"Skillnaden verkar vara att för GSP (och mig och många andra) är inte mma "underhållning", det är sport precis som fotboll eller pingis eller simhopp". Nu pratar du som om du tycker du vet bättre och kan göra mer korrekta bedömningar. Dana White påtalar gång på gång att han gillar fighters som levererar och går in i matchen för att avsluta sin motståndare. Uppenbarligen ser White också UFC som underhållning... men vad vet jag, vi kanske utgör en liten minoritet amatörer som inte vet bättre. Självklart ser jag också MMA som vilken annan sport som helst. Hur många känner du som gillar att kolla på tråkiga, förutsägbara och defensiva fotbollsmatcher? Varför skulle det på något sätt vara annorlunda med UFC? Är det verkligen så underligt och svårförståeligt att folk vill ha lite underhållning och spänning när de kollar på sin favoritsport? Visst är det kul att ha olika åsikter och diskutera på ett givande sätt, men att gå in i en diskussion med en besserwisser attityd är mindre kul. Sedan GSP tog welterviktsbältet har han gått 6 matcher, 5 av dessa har han vunnit på poäng (enhälligt beslut)... är det konstigt att jag tycker han är en tråkig fighter? Betyder det automatiskt att jag gör inkorrekta bedömningar och betraktar UFC som en cirkusakt och inte en sport? Det är tråkigt att man ska behöva försvara sina åsikter. För mig är det en självklarhet att man har olika krav på sporten och fighterna. Det är helt enkelt en smaksak!

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
inte så konstigt att jag kom upp i över 5000 inlägg på ett sommarlov.