Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 12 of 12
    Rookie

Papy Abedi ( vem är han?)

Såg att en herre vid namn Papy Abedi (Svensk)ska gå en fight i ufc 138, jag har ingen större koll på vem han är och någon kanske kan sätta mig in i det hela.
    Han ska gå i main card mot Thiago Alves och det är väl inte den lättaste debutmatchen kanske? 8 matcher ,8 vinster och 5 på KO.

Är ganska insatt men har som sagt var ändå ingen koll på vem han är egentligen.

Vore kul att snacka upp det lite kanske och fylla på med vem han är och vilka egenskaper han har.
    Last edited by KanoBlack; 10-14-2011 at 07:23 AM.

Champ
    Han ska vara rätt bra på backen, har jag förstått. Dock verkar han vara ganska avvaktande stående om man tittar på de få av hans fights som finns på youtube, vilket kan bli ett problem mot Alves.

Rookie
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Han ska vara rätt bra på backen, har jag förstått. Dock verkar han vara ganska avvaktande stående om man tittar på de få av hans fights som finns på youtube, vilket kan bli ett problem mot Alves.
    Just det youtube finns ju och brukar vara lösningen på det mesta, ska ta en titt där senare. Tack för tipset!
    Dock lite förvånad att en svensk ska gå en match på main card i en gala utan att jag har noterat något om det för än nu.

Får väl hoppas att han kan chocka lite och ta några raka segrar och börja bygga upp ett namn precis som Alex.

Champ
    Blog Entries
    27
    Han ska vara sjukt stark och vara en jävel på Judo, från vad jag har hört Det är lite kul för jag bläddrade i en Fighter Mag från förra året, där stod det om Papy när han fortfarande var MW:

Quote Originally Posted by MARKOS TOPP 10 (För Fighter Magazine #8/2010)
    5:a Papy Abedi

(7-0-0) Obesegrad judoka som är ett fysmonster. Explosiv och stark. Har framtiden framför sig, uppmärksammad av Sherdog.
    Vem hade anat att han skulle vara signad som WW hos UFC ett år senare? Jag hoppas att han laddar inför Alves-fighten seriöst!

President
    Blog Entries
    30
    papy är en skön lirare, många snackar om att dem feedar honom till Alves så att Alves kan bygga upp sig själv igen efter de senaste förlusterna..men hoppas att papy kan skaka om honom ändå men tyvärr har jag sett samma sak som rampagee2010 vilket är fel taktik mot alves..som minst sagt har tunga lowkicks .
    såg precis en personlig intervju med honom där han berättar om sin bakgrund som är ganska rolig. nämligen denna

Last edited by KanoBlack; 10-14-2011 at 07:23 AM.

Rookie
    Tack för bidragen till tråden och speciellt du Kano som drog fram det där klippet.
    killen verkar hur skön som helst och med den bakgrunden känns det lite som en cinderella story.

han är inte liten alltså, hoppas han kan ha någon form av rimlig gameplan som verkligen får honom att
    ta ut det bästa och samtidigt ett skapligt försvar mot Alves.

ganska intressant dock att många fighters i UFC har någon form av strulig uppväxt eller bakgrund till att dom
    från början startade en karriär där.

helt klart något att se fram emot iaf!

Contender
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Han ska vara sjukt stark och vara en jävel på Judo, från vad jag har hört !
    Att han är stak är det nog ingen frågan om , han är sjukt biffig

Champ
    Blog Entries
    27
    Edit: har något fel på mina plugins, kan inte se klippet.

Edit: Datorer, vad är de bra till!? Nu har jag fått ordning på mina plugins, men kan inte se några klipp här :S wtf...
    Last edited by toelock; 10-15-2011 at 08:48 AM.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Edit: har något fel på mina plugins, kan inte se klippet.
    Edit: Datorer, vad är de bra till!? Nu har jag fått ordning på mina plugins, men kan inte se några klipp här :S wtf...
    det är youtube så inget borde strula egentligen?

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    det är youtube så inget borde strula egentligen?
    Nej, jag vette sjutton vad som är fel, men jag sitter på Ubuntu 11.10 så det kan ju vara så simpelt som en bugg eftersom det precis släpptes :P

Moderator
    Han verkar va en riktigt trevlig kille, hoppas han lyckas med sin första match. Det har vi ju sett tidigare, att fighters blir helt ställda av grejen att vara i UFC och inte nödvändigtvis av motståndaren i sig
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    haha roligt rykte ang skjortan
    Hoppas starkt på att Papy skrällar. Inte hört något från alves och undrar om han förbereder sig ordentligt