Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 49
    Champ
    Blog Entries
    27

Spekulationerna kring Silva vs. GSP

Med både MW-divisionen och WW-divisionen praktiskt taget rensade på de största namnen så har både GSP och Silva brist på motstånd nu, och det har länge spekulerats i att GSP kan flytta upp en division för en s.k. superfight med Silva. Det som många tycks glömma bort är dock att GSP fortfarande har en väldigt viktig match framför sig i och med Jake Shields (som har vunnit 15 matcher i rad sen 2006).

Det verkar som att hela MMA-världen har låst in sig på en Silva vs. GSP-match redan, trots att GSP fortfarande har Shields att klå innan något sådant ens är möjligt. I mina ögon är detta väldigt respektlöst, främst mot Jake Shields som många tycks förbise. Shields har ju dominerat två olika divisioner under 4-5 år och besegrat många tuffa motståndare som Kampmann och Hendo, och trots det så verkar alla redan ställa in sig på att GSP kommer flytta upp en division direkt efter matchen med Shields för att slåss mot Silva trots att han har en match innan som han måste fokusera på.

Innan man ens funderar på en Silva vs. GSP-match så måste man ju tänka på några saker:

1. Jake Shields.
    2. WW-divisionen är tömd, men GSP måste ju ta sin tid för att gå upp i vikt inför en eventuell match med Silva i MW. Även om det "bara" blir en catch-weight så tar det tid att gå upp i vikt i muskler. Skulle GSP gå upp till MW så kan det säkert ta ett år innan vi ser honom i divisionen.
    3. Anderson Silva har fortfarande Okami kvar innan han är färdig med MW-divisionen.
    4. MW-divisionen är också tömd, och det naturliga för Silva borde vara att flytta upp till LHW för att utmana fighters som Evans, Jones, Rampage, Shogun och alla andra topprankade LHW-fighters. Silva skulle nog ha problem med en catch-weight med GSP eftersom han verkar vara lite tyngre än MW när han inte har en fight nära.

Tror folk att Shields bara är en sten på vägen mot Silva? Vad tror ni på MMAForum? Är en superfight mellan Silva och GSP ens intressant?

Hall of famer
    För mig spelar det ingen roll hur det går i GSP vs Shields matchen. Jag vill ändå se GSP vs Silva.

Det spelar heller ingen roll om Silva förlorar mot Okami, jag vill se han möta GSP.

Om de möts ska de självklart väga så lika som möjligt men det är inte heller jätteviktigt. För mig är det just en showmatch.

President
    Blog Entries
    30
    Några funderingar nu medans jag inte orkar jobba..

ska ufc syssla med showmatcher?
    visst coolt om de bästa möter varandra men känns som om det alltid är en som går förlorande i viktsynpunkt /naturlig fysik.
    Ska inte en mästare få äga sin division utan att behöva pushas utanför sina naturliga gränser / viktklasser ? )( om han inte själv vill och uttrycker sig om det)

Lite funderingar som dyker upp, sen tror jag säkert att gsp och silva som fighters och mästare nog ändå är sugna på att se hur de står sig mot varandra.
    I boxning har vi ju grabbar som vart mästare i flera viktklasser, är det samma förutsättningar inom mma som i boxningen?

Champ
    Jag tror att anledningen att folk pratar om det är av samma anledning som Kilo nämner, att det är en showmatch som folk verkligen vill se, och det är väl knappast konstigt med tanke på att många rankar dem som 1 och 2 P4P?

Sen såg ju Jake Shields knappast imponerande ut mot Kampmann heller, och det bidrar ju också en hel del till att folk förbiser honom.

Edit: Kano, det är väl ur underhållningssynpunkt inte speciellt kul att se en fighter möta samma fighters om och om igen och vinna? Jag vill se nya och intressanta matcher.
    Drömscenariot för mig vore om GSP lägger på sig tillräckligt med muskler för att kunna stanna i MW, och att Silva efter deras fight oavsett utgång flyttar upp till LHW. Då skulle vi plötsligt ha sjukt många intressanta fights för båda två.
    Last edited by Rampage2010; 04-13-2011 at 10:13 AM.

Hall of famer
    Aa. Håller med talarna här ovan men samtidigt tror jag inte att WW skulle förlora på att tappa GSP till MW. Eftersom WW skulle bli jävligt mycket mer spännande då. Särskilt med BJ Penn, Fitch och Shields och resten av grabbarna som är rätt jämlika. (Okej, Fitch och BJ Penn är väl lite bättre än resten)

Hall of famer
    Jag vet inte om A.Silva skulle ta Jones dock. Silva stora hål är ju brottare, och en så stor brottare som är nästan lika grym på att "överraska" som Silva blir nog jobbigt.

Champ
    Av någon anledning ser jag förbi Jake Shields även om han har gjort bra saker tidigare, GSP känns för överlägsen och Shields bör inte ha någon chans.
    Hämta Nick DIaz till UFC killen har misshandlat folk i strikeforce länge nog!
    Kanoblack ang dina funderingar kring showmatcher, jag tycker att de borde göra det. Såna matcher skapar intresse och tar fram legendarer
    I boxningen så undviker de bästa fighterna varandra känns det som och det har skadat sporten.

Håller med rampage om att det är trist att se samma fighters slåss hela tiden med samma slut, vinst för gsp, vinst för silva
    Även i det om att man då inte gör det för en enstaka fight utan att man går upp/ner permanent och satsar på sitt andra bälte i en ny viktklass.
    Jon Jones vs Silva blev plötsligt lika intressant som GSP vs Silva

Hall of famer
    Jon Jones vs vem som helst är intressant

Moderator
    Jag är inte superförtjust i s.k superfights. Viktklasserna finns där av en anledning och att pressa en fighter till att, framförallt, gå upp en viktklasss tycker jag är fötkastligt. Med det sagt så tycker jag ju självklart att gsp vs silva är en fantastisk matchup som jag gärna skulle se..

