Welcome to the MMA & UFC Snack pć MMAForum.se.
Results 1 to 23 of 23
    Contender

AN INTERVIEW WITH DANA WHITE

http://sports.espn.go.com/espnmag/story?id=3427527

DÀr stÄr bland annat :
    Quote Originally Posted by Dana White
    There’s something no one else has heard. You have no idea some of the stuff that we have planned. I’m going to make an announcement next week that is going to blow people’s minds. That deal is done, but my employees don’t even know yet. I’m renting out a place next Thursday and I’m going to tell them. Then we’ll make the announcement later that day. It’s an indicator of where this business is going over the next five years.
    NÄgon som vet vad det Àr??

Contender
    Hoppas det Àr nÄgot om att de ska införa turneringar. Men "that deal is done" lÄter som nÄgot annat, och det Àr ju inte Fedor som kommer. DÄ finns det bara en sak kvar att hoppas pÄ - Super hot busty ladies oil fighting championships! :P

Contender
    Jag har inga belÀgg för min teori, men det kÀnns som att det Àr nÄgot samarbete pÄ gÄng. Troligen nÄgon tv-station, de andra stora tv-aktörerna vill antagligen Àven de ha sin del av mma-kakan efter elite xc's deal med cbs. Det som fÄr mig att tro det snarare Àn t.ex en nysignad figher Àr att det skall pÄverka företaget flera Är framöver. Men man fÄr vÀnta och se, skall om inte annat bli vÀldigt intressant.

Contender
    Dom ska införa "the yamma".... :lol:

(skojar)

Contender
    detta Àr ju inget nytt för dana white. hÀnder vartannat event och man brukar bli besviken, hoppas pÄ det du sÀger mange, eftersom elite xc Àr sÄ pinsamt lÄg kvalite jÀmfört med UFC och knappast sÀtter mma i god dager.

Moderator
    Äh, hoppas han syftar pĂ„ UFC spelet till xbox
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Heheh tror inte Dana tycker UFC spelet Àr en sÄ stor grej.

Gomi till UFC kanske.

Moderator
    Haha nej det tror jag inte heller men man kan vÀl hoppas
    Det vore ett vÀrdigt announcement .
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    ny viktklass?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Sirre
    ny viktklass?
    Bra gissning!

Featherweight hade varit great!

"The deal is done" kanske betyder att dem bÄde har fixat ny viktklass och signat ett gÀng fighters!

Moderator
    Inte helt otÀnkbart. Faber FTW :twisted:

Hall of famer
    Haha nu nÀr floyd maywether slutat med boxning och har pratat om MMA sÄ kanske vi fÄr se han i UFC, en ny Brock lesnar haha.

nÀÀ nu ska vi vara lite realistiska, en till viktklass hade varit grymmt. pulver back in buissnes @ UFC wooopaaah

Hall of famer
    Quote Originally Posted by zeddiz
    Haha nu nÀr floyd maywether slutat med boxning och har pratat om MMA sÄ kanske vi fÄr se han i UFC, en ny Brock lesnar haha.
    Ja, helt omöjligt Àr det kanske inte? http://mmanytt.se/?p=397

Hall of famer
    tror inte att det Àr ny viktklass, mycket sÀger emot det.
    att pulver ska tÀvla mor faber i nÄn annan viktklass.
    detta borde the fertitas kÀnna till, det tar rÀtt lÄng ridd att stabilisera en ny viktklass.

Om dana skillat in en tv deal med ett stort bolag e det vÀrt att fixa en mannsion för att betÀtta, det Àr ett riktigt stort steg för UFC och mma.

PS jag stavar som en rÄtta för jag hÄller pÄ att somna. gnite

Champ
    Tror snarare pÄ att dom signar nÄgon deal med FOX eller liknande.
    Nya, lÀttare, viktklasser förstör vÀl lite av syftet med WEC, eller?
    Maywether, Fedor eller Gomi tror jag inte heller pÄ iom vad som sagts att det ska Àndra utsikten för sporten de kommande fem Ären, eller hur det nu sades.
    Sen har det nÀmnts siffror runt 200 miljoner i grunden pÄ Maywether ryktet om jag inte minns fel och det skulle knappast betalas för honom om Fedor inte ens fÄr sina 2 miljoner dÀr det, till skillnad frÄn Floyd, Àr en garanti pÄ att han leverar.

Hall of famer
    Anderson Silva May Move Up To Light Heavyweight, Fight Liddell At UFC 88

* By: Kris Karkoski | Jun 7, 2008

Anderson SilvaUFC middleweight champion Anderson Silva (20-4) and the UFC have reportedly held discussions on Silva moving up to the 205-pound light heavyweight division and making his debut at the new weight at UFC 88 on September 6th in Atlanta.

