Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
UFC 109
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Stängt ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 26 av 30

Ämne: UFC 109

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

UFC 109

UFC 109 - Relentless
    Ultimate Fighting Championship
    February 6, 2010
    Mandalay Bay Events Center
    Las Vegas

Randy Couture vs. Mark Coleman

Mike Swick vs. Paulo Thiago
    Nate Marquardt vs. Chael Sonnen
    Matt Serra vs. Frank Trigg
    Demian Maia vs. Dan Miller

Phil Davis vs. Brian Stann
    Mac Danzig vs. Justin Buchholz
    Ronnys Torres vs. Melvin Guillard
    Tim Hague vs. Chris Tuchscherer
    Phillipe Nover vs. Robert Emerson
    Rolles Gracie vs. Mostapha Al-Turk

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Re: UFC 109

Haha, kul: håller på samtliga till vänster. And that's that.

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

Cain Velasquez vs Big Nog kommer tillkomma enl rykten, det ryktas även om Anderson Silva mot Vitor Belfort.

Up and coming
    Reg.datum
    Okt 2009

Citat Ursprungligen postat av saerbarnet
    Cain Velasquez vs Big Nog kommer tillkomma enl rykten, det ryktas även om Anderson Silva mot Vitor Belfort.
    Om så är fallet blir det ju en top-notch gala.

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2008

Kod:
    A middleweight championship bout between title-holder Anderson Silva and challenger Vitor Belfort slated for UFC 109 on February 6 in Las Vegas has been scratched from the card, according to MMAjunkie.

The matchup, originally targeted for January’s UFC 108, has been postponed again due to Silva’s slow recovery from elbow surgery, with “The Spider” now expected to be able to return to action in April.

Silva (25-4) has gone undefeated since early-2006, winning a record 10-straight UFC fights over the likes of Rich Franklin, Dan Henderson, and Nate Marquardt. He now returns to 185-pounds after moving up to light heavyweight in August, where he recorded a first-round knockout of Forrest Griffin.

Belfort (19-8), the UFC 12 heavyweight tournament winner and former light heavyweight champion, returned to the UFC in September with a first-round knockout of Rich Franklin at UFC 103. “The Phenom” has now won five-straight, including previous back-to-back knockouts of Terry Martin and Matt Lindland in Affliction.

Silva-Belfort is now tentatively scheduled to headline UFC 112 in April, with an exact date and location for the card to-be-determined.

UFC 109 now features Randy Couture vs. Mark Coleman, Frank Trigg vs. Matt Serra, Nate Marquardt vs. Chael Sonnen, and Demian Maia vs. Dan Miller.

For the latest UFC news and UFC rumors stay tuned to MMAFrenzy.com.

Up and coming
    Reg.datum
    Okt 2009

meh..

Hall of famer
    Reg.datum
    Aug 2007

Jahapp...fan nu e det många inställda matcher :/

Contender
    Reg.datum
    Sep 2008

Japp, alla matcher som känns bra och roliga har blivit uppskjutna eller inställda. Nu finns det bara tråkigheter kvar.

Ska bli vansinnigt kul att se Coleman, men vem som helst hade känts bättre än Couture eftersom jag gillar honom också, men har behövt anti-heja på honom mycket på sistone då han mött Lesnar och Nogueira, som jag gillar mer än honom. Så även nu; gillar Coleman oerhört mycket mer än Couture.

Contender
    Reg.datum
    Sep 2008

Ska bli kul att se Matt serra igen, den matchen ser jag verkligen fram emot

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Uppdaterade Fight cardet.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Ändrade igen, Nogueira är skadad
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2009

Fattar inte att Nate måste fightas mot Chael - jag menar vafan han har ju varit top contender hela tiden.
    För alltså ett litet felsteg och han kan sova. (Submission eller KO spelar ju ingen roll)

Hoppas han vinner de och jag tror också han gör det, men lite väl risky.

Contender
    Reg.datum
    Maj 2009

Helt okej gala även om ME är ruskigt svagt och ointressant. Serra-Trigg lär onekligen göra att Countdown blir sevärt och det skall bli kul att se vad Sonnen kan göra mot Marquardt. Swick - Thiago känns väl inte jättehet då båda lär vara en bit från titelmatch.

Hursomhelst en klart godkänd gala i väntan på 110 och 111 som båda ser mycket intressanta ut såhär långt

Contender
    Reg.datum
    Sep 2008

Hoppas nate går apeshit som han gjorde i thales leites matchen och vevar loss och piledrivar :lol:

Contender
    Reg.datum
    Mar 2009

Det som jag tror gör att Sonnen ens får en chans mot Marquardt är ju det att han faktiskt slog Yushin Okami. Men Sonnen chans att slå Nate? Obefintliga. Annars hoppas jag verkligen att Paulo Thiago vinner. Samma med Demian Maia och Serra. Sen i main event tror jag Randy vinner. Men jag måste erkänna att jag nästan lite hoppas att Mark vinner bara för att det är så omöjligt att han ska göra det känns det som.

Contender
    Reg.datum
    Sep 2008

Herregud vad jag kommer hoppa av lycka om Coleman vinner ändå. Tänk om han skulle ta bältet sedermera. Hehe.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Även om Brock försvinner ett år och måste lämna bältet har jag ganska svårt att se Coleman hävda sig i toppen av divisionen
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Reg.datum
    Sep 2008

Går inte Randy - Coleman i LHW nuförtiden?

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2009

Jupp de är LHW (afaik). Och Coleman har nog ingen chans att vara top notch i LHW just nu faktiskt... Om nu det skulle bli så, skulle jag bli förvånad.

Contender
    Reg.datum
    Maj 2009

Betvivlar att varken Randy eller Coleman kommer att tillhöra toppen i divisionen. Den förstnämnde har väl bäst förutsättningar men det känns långsökt att han skulle matcha någon av topp 5. Coleman var väl visserligen förbättrad sist men tillhör väl som bäst mittenskiktet i divisionen.

Hursomhelst är nog risken stor att det blir en rätt tråkig fight (Randy på Unanimous Decision)

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2009

Randy vs Nog var fan en rolig match

Ska bli kul att se vad Serra har att ge. Hoppas han vinner.

Champ
    Reg.datum
    Dec 2006

Randy vs Coleman är redan nu årets gäspning.

Contender
    Reg.datum
    Mar 2009

Tror inte att Randy mot Coleman kommer bli årets gäspning. Men den har väldigt liten chans att bli fight of the year om man säger så. Får väl se hur fighten mellan Serra och Trigg blir. Kan bli trist eller jäkligt underhållande faktiskt.

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Både känns väl som gamla gubbar men jag ser fram emot att se vad Coleman har kvar.

Contender
    Reg.datum
    Sep 2008

Här är en intervju med Matt Serra, älskar den här lilla mannen. Jag lovar det är seriös bromance från min sida :lol:

http://mmasportsreport.com/949/fox-figh ... -interview

Hall of famer
    Reg.datum
    Jun 2008

Ja han är skön Jag har alltid gillat honom

Stängt ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32