Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 26 of 26
    President
    Blog Entries
    30

P4P diskussionen Dana dissar GSP

När diskussionen kring vem som var P4P kungen var som hetast mellan GSP och Silva så gick Dana ut och sa att silva var den självklara P4P kungen, nu gick han ut och sa att Jones var nr 2.
    innan hade han sagt att edgar var 2 p4p, vilket lämnar GSP på en 4:e !! plats.
    det här ser jag som en stor diss mot GSP

Kan det här vara pga av att han faktiskt tröttnat på GSPs säkra fighter? att han avslutar för lite ?
    Last edited by KanoBlack; 12-13-2011 at 11:07 AM.
    mera MMA !!

Contender
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Kan det här vara pga av att han faktiskt tröttnat på GSPs säkra fighter? att han avslutar för lite ?
    Ja, och han är inte ensam. GSP är grym men inte världens roligaste att titta på alltid.

Moderator
    Ja trolivgtvis. att det sen är gravt missvisande är ju en annan femma
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Dana White snackar ju skit som vanligt.

Champ
    GSP all day! Spelar ingen större roll vad Dana säger, både han och fansen vet att GSP är minst 2:a P4P.

Hall of famer
    Och att man fuskar hjälper nog inte heller.

Champ
    Blog Entries
    27
    Sen får man ju tänka på att GSP inte har fightats sen UFC 129, och det var ett tag sen. Att Jones är p4p #2 är bs, det vet alla.

President
    Blog Entries
    30
    grease sp

Moderator
    vi vet alla att Penn är en dålig förlorare
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    vi vet alla att Penn är en dålig förlorare
    Det är ju hans fans som är värst, alla hatade Hughes innan de blev vänner, nu är alla Penn-fans även stora Hughes-fans.
    Läste t.o.m. nån kommentar som var i stil med "I used to hate Hughes before they were friends, but now that Penn is cool with him I think he's great"

Helt stört om du frågar mig. Nästan lite sektvarning faktiskt :P

Moderator
    hahahahaha ja den är skön! Då är man verkligen intresserad av sporten mma.
    Det jag syftade på, för er som inte hängde med, var att GSP beskylldes för att med flit ha smort in sig med vaselin för att inte kunna bli utgrapplad av Penn i deras match.

Contender
    Tycker det är konstigt att Dana inte håller GSP högre. För i mitt tycke är han 1 eller 2. GSP har spöat alla i divisionen både en och två gånger, han har kört över dem. Silva är självklart uppe där också, han är nog etta i och med antalet matcher.
    Men att säga att Edgards eller Jones skulle vara tvåa är ju löjligt. Edgards har en bra bit kvar, Jones måste vara mästare längre än 6 månader innan han bevisat sig den platsen. Men går han och spöar Rashad och någon och GSP inte är tillbaka så kan man börja diskutera igen.

Rookie
    det viktiga är att vi är alla överens om att Anderson Silva är P4P kungen utan snack.
    Skulle inte förvåna mig om han vore NEO och vi andra var en del av matrixen som han kontrollerar

Moderator
    Jag har gsp som etta p4p. Han gör allt bättre än alla andra

Champ
    Jag har också GSP som etta p4p. Anderson Silva är utan tvekan den farligaste mma strikern genom tiderna men bra brottare har visat att han har en lucka som dom kan utnyttja dock så har ingen kommit så långt och lyckas besegra honom på det. GSP däremot finns det ingen uppenbar lucka. Möter GSP en brottare/jutsu fighter som vill ha matchen till marken så håller GSP det stående och även om han inte knockar så slår han sönder sina motståndare totalt(se bara hur koschek såg ut efter deras senaste möte). Möter GSP en striker så tar han ner honom utan problem och gör strikern helt försvarslös.

Anderson Silva har en offensiv och det är hans striking medans hans jutsu är hans defensiva spel som han försvar sig med när han blir nedtagen. GSP har två offensiver hans brottning och hans boxning vilket gör att han alltid hamnar i överläge och aldrig i några obekväma situationer. Därför har jag GSP som etta.

Hall of famer
    Fast alltså. jutsu är ju hans offensiv mot brottare, så istället för att strikas med brottare så slår han de på deras egna game?
    För mig låter det mer om att AS är etta isåfall. Och levererar avslut på både sin egna och motståndares "planhalva".

Hall of famer
    Jag har GSP som etta för att jag ogillar Silva. Ruggigt bra motivering!

Hall of famer
    Fast samtidigt tycker jag P4P är lite "barnsligt", eftersom de bara är spekulationer.

Champ
    Quote Originally Posted by Brawler View Post
    Fast alltså. jutsu är ju hans offensiv mot brottare, så istället för att strikas med brottare så slår han de på deras egna game?
    För mig låter det mer om att AS är etta isåfall. Och levererar avslut på både sin egna och motståndares "planhalva".
    Jo fast det är ju aldrig hans plan att vinna på submission. Mot Chael Sonnen var det ju redigt nära att han torska och Hendo hade han ju slagit ner för att dom skulle hamna på marken. Jag tror knappast Silva vill hamna underst och jobba med sin jutsu och går in med det som gameplan därför ser jag det som hans defensiv. GSP tar ju alltid matchen precis dit han vill. Vill GSP stå upp och boxas så gör han det vill GSP ta ner matchen så gör han det det är därför jag anser honom som etta.

Fast samtidigt tycker jag P4P är lite "barnsligt", eftersom de bara är spekulationer.
    Tycker jag med faktisk men ändå av någon anledning så är man dum nog och spekulerar ändå.

Champ
    man måste även titta på avslut när man snackar om vem som är bäst
    silva har dominerat i 7-9år

det är inte korkad, allt handlar om vem som är bäst. titlar osv
    p4p är det ultimata

ali i boxning
    silva i mma

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Måste faktiskt hålla med. Har aldrig förstått det intressanta i P4P-diskussionen? Det snackas jämt och ständigt om vem som är bäst pound for pound. Jag är rätt ointresserad. Deffa eller lägg på vikt och visa hur det egentligen står till i så fall...
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Moderator
    Tyson i boxning och GSP i mma

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    GSP skulle spöa Tyson...
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by TXS View Post
    GSP skulle spöa Tyson...
    Diaz spöar GSP!!!!!
    mera MMA !!

Champ
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    man måste även titta på avslut när man snackar om vem som är bäst
    silva har dominerat i 7-9år

det är inte korkad, allt handlar om vem som är bäst. titlar osv
    p4p är det ultimata

ali i boxning
    silva i mma
    Fast då får man ju även räkna med matcherna där han bara fjantar sig i fem ronder istället för att slåss.

Moderator
    Nae det tycker jag inte nödvändigtvis pellep. p4p handlar för mig om vem som är bäst överlag. Vem som är den mest kompletta fightern. Jag tycker definitivt att GSP är mer komplett än Silva