Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 22 of 22
    Contender
    Blog Entries
    17

Regler Quest's pick em turnering!

Här finns finns reglerna för Pick'em turneringarna jag håller i.

Lämna era picks för den nuvarande turneringen här:
    http://mmaforum.se/blogs/quest/pickem-turnering-foer-ufc-136-125/

När ni skriver in era picks skriver ni enligt följande format:

Match 1: John Doe, RD2, Sub (alltså John Doe vinner i andra på Submission)
    Om det är rätt får du tre poäng, om John Doe vinner på KO i andra får du två poäng. Om John Doe vinner på Sub i första får du två poäng om John DOe vinner på KO i första får du en poäng.

För att undvika garderingar så MÅSTE man ange Domslut/KO/SUB i sista ronden, om man tror på Submission i sista och det blir domslut ges inga poäng för rond.

Tiebreakers är med för att bryta ett lika läge, alltså om vi har en delad första plats så räknas dessa matcher. De kommer ej räknas in i totala poäng.

Stopptid anges i bloggposten.

KO/TKO/tapout to strikes/verbal tapout to strikes räknas som samma sak.

Turneringen kommer fungera som så här: Alla som deltar får poäng för de matcher de tippar, Vinnaren i varje omgång får 3 poäng för vinsten, tvåan får 2 poäng och trean får 1 poäng. Dessa poäng förs sedan in i en leaderboard. Vinnaren koras vid årsskiftet. Sedan börjar vi om med en ny turnering.
    Vinst? Ära, evig berömmelse och ett namn etsat i historieböckerna som "Da Shizzle Picka".

Turneringställning:
    Leaderboard

Gamla events:
    UFN25
    https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aq7BYt5tUa6VdG9nS0dROXU5dmR4R1h2eFVCNWJWOHc&hl=en_US#gid=0

Last edited by Quest; 10-05-2011 at 05:13 PM.

Moderator
    FANTASTISKT att belcher är tillbaka! Det hade jag inte hört nåt om! Han är ju en av de mest underhållande där ute.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Titeln "Da Shizzle Picka" är för lockande för att inte delta! Kommer fundera en stund, sen slänger jag upp mina picks i den andra tråden.

Champ
    Blog Entries
    27
    Du kan lika gärna glömma den titeln på en gång, Rampage, för jag kommer att vinna den

Quest, grym idé! Jag tycker att Kano kan slänga in en T-shirt också

Contender
    Blog Entries
    17
    Ett tilläg till reglerna, Stopptid: 22.00 Lördag. Inlägg som har Postats eller blivit Editerade efter denna tid kommer att strykas! MYCKET VIKTIGT ATT NI INTE GÅR IN OCH GÖR EN EDIT EFTER DENNA TID! Om ni har skrivit fel och jag inte förstår kontaktar jag er via PM.

Jag ska iväg på en barnfri weekend med min sambo så på fredag och lördag kommer Excel arket inte att uppdateras. Ska försöka komma ikapp med det på Lördag kväll innan eventet startar.

Kontrollera gärna era picks i Excel arket, om något inte stämmer PM'a mig så fixar jag det ASAP!
    Last edited by Quest; 09-12-2011 at 09:51 AM.

Contender
    Blog Entries
    17
    *Bump* Get your picks in, det är inte för sent att börja delta. Häng med och försök putta ner Toelock från sin kulle!

Champ
    Blog Entries
    27
    Försöka kan ni ju alltid Chop chop, in med picks nu!

Hall of famer
    jag kan inte komma åt picksen så jag skriver dem här

Jones vs. Rampage - Jones via TKO i 2nd

Hughes vs. Koscheck - Koscheck via TKO i andra

Rob Broughton vs. Travis Browne - Browne via KO första

Nate Diaz vs. Takanori Gomi - Diaz Sub andra ronden

Mark Hunt vs. Ben Rothwell - Rothwell dec 3rd round

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    jag kan inte komma åt picksen så jag skriver dem här

Jones vs. Rampage - Jones via TKO i 2nd

Hughes vs. Koscheck - Koscheck via TKO i andra

Rob Broughton vs. Travis Browne - Browne via KO första

Nate Diaz vs. Takanori Gomi - Diaz Sub andra ronden

Mark Hunt vs. Ben Rothwell - Rothwell dec 3rd round
    Nu ska du ha möjlighet att komma åt den posten. Måste ha redigerat sönder den länken. Tiebreakers är: PRELIMINARY CARD (Spike TV)

• TB1. Aaron Riley vs. Tony Ferguson
    • TB2. Tim Boetsch vs. Nick Ring

Fyll gärna i dem också om du skulle bli lika i ledningen emd någon.
    Last edited by Quest; 09-24-2011 at 05:46 PM.

Contender
    Blog Entries
    17
    Resultat för UFC 135:
    Quest vinner på 8 poäng!
    Helvet21 tar andra platsen på 7 poäng (4 poäng på tiebreaker matcher)
    Sami tar tredjeplats på 7 poäng (3 poäng på Tiebreakers)

Toelock håller fortfarande ledningen i turneringen men det är jämnare!

Var goda skriv inget om matcherna här då detta kan spoila för andra. Kontrollräkna gärna er egen poäng och kontrollräkna absolut min. Skicka frågor och rättningar i PM till mig så tar jag tag i det ASAP!
    Last edited by Quest; 09-25-2011 at 07:41 PM.

