Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 26 of 107
    Rookie

Mest överskattade i UFC?

Vilka är de mest överskattade fightersen i UFC enligt er? De som inte levt upp till förväntningarna, allmänt dåliga prestationer, over hype etc. Nominera på.

Jag säger Kalib Starnes (stava) såvida inte han blivit kickad redan, även Chris Leben och CroCop. Även Chuck Liddel och Matt Hughes, dock väldigt subjektivt val.

Edit: ändrade trådens namn.

Hall of famer

Re: Sämsta i UFC?

Svårt att säga, men mtp din top 5 betyder väl det att du gillar de fighterserna som är sämst minst?

Hall of famer

Kane: Eh, va? Han vill veta vem man tycker är sämst i UFC. Hans sign är väl hans top 5 favoritfighters helt enkelt?

Kalib är för övrigt avsågad som ett bosniskt hagelgevär, han ska fightas i australien snart. Den jag tycker sämst om måste nog vara ... ja, det är jämnt skägg mellan Bisping och Leben. Kanske fel eftersom jag tycker sämst om dem, de är nog inte sämst i UFC. Men i alla fall. Bisping för att han är så sjukt överskattad (och betedde sig som ett arsel efter sin "vinst" mot Hamill), Leben för att han är en douchebag som inte tänker. Alls.

Hall of famer

Hans top 5 är 4 stycken mästare och alla är väl typ i top 10 p4p.

Rookie

Quote Originally Posted by Kane
    Hans top 5 är 4 stycken mästare och alla är väl typ i top 10 p4p.
    Det är ju min topp 5 med favorit-fighters, därför är de i min signatur och inte i själva tråden.

drue: håller med dig om Bisping, kändes skönt på något halvsadistiskt sätt när Hendo totalförstörde honom. Hans fight mot Hamill i England är förövrigt ett av de sämsta besluten i UFC's historia...

Champ

Jag tycker Brock Lesnar är rätt så överdriven. Säger inte att han är dålig men jag tycker man behöver gå mer än 4/5 matcher för att få ett bälte. Tycker det finns ett gäng andra tungviktare som borde fått chansen istället.

Sen finns det även de från TUF säsongerna som bara är med för att dom var med i TV... Tycker det är ett helt gäng därifrån som kan åka ut ur UFC.

Rookie

DizordA, Dana var väl totalsäker på att han skulle förlora när de gav honom titelchans... sjukt att få det efter 3-4 fighter dock. Sedan är det väl lite ekonomisk bakgrund också, folk ville väl se Brock Lesnar åka på däng för att han kommer från WWE. Diggar inte han heller så mycket, tycker han har lite taskig sportanda och gillar inte hela grejen med att ligga på folk och bara hammerfista i huvudet, även om det verkar fungera för han nu.

Annars är han ju ingen dålig atlet så sett...

Hall of famer

Jag kritiserade dig för att bara gilla de som är allra bäst, det är som att ha barca, liverpool, manchester united, chelsea, real madrid osv.

Hall of famer

Quote Originally Posted by edisdead
    drue: håller med dig om Bisping, kändes skönt på något halvsadistiskt sätt när Hendo totalförstörde honom. Hans fight mot Hamill i England är förövrigt ett av de sämsta besluten i UFC's historia...
    Det var en mycket jämn match. Tyckte själv att Hamill borde vunnit, men det är långt ifrån de sämsta.

Jag kritiserade dig för att bara gilla de som är allra bäst, det är som att ha barca, liverpool, manchester united, chelsea, real madrid osv.
    Det där var under bältet. Jag håller ju på Barca, Liverpool och Unitied. De andra 2 avskyr jag dock.

För övrigt är det en väldigt irrelevant frågeställning denna tråd har.

Hall of famer

Den sämsta på länge var ju dan evensen, dock hade väl ingen några förhoppningar på han, men ändå

Contender

CroCop håller jag inte med om, han kom precis tillbaka och har 1-1 , visst såg han riktigt dålig ut mot Dos Santos.

Tycker Bisping är rätt överskattad. Keith Jardine , visst han var bra mot Rampage men vafan.. Killen har ju en lägstanivå sämre än jag vet inte vad.

Moderator

Houston Alexander är ju otroligt dålig. likaså Dan Evensen som slash sa
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Elvis Sinosic är väl 1-6 i UFC och har match på kommande då UFC går i Australien...

Rookie

Quote Originally Posted by Darbog
    För övrigt är det en väldigt irrelevant frågeställning denna tråd har.
    Absolut! Såg en liknande på UFC forumet, verkade skapa ganska bra debatt dock. Fast, det gäller ju att folk nominerar lite mer ovanliga personer, som SKA anses vara bra och det bästa sedan skivat bröd.

T.ex om jag säger Chuck Liddell. ops:

Jaha, det förstås. Dock har jag haft samma favoriter innan deras nuvarande titelhållanden. Men ja, tråkiga val! Gillar även Shogun Rua (som förövrigt vann 104 enligt mig), Forrest Griffin, Josh Koscheck, Clay! etc. i UFC.

