Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 10 of 10
    Contender
    Blog Entries
    17

Pick em turneringar?

Jag är ny här på forumet, kör ni några "Pick em" turneringar? Hade varit roligt att se vilka som har bäst koll på matchups!

Hall of famer
    bra idé, vet dock inte riktigt hur man gör

Contender
    Blog Entries
    17
    Min ide hade väl varit att vi helt enkelt sätter upp en tråd där man får posta sina picks. Allt förs in i ett excel och sedan koras en vinnare för varje event och en topplista.

En modell jag sett är att man tippar så här exempelvis: Tito vs Bader: Tito Sub RD1 alltså Tito vinner med submission i rond 1. Då får man 1poäng för vinnare, 1 för vinstsätt och 1 för rond. Om Tito vunnit på KO hade man fått 2 poäng (rond och vinnare) Om Bader vunnit med sub i första får man 0 poäng eftersom man har fel på vinnaren. Om folk är intresserade kan jag försöka styra upp det.

Rookie
    Quote Originally Posted by Mikael Bäckström View Post
    Min ide hade väl varit att vi helt enkelt sätter upp en tråd där man får posta sina picks. Allt förs in i ett excel och sedan koras en vinnare för varje event och en topplista.

En modell jag sett är att man tippar så här exempelvis: Tito vs Bader: Tito Sub RD1 alltså Tito vinner med submission i rond 1. Då får man 1poäng för vinnare, 1 för vinstsätt och 1 för rond. Om Tito vunnit på KO hade man fått 2 poäng (rond och vinnare) Om Bader vunnit med sub i första får man 0 poäng eftersom man har fel på vinnaren. Om folk är intresserade kan jag försöka styra upp det.
    Jag är intresserad. Har inga polare som vill "tävla" mot mig på MMAnytts kompisbetting så detta är ju ett bra alternativ.

President
    Blog Entries
    30
    Ska titta på detta och tror faktiskt att det redan finns ett system färdigt för MMAForum.se som vi kan använda som sköter en hel del av detta automatiskt.
    Vill också kunna göra det annars kör vi med excel, återkommer med besked grymt förslag Mikael !

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Ska titta på detta och tror faktiskt att det redan finns ett system färdigt för MMAForum.se som vi kan använda som sköter en hel del av detta automatiskt.
    Vill också kunna göra det annars kör vi med excel, återkommer med besked grymt förslag Mikael !
    Grymt KanoBlack, hade ju varit riktigt skönt om man kunde få viss automatik!

Contender
    Jag är absolut med

Champ
    Låter som en grym idé! Skulle kunna bli en evolution av de tidigare tävlingarna!

Contender
    Blog Entries
    17
    Jag har sett lite olika saker dyka upp i den blå listen längst upp på forumet och ser att vi har lite ny info under namnen. Hur går det för dig Kanoblack?

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Quest View Post
    Jag har sett lite olika saker dyka upp i den blå listen längst upp på forumet och ser att vi har lite ny info under namnen. Hur går det för dig Kanoblack?
    håller på att testa vissa grejjer, men saker går snett och sitter på ett nytt jobb så går långsamt, men du ser.. ingen rök utan eld är på G
    mera MMA !!