Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
James "Light's Out" Toney till UFC.
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 20 av 20
    Hall of famer
    Reg.datum
    Aug 2007

James "Light's Out" Toney till UFC.

Om ni inte redan visste det så har James "Light's Out" Toney sigant med UFC.

Dana vill påpeka att det ska inte ses som ett skämt eller en kommande freakshow. Han har enorm respekt för Toney och blablabla..
    Hur som helst så vad tror ni om det här? Han e ju 42 år gammal. Visst han är TVEKLÖST den bästa boxaren inom UFC nu. Men hur tror ni han kommer han klara övergången från ren boxning till MMA?

Dana jämnför lite med Brock och sa att de kastade " the whole kitchen sink" på honom. Men det känns spontant som att en brottare har bättre grund för MMA än en boxare.
    Toney tränar tydligen tillsammans med Quinton's gamla fadersfigur Juanito Ibarra och har sagt att han kommer överraska folk med hur mycket han kan inom MMA.

Randy har även twittrat att han VILL vara den första personen som Dana/Joe Silva ringer för en match emot Toney.

För min egen del så känns det som att Toney inte har något att hämta i UFC. Visst han kanske kommer få någon vinst men han kommer inte göra en sensation och vinna något bälte. (Vilket ändå måste vara varje fighters mål som signar med UFC??)
    Samtidigt så tror jag att om folk underskattar honom så kommer de vakna på sjukhuset med en satans hjärnskakning och kanske behöva äta soppa i ett par veckor.
    Skulle det bli så att Randy får första matchen så tror jag att det blir en intressant match att se. Inte för att utgången är oviss (inte i mitt huvud) då Randy knappast är den som underskattar folk. Men mest för att se vilka skills Toney besitter och om han kanske kan skapa lite oreda i den brottningstyngda HW divisionen Om inte Dana vill ha ner honom i LHW som det även ryktats om...

Vad tror ni? Bra eller anus?

Champ
    Reg.datum
    Okt 2009

Re: James "Light's Out" Toney till UFC.

Tror nog det går sådär beroende vem man matchar han mot. Möter han en kille så letar submissions så får boxaren stryk och möter han en stående så vinner han nog.

Tror även han är för gammal för att kunna göra något "stort" inom mma.

Contender
    Reg.datum
    Sep 2008

Åh nej, inte en till med det töntigaste smeknamnet jag vet inom MMA. MEN, han verkar härlig som fan i övrigt, och jag vill hemskt gärna se honom fightas!

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Han kommer inte göra någon större impact direkt. Kanske kan vinna mot några halvförmågor men han kommer aldrig ens nära ett bälte.

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2009

Ah haha, Dana gav med sig tillslut.
    Toney har ju försökt i år

Äsch jag tänker bara vara positiv till detta, roligt att se en 42 årig man som vill testa på en ny sport på högnivå.
    Ända negativa är att han är rentav sämst - men jag tror faktiskt han är förberedd.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

En relativ icke-händelse. Det blir kul att se honom knocka en och annan medelmåtta men han har ingenting att hämta. Randy skulle clincha ut honom tre ronder i sträck
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Det är inget jag hoppar upp i taket över men lite spännande blir det i alla fall. De känns som han är ett par, kanske 10, år får gammal. Skulle en yngre boxare göra övergången så skulle de blir bra mycket mer spännande. Jag har svårt att se Toney lära sig att försvara sig ordentligt på marken till exempel. Men han är en riktigt bra boxare. Får han chansen att boxas blir han farlig men blir han lagd på rygg i var och varannan match så slutar nog karriären rätt fort.

Contender
    Reg.datum
    Maj 2009

Randy skulle clincha ut honom tre ronder i sträck
    Randy gör nog bäst i att försöka ta ner honom på backen. Att stå upp och försöka clincha med en kille som har ett boxningsrecord på 72-6 känns lite riskabelt i mitt tycke.

Personligen tycker jag att det skall bli riktigt kul att se honom. Gissar att han får en fight mot Kimbo rätt omgående. Den fighten skulle onekligen bli lätt att sälja.

Contender
    Reg.datum
    Aug 2009

Såg en video med James Tony.. han blev andfådd bara utav att prata om MMA..
    Undrar hur allvarligt han tar MMA egentligen, han måste väl ändå träna lite ground etc?

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Jag vet inte det ja franken med tanke på att han inte har fått använda dirty-boxing i någon av de 78 matcherna.. Plus att randy är rätt hyfsad med sin greco-clinch......
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Reg.datum
    Nov 2006

Ärligt talat så tror jag att stackaren är ute efter pengar..visserligen så har han tjänat massor, men det har Mike Tyson också gjort hehe..men visst, det skulle inte vara dummt att fixa en medelmåttig striker typ Kimbo som motståndare till Toney..det skulle faktiskt vara roligt att se..

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2009

Tror Kimbo har mött Ray Mercer eller hur man stava hans efternamn (han som knocka tim sylvia efter 5 sekunder).
    I en "träningsmatch" exhibition eller hur man stavar

Hall of famer
    Reg.datum
    Feb 2009

Citat Ursprungligen postat av Brawler
    Tror Kimbo har mött Ray Mercer eller hur man stava hans efternamn (han som knocka tim sylvia efter 5 sekunder).
    I en "träningsmatch" exhibition eller hur man stavar
    Ja, men om inte mitt minne sviker så tog han ner det till marken omgående. Och vem som än möter Toney lär försöka göra detsamma, såvida det inte är nåt pucko som vägrar ta det till marken för att det stående är roligare för publiken, typ Gurgel.

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Toney vs Gurgel, now that's a fight I'd watch

Up and coming
    Reg.datum
    Nov 2006

Synd då att Gurgel väger bara 70 kg..

Hall of famer
    Reg.datum
    Feb 2009

Kan ju förtydliga att jag inte Gurgel själv utan någon med hans mentalitet, hans och Sean Sherks.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

Freak-show imo

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2007

Okej, det gick tydligen inte fram. Men ironi var det, ber om ursäkt.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

mitt inlägg syftade på själva signandet av Toney om du tolkade mitt inlägg som att det syftade på gurgel-toney

Contender
    Reg.datum
    Maj 2009

Jag vet inte det ja franken med tanke på att han inte har fått använda dirty-boxing i någon av de 78 matcherna.. Plus att randy är rätt hyfsad med sin greco-clinch......
    Nej, Randy gynnas säkerligen av reglerna i UFC. Tror dock att det är en stor risk att hålla det stående mot en utpräglad boxare. Ett litet misstag av Randy och han är knockad. Tar han ner matchen på marken kan han kontrollera den på ett helt annat sätt och Toney lär vara totalt ofarlig. Personligen hoppas jag dock att Randy håller det stående, då det definitivt borgar för en bättre match.

Som sagt ser jag fram emot att se Toney (i första hand mot en utpräglad striker). Tror defintivt inte att han gör bort sig.

Liknande ämnen

1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 13:03
  2. Randy Couture vs James Toney UFC 118
    Av Starfighter i forum MMA Rykten
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 12:20
  3. Jason "Mayhem" Miller vs. Kala "kolohe" Hose
    Av zeddiz i forum MMA Rykten
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 17:02
  4. Akiyama - Misaki satt till "No Contest"
    Av Kane i forum MMA Övriga Galor
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 16:26
  5. James Toney vill m
    Av Venom i forum MMA Rykten
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 23:18

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32