Ang. Shields så tror jag att han blir lite förbisedd av fansen men troligtviss inte av gsp. Jag är inte jätteimponerad av shields faktiskt, han har mött delvis mediokert motstånd och mot kampmann såg han förfärlig ut. Det blir en seger för gsp, det måste det bli. Drömmatchen just nu är väl jon jones vs silva. Det är också en match som känns mer rättvis vad gäller viktklassserna..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Moderator
    Jag är inte superförtjust i s.k superfights. Viktklasserna finns där av en anledning och att pressa en fighter till att, framförallt, gå upp en viktklasss tycker jag är fötkastligt. Med det sagt så tycker jag ju självklart att gsp vs silva är en fantastisk matchup som jag gärna skulle se..

Ang. Shields så tror jag att han blir lite förbisedd av fansen men troligtviss inte av gsp. Jag är inte jätteimponerad av shields faktiskt, han har mött delvis mediokert motstånd och mot kampmann såg han förfärlig ut. Det blir en seger för gsp, det måste det bli. Drömmatchen just nu är väl jon jones vs silva. Det är också en match som känns mer rättvis vad gäller viktklassserna..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Äsch du behöver inte oroa dig, GSP vinner lätt över Silva Shogun. LÄTT.

Moderator
    Jag tror faktiskt att han skulle vara favorit, iallafall i min bok. Han är överlägsen Silva i det området Silva har som svårast och dessutom är han en mästerlig gameplanner

Contender
    Bra frågeställningar toelock, Kan inte göra annat än att hålla Silva som favorit, han är helt enkelt en nivå över alla andra.
    Möts han och Jones så väger dem lika mycket, inget som inte säger att silva kickar jones på hakan första minuten.
    GSP skulle gå samma öda till mötes tyvärr. Jones borde snarare möte Cain i mina ögon och en frisk Cain blir svår.

Champ
    Nu är Silva mot Okami bokad! Kommer ske när UFC kommer till Rio, UFC 132 om jag inte minns helt fel.
    Detta är bra tycker jag, om GSP verkligen vill fightas mot Silva så har han nu ganska lång tid att förbereda sig och gå upp i vikt, med tanke på att Silva måste spöa Okami först.

Champ
    känner inte till Okama faktiskt utan en kille som gått under radarn för mig. Är han ny?

Nu fick vi iaf superfighten mellan Silva & Jones utsuddad ur önskelistan av självaste Anderson som släppte detta uttalande kring Silva vs Jones
    "No chance. He's in a different weight class, we are friends and we won't fight each other."
    Det goda är att han inte alls sagt något liknande när de frågar kring GSP

Hall of famer
    Okami är en japansk fighter i 185-divisionen

Moderator
    Det låter ju snarare som att Soares inte vill att Silva ska få stryk av Jones... Okami är en av inventarierna i 185 men har aldrig fått ett erkännande eller en chans eftersom han inte pratar engelska

Hall of famer
    Okami borde inte ha en chans mot Silva. Silva har mött och slagit mycket bättre fighters tidigare i sin karriär.

Tråkig fight...

Champ
    brasilien vs japan har väl en stark konkurrenstradition sedan pride tiden
    så på det sättet så är det nog intressantare för brassar än oss utomstående.

får youtuba upp honom
    Last edited by pellepersson; 04-18-2011 at 02:55 PM.

Moderator
    Okami är definitivt en värdig utmanare och jag ser fram emot matchen helt klart!

Contender

det blir re-matchen

Hall of famer
    Kolla bara på vilka Okami har mött. 2 förluster i UFC, Franklin och Sonnen, inget att säga om. Har vunnit över Marquardt, Muñoz, Tanner, Swick, Belcher, m.fl.
    Och så har han faktiskt en vinst över Anderson Silva. Blev för visso via DQ efter 2:30 men han dominerade i vilket fall om jag minns rätt, han hade iallafall fått ner honom i backen.
    Last edited by Darbog; 04-18-2011 at 09:09 PM.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post

det blir re-matchen
    den här videon är nog den du talar om, Silva knockade honom liggandes och blev DQ men var nog den dominanta hela tiden.

Champ
    Lutar mer åt att GSP får möta Nick Diaz innan han går upp mot Anderson Silva som nuläget ser ut att vara.
    Diaz hotar med boxning, white jublar på diaz strikeforce fight, gsp har ingen att möta och diaz kräver en storfight för att gå över till UFC.
    Skrattade som fan efter ett roligt uttalande från Dana efter UFC 129 invägningen om just diaz och att han vägrar spela spelet

There's also, of course, Diaz's supposed unwillingness to "play the game," as White says. After all, if White were to move Diaz over to the UFC and give him a title shot, he doesn't want to see what he saw at UFC 129 weigh-ins with brother and event fighter Nate Diaz.

"I talked to them again here tonight," White said after the soldout UFC 129 show. "When they got off the stage [Friday], the were yelling [expletive] at fans, and Nate Diaz starts flipping everybody off when they get off the stage. Everywhere we go, I talk to those two first and say, 'Be cool. Everything is going to be good, right?'"

"They're unique individuals, those two. I like them. I like their attitudes. I like their styles. You've got to play the game a little bit, please. And please don't flip off fans and threaten to kick everyone's asses."
    Diaz bröderna är riktiga bad asses 24/7

Hall of famer
    Fast det känns som att nick är det på riktigt och Nate bara vill vara precis som sin bror.

Hall of famer
    håller med Darbog.

Page 1 of 2 12 LastLast