Champ
    Blog Entries
    27
    Jag hoppas verkligen att mina fel låg i titelmatchen och Hughes vs. Kos, då ger jag gladeligen bort de poäng jag torskade på :P kan inte se matchen ännu, datorn jag sitter på är för slö för att se på film med och filen vägrar spelas upp på min PS3

Contender
    Blog Entries
    17
    Kom ihåg att lämna era picks i bloggen innan 22.00 ikväll! Många galor kvar innan vinnaren ska koras!

Contender
    Blog Entries
    17
    Ny blog uppe, lämna era picks innan 22.00 lördag kväll. Ursäkta att den kom lite sent, min yngste son gjorde lite akrobatiska konster och försökte sedan blocka marmorgolvet som hoppade på honom med överkäken. Varit på äventyr både här och där med honom

Contender
    Blog Entries
    17
    Good fight morning trolls! Kom ihåg att få in era picks före 22.00 ikväll!

Champ
    Blog Entries
    27
    Om det är fel person men rätt rond eller sätt, får man fortfarande poäng då? Det står inget om det i reglerna så jag misstänker att det inte är så men det är väl lika bra att fråga :P

Contender
    Blog Entries
    17
    Precis, du måste ha rätt vinnare för att få poäng för rond och vinstsätt.

Resultat kommer antingen under dagen eller sent inatt.

Contender
    Blog Entries
    17
    Nu finns blogpost uppe för UFC 137! Denna omgång finns chans att vinna din alldeles egna Randy!

GOGOGO! Pick'Em Turnering för UFC 137 - Bloggar - MMA & UFC Snack på MMAForum.se

Få in era picks innan 29/10 22.00!!!!!
    Last edited by KanoBlack; 10-12-2011 at 12:28 PM.

Contender
    Blog Entries
    17
    Pick'Em för UFC 137 ligger uppe i min blogg nu Ramla in på Pick'Em Turnering för UFC 138 - Bloggar - MMA & UFC Snack på MMAForum.se

Tror detta är den svåraste hittills, många "okända" fighters och jag kan inte se en match där jag skulle lägga ett par tusen på en säker vinnare. Det är jämnt i toppen och med UFC 138 så har vi 4 events kvar att spela på denna månaden. Nya spelare är absolut välkomna, bli varma i kläderna inför nästa omgång som börjar efter nyår!

Champ
    Blog Entries
    27

Ingen Pick'Em för TUF 14?

Jag saknar en blogg från Quest för helgens gala, ska vi slänga in picks här så länge? Quest brukar ju bestämma vilka matcher som blir Tie Breakers, så jag vill ju inte gärna hoppa in och sabba hans planering men om vi har till 22:00 som vanligt så är det väl kanske dags att få in allas picks? Jag gör så att jag skriver all info här så länge, om det visar sig att vi inte ska köra ikväll så är det ju inget mer med det. Jag har inte en susning om vilka matcher från prelims jag ska ta till TB1 och TB2, så jag rullar tärning om det bara och tar de 2 som siffrorna representerar! (Jag följde inte serien nu så jag vet inte vilka matcher ni ser fram emot heller..!)

1: Michael Bisping vs. Jason Miller
    2: Diego Brandao vs. Dennis Bermudez
    3: T.J. Dillashaw vs. John Dodson
    4: Tony Ferguson vs. Yves Edwards
    5: Louis Gaudinot vs. Johnny Bedford

TB1: Roland Delorme vs. Josh Ferguson
    TB2: Marcus Brimage vs. Stephen Bass

Sorry om det blev skitmatcher till TB nu, Quest får gärna göra ett blogginlägg istället om det är så att detta suger Vill bara vara säker på att alla picks kommer in om vi nu skulle tävla!

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Jag saknar en blogg från Quest för helgens gala, ska vi slänga in picks här så länge? Quest brukar ju bestämma vilka matcher som blir Tie Breakers, så jag vill ju inte gärna hoppa in och sabba hans planering men om vi har till 22:00 som vanligt så är det väl kanske dags att få in allas picks? Jag gör så att jag skriver all info här så länge, om det visar sig att vi inte ska köra ikväll så är det ju inget mer med det. Jag har inte en susning om vilka matcher från prelims jag ska ta till TB1 och TB2, så jag rullar tärning om det bara och tar de 2 som siffrorna representerar! (Jag följde inte serien nu så jag vet inte vilka matcher ni ser fram emot heller..!)

1: Michael Bisping vs. Jason Miller
    2: Diego Brandao vs. Dennis Bermudez
    3: T.J. Dillashaw vs. John Dodson
    4: Tony Ferguson vs. Yves Edwards
    5: Louis Gaudinot vs. Johnny Bedford

TB1: Roland Delorme vs. Josh Ferguson
    TB2: Marcus Brimage vs. Stephen Bass

Sorry om det blev skitmatcher till TB nu, Quest får gärna göra ett blogginlägg istället om det är så att detta suger Vill bara vara säker på att alla picks kommer in om vi nu skulle tävla!
    tror det är för lite tid för att göra en rättvis pickem då många kanske inte ens kommer att hinna se denna innan det är över
    mera MMA !!

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    tror det är för lite tid för att göra en rättvis pickem då många kanske inte ens kommer att hinna se denna innan det är över
    Okay, jag anade det också men ville bara vara helt hundra först

Contender
    Blog Entries
    17
    Jag hoppade en Pick Em för denna faktiskt, bland annat för att jag inte hunnit se serien och skulle spoila mig själv och för att det finns andra som håller på att komma ikapp. Även på grund av ren tidsbrist!