Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 14 of 14
    Hall of famer

Nya fighters i UFC!

Om ni får bestämma vilka fighters skulle ni vilja se att UFC sigande. Skit i att de är uppbundna av kontrakt etc. Vi leker med tanken.

Fedor såklart...den e given men sen även Alistair Overeemi HW klassen. Dels för att han är jävligt bra stående. Sen är han en stor HW. Visst inte i Brocks klass men han e inte en liten kille. Vore kul att se honom testas emot de bästa HW's som finns idag.
    Sen vore det coolt med Melvin Manhoef i LHW, han kanske är lite för kort där. Men han e ju riktigt skön, dock något ensidig kanske?

Jake Shields till MW, han kanske inte är den roligaste fightern, men han får ju jobbet gjort.

Har för mig att Dana satt med Alistair och Semmy Schilt på en UFC gala och sa nåt om att det är två blivande UFC fighters...men det var nog början 2009?

Hall of famer

Re: Nya fighters i UFC!

Fedor såklart!

Håller med om Overeem och Jake Shields också.

Gilbert Melendez?

Sedan har vi ju några riktigt bra i WEC som kan plockas över men då lär dom ju gå upp nån klass.

Hall of famer

Jag skulle också vilja se alla ovan nämnda. Sen vill man ju ser fler svenskar! Den jag just nu är mest intresserad av är Jörgen Kruth. Det är främst på grund av att jag itne har sett honom så mycket än så de vore kul att se hur bra han är. Han har ju grym stående så har han takedownförsvar och ett bra försvar på marken så är han lätt UFC klass.

Dom här trådarna är inte lika roliga längre, de va bättre på Pride vs UFC tiden.

Hall of famer

Sheilds skulle jag gärna se i WW i så fall, tror inte han kan hävda sig i UFCs MW. Manhoef i MW är absolut matcher jag skulle se Overeem får gärna sättas på prov mot ordentligt motstånd, detsamma gäller Fedor. King Mo skulle vara kul att se i LHW mest för att göra honom lite ödmjuk, och en taggad Mousasi i samma klass vore fint. Kruth är absolut ett framtidsnamn, eventuellt försöka skära ner honom i MW om det skulle gå? Så han slipper de värsta brottarna

Champ

Josh Barnett, Overeem, Fedor tror jag skulle ha störst chans inom tungvikten i UFC.

Brett Rogers, Werdum, Minowan och Arlovski (Tror han har kvar mer att ge trots sina två senaste matcher) är några som jag tror också kan platsa i UFC men dock inte komma lika långt som ovannämnda.

Mousasi och King Mo (Om han går lite mer matcher få får lite mer erfarenhet) tror jag också kunnat vara intressanta matcher i LHW.

Hendersson och nu även Shields hade också varit bra matcher i UFC. Även Manhoef kan säkert ge några bra matcher men kan inte se honom komma långt inom UFC.

Melendez, Aoki(Kommer nog få stryk men kan säkert bli nån intressant match), Hansen. Sen tycker jag även man skulle slå ihop WEC med UFC för då hade blivit redigt bra action bland dom "lättare" viktklasserna.

Tror dom flesta bra fighterna som är utanför UFC är tungviktare, i WEC eller någon i Japan fast tyvärr är jag dålig på japanska namn och blandar nästan alltid ihop dom.

Hall of famer

Overeem, Rogers, Barnett, zaromskis, Bendo, Cerrone, Shields, Mo, Schilt, svenskar, Shane McMahon (WWE) som produktionsansvarig (eller någon från Pride), screaming pride lady, Yuji Shimada.

Contender

HW - Fedor, Brett Rogers, Bobby Lashley
    LHW - King Mo, Mousasi
    MW - Jake Shields
    WW - Nate Diaz, Zaromskis
    LW - Gilbert Melendez

Bara gubbar från Strikeforce/Dream således. Har ingen riktig koll på övriga. Vore givetvis kul med fler svenskar dessutom.

Hall of famer

diaz är väldigt bra men ingen jag vill se i ufc igen, han är och kommer alltid vara en idiot. sånt behövs inte i ufc...

En som jag vill se går tillbaka är Robbie lawler efter hans vinst mot manhoef, han har ett jävla tryck i nävarna

Contender

Ni blandar ihop Nate Diaz och Nick Diaz
    Nate är i UFC nu, och Nick är utanför

Contender

vinnaren mellan Rogers och Lashley, Fedor, Overeem, Kruth, Diaz, Sheilds, Henderson, Mousasi, King mo, Mayhem Miller.

Rookie

Rogers,Fedor o brorsan Aleksander, Aoki, kawajiri, Overeem, Manhoef och Masakazu Imanari

Moderator

alla topp 5 i övriga organisationer

Shamal Kalorus, cerrone och B. henderson. Overeem, bigfoot, rogers och fedor osv osv
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Overeem mot Lesnar skulle vara kul. Clash of the bigfoots.

Annars Jake Shields mot typ Marquardt skulle vara något.

Fedor är självklar och så B. Hendersson.

Contender

Annars Jake Shields mot typ Marquardt skulle vara något.
    Vilken viktklass skall Shields ställa upp i? Har det inte varit prat om en match mot GSP per omgående?