Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 12 of 12
    Rookie

Pride HW bättre än UFC HW

Ska bli intressant att se hur det går för Cro Cop i UFC. Länge har det ju spekulerats om skillnaden mellan Prides toppar och UFCs.
    Matcher som Cro Cop - Arlovski, Cro cop - Sylvia är matcher jag ser fram emot och de kommer ju ge en del svar.

Tror ni han kommer göra rent hus eller är UFC underskattat?

Men helst av allt vill jag se en returmatch mot Fedor...

Förresten har någon av er satsat pengar på nåt event?

Hall of famer
    Alltså, UFC vs. Pride diskussionen är så snedvriden.
    Om Crocop inte dominerar är det en skräll.

Men han är ju i UFC nu, det gör ju inte Pride bättre.

Wanderlei åkte på spö i sina UFC försök och dominerade Pride 205 division i 6 år, gör det UFC bättre än Pride?

Hur bra en fighter är har ingenting att göra med var han fightas.

Och att Pride haft bredare tungviktare är ju inget att argumentera om.

Men UFC har faktiskt en djupare, och inom kort en bredare...

Champ
    sherdog, lägg ned. En fighter är inte en organisation.

Rookie
    Quote Originally Posted by N.I.B.
    sherdog, lägg ned. En fighter är inte en organisation.
    Nej men en fighter kan representera en organisation...

Cro Cops resultat kommer ju att avslöja mycket av sanningen av det som förr har varit spekulationer.

Jag tror att Fedor, Nog + några till i Pride skulle vinna mot Tim Sylvia, men man vet ju inte.

Contender
    Lägg ner! Direkta Pride vs UFC trådar bör disskuteras på sherdog.net, så vi slipper se dem här.

Hall of famer
    lugna er.. ämnet är ju helt okej? det han syftar på är bara att crocop som vi har sätt mot alla dem i pride som vi räknar som creme de la creme av HW nu kommer få möta dem som dem flesta håller med om inte håller samma klass som pride gänget? det kommer ju onekligen ge svar på en del frågor om det inte har hänt något drastiskt med crocops förmåga att sköta sig i mma. jag ser inte problemet i frågeställningen..

Rookie
    Quote Originally Posted by hempas
    Lägg ner! Direkta Pride vs UFC trådar bör disskuteras på sherdog.net, så vi slipper se dem här.
    Är det nåt mer ämne min herre inte vill att jag ska ta upp så säg till :wink:

Contender
    Quote Originally Posted by PR00H
    lugna er.. ämnet är ju helt okej? det han syftar på är bara att crocop som vi har sätt mot alla dem i pride som vi räknar som creme de la creme av HW nu kommer få möta dem som dem flesta håller med om inte håller samma klass som pride gänget? det kommer ju onekligen ge svar på en del frågor om det inte har hänt något drastiskt med crocops förmåga att sköta sig i mma. jag ser inte problemet i frågeställningen..
    Det är rubriken jag reagerar på. Själva vinklingen har jag inget problem med.

Contender
    Bättre hade kanske varit att ha ett frågetecken efter rubriken för att utifrån det skapa diskussion?

Contender
    Quote Originally Posted by sherdog
    Quote Originally Posted by hempas
    Är det nåt mer ämne min herre inte vill att jag ska ta upp så säg till :wink:
    PRIDE vs UFC är ett sådant urvattnat ämne. Vi är rätt skonade från sådant på det här forumet. Gå in på www.sherdog.net och läs i princip vilken tråd somhelst så är det ett UFC vs PRIDE krig.

Själva innehållet i din tråd har jag inget problem med. Det är ett intressant ämne som diskuterats enheldel på det här forumet innan. Det är rubriken på din tråd som jag hade problem med. (Hade du haft ett frågetecken så hade jag varit tyst som en liten mus)

Annars har jag inget annat att klaga på :-) Välkommen till forumet :-)

Rookie
    Jag håller med om att ett frågetecken borde varit med, nybörjar misstag! ops:

Inte långt kvar till UFC 67 nu..... jag funderar allvarligt på att åka på ett event nån gång. Om det blir till UFC eller Pride vet jag inte. Någon här som varit på nåt event?

Contender
    Quote Originally Posted by sherdog
    Jag håller med om att ett frågetecken borde varit med, nybörjar misstag! ops:

Inte långt kvar till UFC 67 nu..... jag funderar allvarligt på att åka på ett event nån gång. Om det blir till UFC eller Pride vet jag inte. Någon här som varit på nåt event?
    UFC kommer till snart till London, det är nog en och annan här på forumet som kommer åka dit.