Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 49 of 49
    Champ
    Blog Entries
    27
    Nate har dock sagt några riktigt roliga saker under sin tid i UFC, t.ex. detta om Clay Guida:

"I know I lost the decision in the minds of the judges but I really felt I was whooping his ass the whole fight and he was just holding me. Before the fight people were asking me about his pace and if I would be able to keep up with it. I felt he couldn't keep up with my pace and that's why he was trying to slow things down by holding on and not trying anything. I even gave him my back so he would try to do something besides hugging me. A couple of times I looked at the ref to ask him if he wanted us to fight or what? Sorry I didn't listen to my corner and stand with him more but I never thought he would be so happy to just stall like that."

Champ
    haha
    faktiskt en bra analys av guidas fighting som ser ut att vara mer action än vad det är ibland
    måste lägga till att jag numera är övertygad om att diaz tar gasp pga av standup gamet

gsp vs diaz är bättre än gsp vs silva

Champ
    GSP snackar om i sina intervjuer att han vill vara den som tar MMA till nästa nivå vilket efter fighten mot Shields känns lite väldigt ihåligt. Skulle säga att
    Andersson Silva gör ett bättre jobb med det än GSP.

Hall of famer
    GSP borde ta Nick lätt om han fightas smart och tar ner honom på backen. Diaz har bra subs men kommer ej subba GSP underifrån, och har inte en chans att stoppa GSPs nedtagningar.

Moderator
    GSP vs Diaz är en match jag gärna ser
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    27
    Vet faktiskt inte om det blir en bra match, GSP har blivit så äckligt defensiv så det är inte klokt. Istället för att gå på avslut så spelar han det säkert, han bryr sig inte om publiken, bara bältet.

Sätt Diaz mot en underhållande fighter istället, Diaz vs. Daley var en av de bästa fighterna jag sett hittills i Strikeforce tack vare att man inte visste hur det skulle sluta. Med Diaz vs. GSP vet alla att GSP kommer att använda sig av reversed wrestling och försöka boxas med Diaz eller G&P för att grinda honom, men GSP kommer aldrig gå efter knockout om den inte ligger mitt framför honom. Visst, GSP spöar alla som ställs framför honom, men snubben har inte vunnit på (T)KO eller submittat någon sen GSP vs. Penn 2, och då var det TKO via corner stoppage. Hans fyra sista fights har sammanlagt tagit en timme, det är lite trist.

Champ
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Vet faktiskt inte om det blir en bra match, GSP har blivit så äckligt defensiv så det är inte klokt. Istället för att gå på avslut så spelar han det säkert, han bryr sig inte om publiken, bara bältet.

Sätt Diaz mot en underhållande fighter istället, Diaz vs. Daley var en av de bästa fighterna jag sett hittills i Strikeforce tack vare att man inte visste hur det skulle sluta. Med Diaz vs. GSP vet alla att GSP kommer att använda sig av reversed wrestling och försöka boxas med Diaz eller G&P för att grinda honom, men GSP kommer aldrig gå efter knockout om den inte ligger mitt framför honom. Visst, GSP spöar alla som ställs framför honom, men snubben har inte vunnit på (T)KO eller submittat någon sen GSP vs. Penn 2, och då var det TKO via corner stoppage. Hans fyra sista fights har sammanlagt tagit en timme, det är lite trist.
    vinner GSP över Diaz så är det här nästa fight enligt Dana själv!
    “I think there’s a couple of other fights out there for him at 85, and it’s clear, number one, that fans want to see this fight, and Anderson Silva and Georges St-Pierre are both getting into a position here pretty soon, they both only want really big fights, but they’re getting into a position here where that fight’s going to make sense,” MMAWeekly.
    Last edited by pellepersson; 08-30-2011 at 12:15 PM.

Hall of famer
    Wow, är det verkligen Dana som sagt det där? ofta han säger något som låter så rimligt i den här frågan, fan va gött om den här fighten blir av.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    Wow, är det verkligen Dana som sagt det där? ofta han säger något som låter så rimligt i den här frågan, fan va gött om den här fighten blir av.
    japp, Dana har talat. Finns det egentligen någon annan fight för bägge dessa herrar? Efter att GSp tyvärr grindat ut Nick DIaz...Ser ingen annan intressant matchning förutom möjligen Silva vs Sonnen 2
    mera MMA !!

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    japp, Dana har talat. Finns det egentligen någon annan fight för bägge dessa herrar? Efter att GSp tyvärr grindat ut Nick DIaz...Ser ingen annan intressant matchning förutom möjligen Silva vs Sonnen 2
    Jag ser personligen mer fram emot Silva vs. Sonnen 2!

