Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 14 of 14
    Contender

Reza Mad Dog Madadi klar för UFC!

Nu verkar det vara bekräftat?! MAD DOG TILL UFC!!

svensken Reza ”Mad dog” Madadi har skrivit ett kontrakt med UFC. Han kommer att göra sin debut på UFC on FX 1 den 20 januari mot Rafaello Oliveira, en match som kommer att sändas på det preliminära kortet.
    Fan vad skönt grattis mad dog jag vet att du läser detta
    Last edited by KanoBlack; 11-23-2011 at 10:25 AM.

Champ
    Kul! Trodde att de skulle spara honom till det svenska kortet, men vinner han kanske han får vara på maincard, who knows.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    Nu verkar det vara bekräftat?! MAD DOG TILL UFC!!

Fan vad skönt grattis mad dog jag vet att du läser detta
    det var bara en tidsfråga! Grattis Reza

Hall of famer
    Kul för Reza. Till skillnad mot Papy fick han en motståndare som man bör slå om man ska vara i UFC dessutom, 1-4 har Rafaello Oliveira i UFC om jag kollat rätt. Det är iof både för och nackdelar med det. Papy va nästintill garanterad en till match eftersom han tog en så pass tuff motståndare. Möter man en sämre motståndare och får stryk finns ju risken att man blir utan kontrakt direkt. Oliveira har ju lite rutin från buren, så kommer man in som ny och blir lite tagen av stundens allvar så kan de ju gå lite hur som helst.

Det är faktiskt en rätt intressant matchning för Reza. Oliveira är ändå ett svart bälte i BJJ. Kommer Reza brottas eller boxas? Vem har bäst boxning Reza eller Oliveira?

Det ska även bli kul och se om Reza kör samma galna och självsäkra stil som en noname i UFC som han har gjort på SC där han var stjärnan. Walk inen kommer ju i alla fall inte bli lika spektakulär eftersom UFC är så hårda (läs tråkiga) med sånt.

Moderator
    Heja Reza!! Hoppas att han lyckas bättre i sin debut än de tidigare lätta svenskarna !
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Det var ju rätt så självklart att han skulle bli nästa om något inte gick helt åt helvete.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Venom View Post
    Kul för Reza. Till skillnad mot Papy fick han en motståndare som man bör slå om man ska vara i UFC dessutom, 1-4 har Rafaello Oliveira i UFC om jag kollat rätt. Det är iof både för och nackdelar med det. Papy va nästintill garanterad en till match eftersom han tog en så pass tuff motståndare. Möter man en sämre motståndare och får stryk finns ju risken att man blir utan kontrakt direkt. Oliveira har ju lite rutin från buren, så kommer man in som ny och blir lite tagen av stundens allvar så kan de ju gå lite hur som helst.

Det är faktiskt en rätt intressant matchning för Reza. Oliveira är ändå ett svart bälte i BJJ. Kommer Reza brottas eller boxas? Vem har bäst boxning Reza eller Oliveira?

Det ska även bli kul och se om Reza kör samma galna och självsäkra stil som en noname i UFC som han har gjort på SC där han var stjärnan. Walk inen kommer ju i alla fall inte bli lika spektakulär eftersom UFC är så hårda (läs tråkiga) med sånt.
    bra frågeställningar kring rezas gameplan, tror han kör på sin brottning sen ground n pound. Inte sett hans stående men han bör nog köra på det som han gör bäst ändå. Det som även står på rezas sida är ufc sthlm som ska komma 3månader senare. om han förlorar men inte åker på någon skada får han nog sin andra chans pga av sverige. däremot tror jag inte att han torskar, han verkar vara en riktig vinnarskalle
    mera MMA !!

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Aahh, grattis till Reza! Ska bli jätteroligt att se honom i UFC. Rafaello Oliveira känns som en ganska överkomlig UFC-debut för Reza.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    War mad dog !!!!!

Rookie
    Någon som ska över till staterna och kolla?

Contender
    Quote Originally Posted by Päärtan View Post
    Någon som ska över till staterna och kolla?
    det vore inte helt fel, vad kostar ett ufc paket? flyg hotell och biljett?
    någon som gjort resan förut?

Rookie
    Har precis bokat resan, jag å en polare ska va där 18-22 jan.
    Flyg gick på ca 5300:-/pers, boende dubbelrum ca 700:-/pers å galan 1400:-/pers då vi tog ett par riktigt bra platser.
    Så drygt 8000:- exkl mat och andra nöjen

Contender
    päärtan du har lika mycket otur som reza har, först skadar sig motståndaren och nu har han slagit upp ett jack i ögonbrynet.
    hoppas matchen fortfarande blir av, men tycker att priset är ganska bra ändå
    blir hur kul som helst

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Päärtan View Post
    Har precis bokat resan, jag å en polare ska va där 18-22 jan.
    Flyg gick på ca 5300:-/pers, boende dubbelrum ca 700:-/pers å galan 1400:-/pers då vi tog ett par riktigt bra platser.
    Så drygt 8000:- exkl mat och andra nöjen
    Måste fråga, åker ni dit bara för att Reza ska fightas? Imponerande i så fall. Om jag skulle åka över själv skulle jag nog satsa på ett card med ett större main event. Galan igår hade vart perfekt med Lesnar vs Overeem i main och dessutom Alex.