Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
Hur mycket doping förekommer egentligen inom UFC?
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Sidan 1 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8 SistaSista
Resultat 1 till 26 av 195
    Rookie
    Reg.datum
    Maj 2009

Hur mycket doping förekommer egentligen inom UFC?

Vet inte om det är okej att diskutera detta på forumet, men jag försöker endå.

Som topic, hur mycket doping förekommer egentligen i UFC? Hur strikt är regelverket?

Det känns ju spontant som att snubbar som Broc Lesnar blandar i både det ena och andra i havregrynsgröten. Det finns otroligt få som ser ut så helt naturligt.

Så, är det någon som har koll på hur det egentligen ligger till?

Är det regelbundna dopingkontroller osv?

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Re: Hur mycket doping förekommer egentligen inom UFC?

nu kommer jag inte ihåg hur det är, om jag har fel får någon rätta mig. jag tror det är så att alla titelmatcher blir testade och sen testar de slumvist utvalda, de stämmer va?

Hur mycket doping de förekommer är omöjligt att säga. Såklart förekommer det, vissa har ju åkt dit och de gör det nog i alla idrotter på elitnivå. Att folk inte åker dit är ju heller ingen garanti för att de inte förekommer.

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

Brock Lesnar har juh dock varit nästan sådär stor ända sedan high school... Svårt att tro att han hållit på med anabola i 15 år :P

Hall of famer
    Reg.datum
    Aug 2007

Personligen så tror jag att det förekommer i större utstäckning än vad gemene man tror. De känns som att de har en ganska liberal syn på doping borta i USA. Titta på NFL eller NHL där får tex WADA (World Anti Drug Agency?) inte utföra dopingkontroller, utan det görs av förbunden själva. Men det görs ju inte i samma utsträckning.

UFC kör med dopingkontroller som Venom skriver, men jag tycker personligen att de borde köra alla fighters under regelbundna och oregelbundna kontroller, allt för at få bort det helt.

Contender
    Reg.datum
    Dec 2006

Jag vill minnas att UFC har börjat testa lite hårdare. Matt Serra har jag för mig var och lämnade in prover innan galan, så de blir godkända innan och besparar UFC jobbiga situationer som Sherk-historian efter galor.
    Men jag tror samtidigt de bara testar för de "vanliga" grejorna som AAS och vätskedrivande. Att de skulle leta efter tillväxthormon och designersteroider känns ganska långsökt då det är mer tidskrävande och troligen kostar många dollar till.
    Vad jag vill säga är att jag tror merparten dopar sig i olika utsträckning beroende på nivå och storlek på plånbok/sponsorer och att det görs systematiskt då de vet när deras match går av stapeln och kan räkna ut halveringstider och se till att klara proven.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Det är inte UFC som utför dopingtesterna det är statens atletiska komission. Dom testar slumpvis utvalda fighters direkt efter galan men även under träningsperioden (se matt serras vlog). Jag är ganska säker på att dom testar för nästan all doping och inte bara för AAS och diuretuka. Dom hittar ju alla möjliga preparat ibland. Som Parisiyan, han gick väl på opioider och inga tillväxthormon.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Jun 2008

Det är väll bara i boxning och i mma som statens atletiska kommision har hand om dopingtesterna i USA. Det kan väll medföra att det förekommer mindre doping i ufc än vad de gör i tex nfl, nhl, mlb, nba tex

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2008

Lesnar har ju åkt dit för doping förut så förvånar mig inte om han skjuter saker i knävecket nu heller

Rookie
    Reg.datum
    Maj 2009

Citat Ursprungligen postat av zeddiz
    Lesnar har ju åkt dit för doping förut så förvånar mig inte om han skjuter saker i knävecket nu heller
    Jo, det kände jag med direkt när jag såg honom.

Att varje strongman och bodybuilder trycker steroider är ju allmänt vedertaget, och Broc ser ju lika big ut som dom. Läskigt mycket muskler är det ju på honom.

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

Citat Ursprungligen postat av zeddiz
    Källa på det? Han har blivit gripen med hormoner vet jag.. aldrig pissat positivt dock. Hormonerna var dessutom inte olagliga så det blev inget av det åtalet heller..
    Att han skulle ha så perfekta anabola cykler att han aldrig åkt fast är jag faktiskt väldigt tveksam till. Speciellt med tanke på att han varit enorm ända sedan high school. (Han har enligt egen utsago tränat styrka i någon form sedan han var 6 år gammal)

Citat Ursprungligen postat av Krang
    Det är väll bara i boxning och i mma som statens atletiska kommision har hand om dopingtesterna i USA. Det kan väll medföra att det förekommer mindre doping i ufc än vad de gör i tex nfl, nhl, mlb, nba tex
    Helt korrekt, det är bara boxning och mma som är reglerade av någon slags kommission i USA. UFC håller juh dessutom egna dopingtest när dom håller galor i Storbrittanien.

