Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 23 of 23
    Champ
    Blog Entries
    27

Svåraste fighten för respektive champ?

Såg något liknande i ett annat forum och tänkte att det kunde vara kul att se hur alla andra tänker.

Vilka tror ni skulle ha störst chans att avsätta respektive champ?

Cain = Dos Santos
    Jones = Evans/Machida
    Silva = Sonnen
    GSP = Condit
    Edgar = Maynard, han har redan vunnit 1½ gång mot Edgar. Gilbert Melendez annars?
    Aldo = är inte tillräckligt insatt för de två lättaste divisionerna
    Cruz = är inte tillräckligt insatt för de två lättaste divisionerna

Snackar vi P4P så tror jag benhårt att Silva fortfarande skulle kunna spöa vem som helst.

Contender
    Dos Santos har bra chans, favorit? Evans/Machida/Rampage har alla en god chans mot Jones som jag inte tycker blivit testad än annat än mot en otränad Rua. Sonnen har mycket stor chans mot Silva. GSP är stor favo mot Condit. Edgar mot Maynard är 50-50. Aldo är helt ohotad. Cruz division har jag lite för dålig koll på.

Contender
    cain=Overeem ( dos santos om man ska va mer realistisk)
    Jones=Ingen just nu ( Hendo!!!!)
    Silva=Sonnen ( den enda om vart nära?)
    GSp= Diaz
    Edgar= melendez
    Aldo=är inte heller säker
    Cruz= Borde få fightas mot faber igen

När man ändå tänker efter så matchar ufc de bästa mot de bästa bra, ingen som duckar någon förutom superfighterna, jones,silva,gsp

Hall of famer
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    GSP = Condit
    Nej nej nej och åter nej. Finns inte en chans att Condit skulle besegra GSP. GSP skulle wrestlefucka honom i fem raka ronder om han ville (och vill han boxa honom skulle han vinna fem raka där också)

I övrigt är jag faktiskt villig att hålla med till en viss grad (LHW är för tidigt för att säga varken bu eller bä och HW är typ bara Dos Santos och Velasquez som är intressanta så den går bort..)

Hall of famer
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    GSp= Diaz
    Nej nej nej igen.

Diaz har fan i mig undvikit starka brottare sedan han lämnade UFC. Han duckade fan i mig till och med Jay Hieron när det kom till kritan. Det finns inte en chans att han klarar av GSP:s brottning (Jag hoppas nästan att jag har fel för Diaz som champ hade varit så jäääävla underhållande)

Champ
    Blog Entries
    27
    saerbarnet: jag håller med, GSP kommer förmodligen grinda till sig en seger mot Diaz vilket är jäkligt synd med tanke på hur trötta de flesta är på GSP:s stil. Vi får hoppas på att Diaz kommer under skinnet på GSP eller att Rory MacDonald fortsätter att utvecklas i den takt han gör nu. Tills vidare håller jag på Condit.

Champ
    Se också condit som det största hotet mot GSP. Om han vinner mot BJ så borde han stå på tur för chans på bältet.

Contender
    Quote Originally Posted by saerbarnet View Post
    Nej nej nej igen.

Diaz har fan i mig undvikit starka brottare sedan han lämnade UFC. Han duckade fan i mig till och med Jay Hieron när det kom till kritan. Det finns inte en chans att han klarar av GSP:s brottning (Jag hoppas nästan att jag har fel för Diaz som champ hade varit så jäääävla underhållande)
    vi får se ! Jag håller diaz högt ( bättre än shields) och han verkar ha kommit åt GSP som säger att det här är personligt då diaz påpekat att GSP duckat honom i många år. Jag håller på Diaz tror på GSP men den här gången kommer han att få kriga och är den svåraste fighten han har. Vore tragiskt om GSP grindande bort underhållaren Diaz. för mig själv
    Last edited by carlespuyol; 08-21-2011 at 01:17 PM.

Champ
    Blog Entries
    27
    GSP är så löjligt försiktig, Diaz stil är perfekt med sina hundratals slag per runda. Jag hoppas innerligt att det blir Diaz som går ut med handen rest, och att det inte blir en Diaz vs. GSP 2 på en gång för då kommer väl GSP tillbaka ännu bättre som mot Hughes och Serra..

Champ
    Blog Entries
    27
    Ursäkta att jag bumpar, men är nyfiken på vad andra har att säga om detta!

Moderator
    Jag tror att Diaz blir svår men möjlig för GSP att slå. Diaz är vass på att grapplas och ruskigt effektiv stående. GSP är bättre på att brottas, något som diaz är svag i, och har utmärkt kontroll. Jag tror att GSP kommer kunna hänga med Diaz stående även om jag ser diaz som en bättre boxare. GSP är bättre allround stående och kan hota med både sparkar och nedtagningar på ett helt annat plan än diaz någonsin kunnat. GSP kan brotta ner diaz när han vill, det är jag tämligen säker på, däremot lär han inte vilja spela submissionspelet mot diaz som han gjorde mot t.ex. hardy utan lär fokusera på halvguard och säker GnP.

Diaz offensiv lär komma på fötterna och på backen kommer han att jobba för submission eller att snabbt ta sig upp igen. Jag tänker mig att han kommer kunna hota GSP bra från ryggen men jag ser honom inte låsa ut vår kanadensiska mästare och att det kommer att bli en seger för GSP efter full tid. Något som förövrigt inte stör mig överhuvudtaget.

Silvas svåraste match är ju tveklöst Sonnen, det såg vi sist...... 'nuff said typ...

Aldo kommer mosa florian, det tror jag absolut. Florian må vara den mer tekniskt skolade strikern men aldo är riktigt bra och slår och sparkar med förödande kraft.