Hall of famer

Quote Originally Posted by DizordA
    Tycker det finns ett gäng andra tungviktare som borde fått chansen istället.
    Nej. Kongo hade precis förlorat mot Herring, Herring hade förlorat mot Lesnar, Carwin hade inte slagit någon av värde, Gonzaga hade redan fått stryk av Couture i hans senaste titelfight, Crocop var inte kvar i UFC, Werdum hade en fight klar som han skulle gå innan han fick sin titelfight (som han dessutom förlorade och därav fick han sparken), Nogueira och Mir spelade in TUF och hade en match klar redan, Cain Velasquez hade inte ens gjort UFC-debut, Dos Santos hade en fight på g med Werdum som dessutom var hans debut i UFC, Tim Sylvia var inte kvar i UFC, det var inte heller Andrei Arlovski.

Det fanns ingen annan som hade ett särskilt bra läge att möta Couture vid det tillfället Lesnar fick sin titelfight.

On topic: 90% av alla fighters som är med i TUF10.

Champ

Nu när du säger det så...

Var ju ett tag sen och jag kom inte ihåg alla andras matcher och så... Fast jag tycker fortfarande att det känns fel att nån med 4/5 matcher får chansen på ett bälte fast det ska man väl snarare skylla på UFC och inte Brock Lesnar.

Up and coming

Quote Originally Posted by saerbarnet
    Quote Originally Posted by DizordA
    Tycker det finns ett gäng andra tungviktare som borde fått chansen istället.
    Nej. Kongo hade precis förlorat mot Herring, Herring hade förlorat mot Lesnar, Carwin hade inte slagit någon av värde, Gonzaga hade redan fått stryk av Couture i hans senaste titelfight, Crocop var inte kvar i UFC, Werdum hade en fight klar som han skulle gå innan han fick sin titelfight (som han dessutom förlorade och därav fick han sparken), Nogueira och Mir spelade in TUF och hade en match klar redan, Cain Velasquez hade inte ens gjort UFC-debut, Dos Santos hade en fight på g med Werdum som dessutom var hans debut i UFC, Tim Sylvia var inte kvar i UFC, det var inte heller Andrei Arlovski.

Det fanns ingen annan som hade ett särskilt bra läge att möta Couture vid det tillfället Lesnar fick sin titelfight.

On topic: 90% av alla fighters som är med i TUF10.
    Jätteword på allt!

Contender

Rich franklin är en kille som jag tycker fått lite väl mycket cred. Han har blivit matad med folk av UFC.
    Wandy har inte riktigt presterat så bra som jag själv trodde han skulle kunna göra om det beror på att han blivit för snäll, reglerna eller gud det vette faan.

Tim sylvia är ett riktigt hatobjekt för mig har aldrig gillat karln och tyckte han fick lite väl mycket cred när han höll HW bältet + att han bajsade på sig

Hall of famer

nu snackar vi sämst i ufc och där kommer inte rich franklins namn ens nära, rich har alltid varit bra och att säga tt han blivit matad av ufc med lätta fight är väl att ta i lite väl mycket.

Contender

Står ju i första inlägget i tråden: "De som inte levt upp till förväntningarna, allmänt dåliga prestationer, over hype etc. Nominera på." Tycker han går in i kategorin overhype, tycker inte heller att han är sämst i UFC. Lär lägga till Thales leites efter hans prestation mot anderson silva samt nate marquardt

Hall of famer

hur kan du tycka att nate är överskattad? han har visat fleeera gånger att han är en utav dom bättre i ufc. han förlorade mot anderson silva men det är ju bara kika på vilka han har vunnit mot... nate har vunnit över stora namn och har bevisat sig mer än nog enligt mig.

Contender

Du kan väl inte mena att du tycker att en före detta champ med ett record på 27-4, var av två av förlusterna är mot Anderson Silva, som overhypad?
    Sen så får du gärna förklara hur du får in Nate i samma kategori? Båda dessa är enligt mig lätt topp 5 i 185 klassen (även om inte rich tävlar där längre).

Contender

Vet inte om det är jag som skriver otydligt men klarifierar det, THALES LEITES!!!!!!! :lol: efter hans prestation mot silva och nate.

Contender

Re: Mest överskattade i UFC?

Han är väl borta från UFC nu? haha, från att möta Silva för titeln till att undercardet och sen ut från UFC.

Moderator

Det är han värd
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Lär lägga till en till herre som jag trodde skulle kunna röja upp lite i UFC men lyckades aldrig Sokoudjou. Efter hans knock mot Arona och lil nog så hade man höga förhoppningar att han kunde rensa lite i UFC men han föll ganska pladask när han väl kom dit. Var väl iofs inga cans han fick möta men ändock

Page 1 of 5 12345 LastLast