sanches försöka slå ut honom men det kommer inte funka och han bestämmer sig för att choka ut honom.

Sadollah - Stungun: Sadollah decision. Sadollah är en mycket smart fighter eller följer iaf gameplans bra. Han kommer inte riskera att trade:a slag med Stungun och kommer vinna poäng genom sina mycket välplacerade sparkar i kistan på Stungun. Stungun är en hårding och kan ta stryk han kommer inte gå ner men han kommer helt enkelt få in mindre träffar.

Escudero - Lauzon: Escudero decision. Lauzon är i en mental svacka efter blivit dumpad av brorsan och sina tränare, enl uppgift för att han tränar dåligt. Escudero är hungrig igen men inte speciellt bra. Escudero kommer inte riskera att brottas med Lauzon som är en bra bjj:are utan kommer plocka hem det med sin boxning, vinner på sitt mexikanska arv.

JAg bjuder på den 7 kombinationen =). 100 spänn och ni har 1100 på söndag...

Contender

Faktum är att han aldrig varit i närheten av att dominera en fight där han mött respektabelt motstånd.
    Tycker att han ägde Thiago Silva i nästan 3 ronder. Rashad gjorde visserligen inte så mycket damage men Silva var inte i närheten förrän i matchen slutskede.

Hall of famer

Thiago Silva vann klart den tredje ronden och var dessutom aldrig illa ute någon gång under matchen till skillnad från Rashad. Jag tyckte inte han dominera den matchen, men det beror ju på hur man definierar begreppet.

Hall of famer

I natt smäller det!

Som vanligt ses vi i chatten!

Page 3 of 3 FirstFirst 123