Contender
    Om Brian Stann skulle vinna mot Sonnen så känns även Silva vs Stann lite intressant.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Jag ser personligen mer fram emot Silva vs. Sonnen 2!
    det värsta är att jag tror att silva lärt sig en läxa och kommer att plocka isär sonnen ganska enkelt
    stann vs silva lockar mig inte så mycket, stann har ingen tyngd bakom sig men vinner han mot sonnen är han defenitivt värd en fight om titeln, men som sagt han har ingen historia för att göra fighten mot silva stor och spännande mer än att det är titelfight. GSP har om han vinner över diaz, definitvt ingen kvar att fightas mot tillskillnad från silva som åtminstonde har 2 möjliga i mina ögon, sonnen ( borde vunnit senaste fighten) eller en återvänande hendo ( legendar), där silva är storfavorit i bägge och främst i hendo fighten.
    Last edited by KanoBlack; 08-30-2011 at 10:27 PM.
    mera MMA !!

Hall of famer
    Ska Silva o GSP mötas ser jag helst att det sker inom ett år, för Silva blir ju fan inte yngre... Han är ju fan äldre än både Nog-bröderna om jag minns rätt.

Contender
    Quote Originally Posted by Brawler View Post
    Ska Silva o GSP mötas ser jag helst att det sker inom ett år, för Silva blir ju fan inte yngre... Han är ju fan äldre än både Nog-bröderna om jag minns rätt.

Ingen som tänker på det men silva är runt 36-37 år. Nu är det även officiellt av Dana som spikar anderson som p4p och gsp som en god tvåa. precis som jag alltid tyckt! skönt att ha den diskutionen avklarad

Last edited by carlespuyol; 08-30-2011 at 10:58 PM.

Champ
    Citat från klippet: "I honestly don't know if there's a stadium big enough for that fight."

Jag får känslan av att om fighten blir av, så är chansen stor att det blir i den där gigantiska i Brasilien som tog 100.000 pers eller vad det nu var!

Moderator
    Silva vs Sonnen 2 måste ske innan
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Silva vs Sonnen 2 måste ske innan
    Instämmer! Om Silva har gjort förändringar i sitt game, så att han kan klå Sonnen, låt honom göra det!
    Hade jag varit Silva så skulle jag mycket hellre fightats mot GSP, dock. Sjukt mycket större fight, och en liten brottare är lättare att spöa än en större brottare.

Hursomhelst håller jag tummarna för att båda fightsen blir av, medan alla är i sin Prime!

Contender
    Problemet är bara att GSP kommer inte vara lika bra i 185 som han är i 170 så det är ingen rättvis matchning. Finns säkert andra än Anderson som skulle spöa GSP i 185.

Contender
    Är det bara jag som tycker att GSP is the shit? Okej att han inte har samma underhållningsvärde som Silva men GSP plockar verkligen isär motståndet totalt, överallt, mot vem som helst!!! Silva å andra sidan är en karriärförstörare med sin nonchalanta stil, många av motståndarna som försvinner in i dimman efter ha mött Silva.
    Det skulle bli riktigt svårt för GSP men jag tror inte han kommer fightas mot Silva även om det vore underhållande. Han har själv sagt flera gånger att om han byter viktklass så är det permanent och jag ser inte att han skulle kasta bort det han har mot att fightas som en medelmåtta(?) i en viktklass högre, men vad vet jag.

Diaz matchen kan bli rolig, tror faktiskt GSP kommer avsluta honom då jag tror att han börjar känna rätt stor press från fans och UFC. Kan inte se att Diaz med sin nonchalanta stil skulle ha en chans mot GSPmaskinen.

President
    Blog Entries
    30
    Efter Condit är han tvungen, Silva kan välja på GSP eller Sonnen, tror han föredrar GSP
    mera MMA !!

Champ
    Jag tycker GSP nämner ett intressant problem, är UFC villiga att låta både honom och Silva sitta utan fights under en lång period, medan GSP bygger muskler? Går Silva fights under det perioden så finns ju risken att han förlorar, och att deras fight då inte blir lika hypad.
    Misstänker att det kommer ta minst ett år för honom, beroende på hur mycket steroider han använder, såklart.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Jag tycker GSP nämner ett intressant problem, är UFC villiga att låta både honom och Silva sitta utan fights under en lång period, medan GSP bygger muskler? Går Silva fights under det perioden så finns ju risken att han förlorar, och att deras fight då inte blir lika hypad.
    Misstänker att det kommer ta minst ett år för honom, beroende på hur mycket steroider han använder, såklart.
    nu är det då kanske "tur" att silva åkt på en skada som håller honom borta resten av året, hur lång tid behöver gsp för att gå upp?
    5 månader ? hur mycket behöver han gå upp om de möts i en catchweight.
    ska han bli särbehandlad i form av extra mycket tid inför fighten?
    Last edited by KanoBlack; 09-16-2011 at 03:05 PM.
    mera MMA !!

Champ
    Och ännu intressantare, vad händer med hans titel? Ger han automatiskt upp den? WW turnering om den vakanta titeln i UFC? Det vore sjukt intressant i en viktklass där typ alla i top-10 kan klå varandra på en bra dag.

Page 2 of 2 FirstFirst 12