En match som är nästan lika intressant och intrigerande som gsp - diaz är ju velasquez vs dos santos. Båda två är bra boxare även om dos santos är snäppet bättre. Velasquez är en tokbra brottare men JDS har jobbat fram ett riktigt bra nedtagningsförsvar. Velasquez har mark-kontroll men JDS ska ha ett bra submission-game och är en (enligt teamets utsago) kapabel grappler. Vart kommer matchen utspela sig och vem kommer stå som vinnare? Jag vet inte men jag ser verkligen fram emot att få reda på det.

Edgars svåraste match är nog fortfarande maynard men jag tror att frankie vinner tredje gången gillt.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    JDS vs CV komer bli ett fantastiskt stående krig i 5 ronder tror jag. Ingen kommer kunna ta ner den andra då båda har grymt TDD. Personligen tror jag JDS kommer boxa sönder CV.
    Last edited by helvete21; 09-02-2011 at 08:45 AM.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Rolig tråd! Skulle gärna skriva en längre artikel om detta någon gång... Det gäller att hitta utmanare som kan neutralisera mästarnas stil och komma med något oväntat. Några snabba förslag:

Cain Velasquez - Troligen JDS just nu. Inte Overeem!

Jon Jones - Rampage kommer att bli krossad. Tror på Machida.

Anderson Silva - Sonnen utan tvekan.

GSP - Förmodligen avige Diaz i ett stående moment.

Frank Edgar - Svårt, det finns många som kan vinna över Edgar. Melendez är vass i sina bästa stunder.

Jose Aldo - Inte Florian i alla fall. Eventuellt Chad Mendes.

Dominick Cruz - Demetrious Johnson står på tur och har fördel i styrka och brottning.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by TXS View Post
    Dominick Cruz - Demetrious Johnson står på tur och har fördel i styrka och brottning.
    Nu har jag bara sett en två, tre matcher med Cruz men hans cardio är ju helt utomjordisk, hur stor chans har Mighty Mouse om det går över 3 rundor (vilket det verkar göra rätt ofta med Cruz)?

Moderator
    Ja cruz är ju med innovativ stående än vad johnson är men varför tänker du att johnson är starkare än cruz txs?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Tror inte "Mighty Mouse" har särskilt stor chans om matchen drar ut på tiden. Cruz har grym kondition och är definitivt mer kreativ stående. Håller med både toelock och Shogun. Det jag menar är att Johnson kanske kan vinna tidigt på en sub? Genom att gå in och stänga distansen, använda råstyrka, brottning, explosivitet och avsluta så tidigt som möjligt i ett överraskningsmoment. Tror inte att Johnson ska göra en utdragen boxningsmatch av det hela. Johnson är ju ett litet kraftpaket med brottarbas.
    Last edited by TXS; 09-02-2011 at 06:53 PM.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Blog Entries
    27
    Faber kunde ju knappt få ner Cruz, bara en av fem takedowns gick igenom för Faber i deras andra möte. Är MM en bättre brottare än Faber?

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Faber kunde ju knappt få ner Cruz, bara en av fem takedowns gick igenom för Faber i deras andra möte. Är MM en bättre brottare än Faber?
    Nää, jag tror inte att Johnson är bättre brottare än Faber. Men frågan var ju vem som har störst chans att avsätta resp. champ för tillfället. Jag tror att Cruz "kan" Faber bättre än Johnson, dvs. Johnson har fler överraskningar att bjuda på. Senast Cruz och Faber möttes vann Cruz med 50-45, 49-46, 48-47, och Faber var aldrig särskilt nära en seger IMO.

Champ
    Blog Entries
    27
    Det är väldigt sant! Måste säga att jag gillar Cruz dock, man blir trött bara av att kolla på honom :P

President
    Blog Entries
    30
    cain tar tillbaka titeln från jds
    Lombard knockar Silva tillslut
    GSP åker på däng av en arg Diaz
    Edgar torskar mot Benson

Contender
    JDS torskar titeln till Reem
    GSP har jag svårt att se någon hota just nu. Diaz är grymt duktig men GSP är inte en fighter som står upp och boxas, GSP kommer köra över Diaz tror jag. Har svårt att se att den nonchalanta stilen kommer fungera på en GSPmachine. Då är väl frågan vem tar bältet? Condit? Fitch? Diaz? Visst har alla en chans men jag tror GSP håller bältet i 2-3 år till, sedan kommer han förlora mot någon nyare talang och lägga ner.
    Silva kommer pensionera sig med bältet.
    Edgar får en svår match i Ben, tror han fölorar den. Nästa match blir mot Melendez hoppas/tror jag och han kommer nog vinna titelmatchen.

Champ
    JDS största hot kommer nog vara Overeem men jag tror han klarar av honom.
    Jones största hot är väl Machida alternativt Anderson Silva om han skulle gå upp en viktklass igen.
    Silvas största problem blir en stark brottare som kan överleva subsen. Jag tror Sonnen lärt sig sitt misstag och blir det största hotet men jag tror Silva verkligen kommer ge allt han i en rematch för att krossa Sonnen.
    Diaz är faktiskt den enda jag i nuläget kan se spöa GSP.
    Edgar har en jävla massa motståndare han måste "testas" mot först för att se ungefär vad han står.
    Aldo tror jag kommer vara obesegrad ett bra tag framöver och kan inte nämna en enda som jag tror skulle kunna ta honom.
    Cruz och hans viktklass vet jag inte så mycket om.

Champ
    Blog Entries
    27
    Jag måste ändra mig angående Edgar, Ben Henderson såg galet vass ut både mot Guida och Miller och jag tror att Edgar har stora problem framför sig nu.