Jag tror förövrigt det förekommer förvåningsvärt lite doping inom MMA. Detta då dom testas väldigt mycket och att de dessutom inte har några monsterkroppar (Förutom Herr Lesnar som dock har minskat i muskelmassa betydligt sedan hans wrestlingdagar).
    Att de flesta kommer in med sexpack är juh nästan regel i och med att dom deffar så jävla hårt för att nå matchvikten.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Det där med att doping ger hulken-utseende är en myt. Du kan dopa dig på väldigt många olika sätt och inte alla syftar till att bygga extrem massa.
    Jag tror inte heller doping är speciellt utbrett i mma om man jämför med många andra sporter där det går att tjäna bra pengar. Men det förekommer säkert mer än vad man får veta.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006

Självklart sker det mer än vad man vet. Att tro att de inte sker är bara korkat. Hur många idrottare åker egentligen fast för doping och hur många tror ni dopar sig? De är spel på hög nivå, de går att dölja både det ena och de andra. Vilka som dopar sig är farligt att uttala sig om men att Brock ska vart så stor i wrestling och inte dopat sig låter för mog osannolikt. Jag dömer ingen men misstänker en del

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2009

jag tror att lessnar tar, jag tror att forest Griffin har tagit, vi vet att serra, sean sherk har tagit. Tror på att de flesta med mkt muskler har tagit.

Det är synd men så är det. Anderson Silva tar icke och är mästare, Machida, GSP och Penn, källa? Kolla på hur de ser ut.

Jag tror att Brock tar mkt sånt om inte AAS så nå annat, för man kan inte ha så mkt muskler om man tränar som han gjorde på UFC all acces, då förlorar man det mesta utav massan med sådana pass.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2009

Penn är ju tjock :lol:

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

Citat Ursprungligen postat av Venom
    Vilka som dopar sig är farligt att uttala sig om men att Brock ska vart så stor i wrestling och inte dopat sig låter för mog osannolikt. Jag dömer ingen men misstänker en del
    Brock var sjukt stor när han höll på med wrestling ja...

Jämför med hur han ser ut idag så är man fan dum i huvudet om man tror att han håller på med samma saker som han gjorde när han wrestlades.. Han har tappat sjukt mycket i volym och hårdhet sen han började hålla på med "riktiga sporter" :P

Citat Ursprungligen postat av macsacre
    Det är synd men så är det. Anderson Silva tar icke och är mästare, Machida, GSP och Penn, källa? Kolla på hur de ser ut.
    Och tror man ärligt talat att GSP och andra håller på med anabola är man fan dum i huvudet.. Jag hade fan sexpack när jag tränade som mest för ett par år sedan(utan att deffa en endaste sekund.. 5 pass i veckan +matcher). Det är fan inte svårt att se ut som ett freak om man bara har lite disciplin. Dom är långt ifrån anabola monster.

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2009

sexpack är ju inte svårt, när jag körde 3-4 pass i veckan i somras hade jag "åttapack".
    (jag är ren)

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

exakt.. känns som att folk överskattar den fysiska form som GSP och många andra är i..

BJ:s form hade jag fan kunna komma i efter 3 veckors hård träning

Hall of famer
    Reg.datum
    Aug 2007

Haha, 3 v? Det beror ju på hur mycket fettprocent du har i nuläget. Man kan inte bli av med hur mycket underhudsfett som helst även om du ligger på -3000 i kaloriintag :P

Det finns en begränsning på hur mycket fett man kan "förbränna" per tidsenhet. Om man ligger på max så spelar det ingen roll om du tränar ännu hårdare. Detta kommer istället att resultera i att du tappar muskler skulle jag tippa.

Hall of famer
    Reg.datum
    Dec 2007

Haha vissa måste ju gå upp i fettprocent för att nå till BJ's form

Hall of famer
    Reg.datum
    Jan 2009

Citat Ursprungligen postat av biffmedpommes
    Haha, 3 v? Det beror ju på hur mycket fettprocent du har i nuläget. Man kan inte bli av med hur mycket underhudsfett som helst även om du ligger på -3000 i kaloriintag :P

Det finns en begränsning på hur mycket fett man kan "förbränna" per tidsenhet. Om man ligger på max så spelar det ingen roll om du tränar ännu hårdare. Detta kommer istället att resultera i att du tappar muskler skulle jag tippa.

Det var mer ett skämt om BJ:s beryktade lathet och brist på träning än något annat.. :P

Hall of famer
    Reg.datum
    Aug 2007

Jo, märkte själv att mitt inlägg var lite onödigt i sammanhanget men ville inte ta bort det när jag redan skrivit det

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007

han skrev ju att de inte dopade sig :P

Champ
    Reg.datum
    Feb 2008

Offtopic= 6 pack och 8 pack är ingett du kan träna till dig lr få genom doping eftersom du föds med ett visst antal muskler där vissa har 6 vissa 8(visste inte hur jag skulle skriva självklart kan du träna så att du får ett men du kan inte gå från 6 till 8 eller vice versa).

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2009

alla har 8 det är bara det att på några så ser man bara 6 å en del 8 men alla har 8.

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007

Du tränar dig inte till det heller, sexpack har med kroppsfettet att göra. Musklerna finns därunder

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2007

Jag kanske är fördomsfull och trångsynt, men jag tror att doping är väl etablerat inom MMA'n, jag menar, du måste vara riktigt korkad för att inte på 30sek hitta halveringstider och cyklings-scheman på internet och det är väl bara (Eller kanske framförallt?) titelhållare och contenders som får slumpässiga test?

Jag tror det gör att många kurar, men det kan också vara så att jag är väldigt misstänksamt lagd! (Vilket det troligen också är nu när jag tänker på det, eller hoppas i varje fall! :P )

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8 SistaSista

Liknande ämnen

1. hur mycket brottningsträning tränas det i mma klubbarna?
    Av pellepersson i forum Grappling/BJJ/ Brottning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 15:46
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 22:35
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 00:07
  4. Jag har sett mycket i mina dagar..
    Av Sprawler i forum Fria Forumloungen
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 19:37
  5. Fedor fightas inte så mycket
    Av Ola i forum UFC
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 19:26

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32