Många underskattade 106 och det känns som att många gör detsamma med 107. Vi har BJ Penn mot Sanchez, Mir mot Kongo och Florian mot Guida. Själv är jag taggad som fan över att se vad Mir har att sätta emot Kongo. :mrgreen:
Många underskattade 106 och det känns som att många gör detsamma med 107. Vi har BJ Penn mot Sanchez, Mir mot Kongo och Florian mot Guida. Själv är jag taggad som fan över att se vad Mir har att sätta emot Kongo. :mrgreen:
Själv tycker jag att 107 lockar mer än 106, då Penn vs Sanchez är intressantare och jag hoppas på att Penn försvarar sin titel igen. Sen Mir vs Kongo och Florian vs Guida gör ju det hela ännu bättre. Dock så har jag svårt att se Kongo göra så mycket emot Mir på marken, om han nu inte lyckas med ground and pound ala Brock Lesnar. Sen Florian vs Guida tror jag slutar med en vinst via domslut, ko eller tko till Guida faktiskt eller ett bättre ord att använda där är hoppas egentligen.
UFC 107 - Penn vs. Sanchez
Ultimate Fighting Championship
December 12, 2009
FedEx Forum,
Memphis, Tenn.
UFC Lightweight Championship
B.J. Penn vs. Diego Sanchez
Frank Mir vs. Cheick Kongo
Kenny Florian vs. Clay Guida
Jon Fitch vs. Mike Pierce
Paul Buentello vs. Stefan Struve
Alan Belcher vs. Wilson Gouveia
Shane Nelson vs. Matt Wiman
Johny Hendricks vs. Ricardo Funch
Rousimar Palhares vs. Lucio Linhares
Damarques Johnson vs. Edgar Garcia
Kevin Burns vs. T.J. Grant
En del spännande fighter, hoppas att Florian spöar Guida.
Ja, samma här, fast tvärtom. Efter Sanchez matchen känns det som att Guida är riktigt på gång och kommer utmana om titeln innan 2011 är över.Originally Posted by CHSC
Tycker galan ska blir riktigt intressant!
Sanchez tror på sig själv så pass mycket, har sån talang och är så jäkla konstig att han försätter BJ i en mardröm och klampar ut ur buren med bältet i nävarna.
Killen med pojkbandsnamnet Kenflo kommer inte ha mycket att sätta emot Guida, den killen är ett fysmonster och stoppade inte Sanchez monsterarmbågar honom så kommer inte Kenflos göra det heller.
Ska bli intressant att se om Kongo jobbat lite på sitt groundgame men Mir drar nog in någon heelhook eller kneebar om han är i form.
Hehehe så lustigt det kan vara ibland. Jag hoppas på precis tvärtom som Dala.
BJ tror jag är för svår för Sanchez. Har BJ bara gjort sin läxa och tränat ordentligt med kondition inför den här matchen tror jag inte Sanchez vinner. Det är nog BJ’s enda hake emot Sanchez som jag ser det. Visst Sanchez har snäppet vassare GnP men jag tror inte han lyckas hålla BJ nere. Sen är BJ överjävlig med sina ben när han ligger i guard. BJ vinner denna på submission.
KenFlo vs Guida. Jag ser inte hur Guida ska vinna emot Kenflo faktiskt. Guida brukar endast medföra ett rasande tempo, haka av granit och en vilja motsvarande tusen elaka japaner. Men som jag ser det så är Kenny värre på backen, bättre stående, har bra fys och bra kondition. Han är förvisso den sämre brottaren. Men det är samma här som ovan. Jag tror inte Guida kan hålla nere Kenny om han plockar ner honom. Sen så känns det som att Kenny är tryggare på rygg än vad Guida är i hans guard. Jag tror Kenny rider ut den här stormen och vinner på en UD.
Sen måste jag tillägga att jag KAN inte betta emot min namne ?
Kongo vs Mir. Här kan det mycket väl bli som Dala säger, Mir drar ut Kongo rätt enkelt på backen. MEN, jag tror att Mir lider av ”storhets vansinne” och vill slå ut Kongo i hans eget game, stående. Mir känner nog att efter att ha knockat mannen som INGEN kunde knocka, Big Nog så kan han knocka Kongo…sen säger det PANG! Filmjölk i benen och Kongo slår sig på bröstet och pekar sitt finger emot skyn…Kongo vinner denna på KO.
Plockar däremot Mir ner Kongo så tror jag det går fort för Mir.
Tror penn äter honom, hoppas det iaf!
det vore skoj att se sanchez bli subbad faktiskt... även fast jag inte tror det händer... men BJ vinner det här på domslut
BJ kommer vinna på RNC. Han får Diego att helt och hållet ge upp och ge honom sin nacke. Precis som han brukar göra med sina andra motståndare.
Det skulle ju vara underbart att se![]()
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Första gången jag håller på BJ tror jag :P
saken är den att jag tror inte diego kommer att "ge upp", han har en jääävla vinnarskalle.. större än dom flesta i ufc
Sanchez får lejja GSPs kysskille som stjäl BJs mojo. Tror det krävs lite mer än att bara skrika YES YES YES när man går in för att klå upp BJ det ska gärna till fulknep
alternativt anställa GSPs hardcore livvakt, fyfan vad jag skrattar åt det klippet varje gång![]()
Ohh det är total lycka om BJ äter upp Sanchez. Han e bara föör mycket.
Jo Sanchez är lite bipolär, ena stunden är han en reinkarnerad buddha och snackar blommor och bin sen så blir han ett rabiat monster som hotar folk med däng
Känns som att han är som en liten pojke som tror han är stålmannen. Jag hoppas bara att BJ Penn är hans kryptonit...![]()
Det säljer helt enkelt,darför väntar vi alla på matchen![]()
Penn vinner! (hoppas jag och tror)
GSP's livvakt HAHA
Det vet jag inte om han kommer. Jag gillar honom som fan men han känns inte tillräckligt bra. Han har bara sin brottning, cardio och ett jävla hjärta som är världsklass just nu. Man kan ju hoppas att jag har fel.Originally Posted by Darbog
Förövrigt hoppas jag också att Penn spöar Diego även om jag inte gillar Penn heller. En dubbel knock vore det bästa. Penn är så självgod så jag kanske håller på Diego ändå.Svår match att hitta en favorit i.
Efter att ha sett countdown håller jag helt klart på Penn, shit va Diego är dryg. GSP skulle behöva slå in lite ödmjukhet i honom också.![]()
Ja för BJ är ju världens ödmjukaste kille själv :lol:
Sanchez har helt okej standup också, men jag vill helst se BJ grinda ut Sanchez i den här matchen så att han bevisar för folk att han har bra cardio så att det ämnet kan släppas en gång för alla. RNC i tredje eller fjärde
"This is something that I've invented. It's called the yes cartwheel. YES!.... YES!....YES!....YES!....YES!...."
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"