Dave Meltzer of the Wrestling Observer reported the news late yesterday on the heels of UFC President Dana White’s announcement that former UFC light heavyweight champion Chuck Liddell would headline the fall event.

Here’s a snip from the report:

They hadn’t decided [Chuck Liddell's UFC 88 opponent] as of the weekend but Mauricio Shogun Rua wasn’t to be available until December they thought so he was out. They’ll probably make the call after this weekend’s show. He promised an announcement that will blow people’s minds on Thursday. Don’t necessarily read anything into this as being the announcement, but I do know that they have talked with Anderson Silva about being on the card and fighting at light heavy and he wasn’t opposed to it, but there was nothing agreed to as of last week. He said he’s renting out a place on Thursday to tell his employees so in theory this had better be bigger than that.

Silva debuted in the UFC in mid-2006, defeating Chris Leben via first round knockout at UFC Fight Night 5. The sub-one minute win earned “The Spider” a title shot against champion Rich Franklin and Silva capitalized, claiming the 185-pound title with a dominant first-round TKO victory. After defeating Travis Lutter in a non-title fight after Lutter failed to make weight, Silva has defended his title three times, defeating Nate Marquardt, Franklin, and, most-recent, Dan Henderson at UFC 82 in March. Following his win over Henderson, Silva campaigned for a boxing match against former champion Roy Jones Jr. but White has stated that he would not let such a bout take place.

He remains unbeaten in the UFC, winning all six of his bouts in two rounds or less.

There is speculation that Silva’s move to light heavyweight could be to fight Chuck Liddell in the main event of UFC 88, though nothing has yet been confirmed regarding the potential main event matchup.

Stay tuned to MMAFrenzy.com for more UFC news and UFC rumors.
    20 Comments on “Anderson Silva May Move Up To Light Heavyweight, Fight Liddell At UFC 88”

This seems like a much more logical announcement then the Mayweather thing but who knows. If this is true it's definitely exciting.

This is obviously only speculation. Nothing is set in stone as of yet. If I posted this in the wrong place please move it to general discussion.

Here is the link btw http://www.mmafrenzy.com/2008/06/07/and ... at-ufc-88/

Ni tror inte att det kunde varit det hÀr? eller Àr det nÄgon som redan snappat upp vad det verkligen var?

Hall of famer
    Jag kanske har snappat upp vad det var, har hört att det Àr 5 stycken 5 minutersronder pÄ vanliga matcher och 7 stycken 5 minutersronder pÄ titelfights. Om det Àr sÄ tycker jag att det Àr fruktansvÀrt för tillfÀllet, tÀnk om en match som Quarry - Starnes gÄr 5 ronder?

Hall of famer
    Samtidigt öker det ju kvaliten pÄ matcher ocksÄ eftersom folk mÄste börja trÀna hÄrdare? fast kan ju bli som du sÀger ocksÄ sÄklart.

Champ
    Att Anderson traskar upp en viktklass Àr inte helt omöjligt, har för mig att han gÄr runt typ 220lbs, men detta Àr nog inte nyheten.

Införingen av fler ronder kan dÀremot vara det eftersom Dana nÀmnt att han har velat ha det sedan lÄngt tillbaka.

Hall of famer
    KÀnner spontant att jag Àr lite emot det. Det kÀnns ju inte som att de flesta matcher lider utav att det "endast" Àr 3x5 min. SÄ jag hoppas att det inte Àr det.

Nyheten med Anderson Silva Àr riktigt lÀcker om den stÀmmer. Men det Àr ju knappast nÄt som förÀndrar MMA's framtid.

Tror mer pÄ att det Àr en TV deal.

Moderator
    Fler ronder skulle antagligen leda till fler avslut nÀr dom kÀmpande blir mer trötta men jag vetifan om det Àr en bra idé.

Men det dÀr Àr vÀl rena spekulationer.

Champ
    Quote Originally Posted by jr162
    Att Anderson traskar upp en viktklass Àr inte helt omöjligt, har för mig att han gÄr runt typ 220lbs,
    Är det bara jag som tycker Anderson ser riktigt liten och senig ut?
    Han Àr ju knappast grov menar jag. Han Àr fan sjukt smal.
    MÄste vara enklare för honom att gÄ ner till welterweight Àn att gÄ upp.

Men gÄr han upp en klass kan han sÀkert bjuda pÄ motstÄnd dÀr ocksÄ

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Fler ronder skulle antagligen leda till fler avslut nÀr dom kÀmpande blir mer trötta men jag vetifan om det Àr en bra idé.

Men det dÀr Àr vÀl rena spekulationer.
    Jag tror faktiskt motsatsen, tror mÄnga kommer vila mer och "pace:a" sig, alltsÄ dra ner tempot pÄ matcherna.