De flesta vet ju hur det har gått för Rich så har han nån framtid i middleweight eller borde han satsa på en annan viktklass? Ska han gå till en annan organisation? Om han stannar i nuvarande viktklass vem ska han möta?
De flesta vet ju hur det har gått för Rich så har han nån framtid i middleweight eller borde han satsa på en annan viktklass? Ska han gå till en annan organisation? Om han stannar i nuvarande viktklass vem ska han möta?
Han ska möta Travis Lutter på UFC 82.Originally Posted by MKP
Självklart har Rich mkt kvar att ge i MW i min bok är han nr 2 i den divitionen
Hans record är 22-3 varav två av förlusterna är Silva man kan knappast räkna ut en sån kille.
Antonio Rodrigo Nogueira har förlorat två gånger mot fedor, nån som räknar ut honnom?
Jag tycker att The Ace ska harva lite, 3-4 matcher mot killar som är på väg upp för att möta Silva typ Kampmann och Herman. Går det bra så tycker jag att han förtjänar en ny chance.
MVH
C
Det känns som att han är självklar 2:a i den divisionen så förutom mot Anderson Silva så kan han säkert bjuda på riktigt bra matcher. Frågan är vad som är bäst för hans karriär, för mig som fan kan han gärna stanna i divisionen o spöa de andra förutom Silva.
Jo det känns väl som han e en soklar 2a efter Silva även om han inte riktigt har fått bevisa det på ett tag. Tror inte han skulle kunna fightas i en annan viktklass... han går väl runt på typ 215+ på matchdag eller?
Hoppas iaf att vi får se mer av en självsäker Rich i ufc!
Njaa, snarare 200-205, går inte cutta 15kg vatten när man väger 100kg![]()
Självklart ska han inte räknas ut på något sätt men kommer han att få en tredje chans mot Silva det är just det som är problemet. Han kanske skulle prova LHW. Han har ju fightats i den divisionen förr. Väl där skulle han spöa Evans, bisping m.m.Originally Posted by Zzzleepy
Imo, en stor del av varför han ör så bra i MW är för han är extremt stor i den viktklassen, han är fysiskt starkare än många av hans motståndare.Originally Posted by MKP
Han är självklart skicklig oxå men om man jämför med tex silva så är det musklerna som är hans fördel, dessa muskler är inte så stora om man jämför med rashad lr bisping.
Jag tror inte han skulle förlora mot dem men det skulle bli jämnare än vad du tror, samt att bisping/rashad inte är de bästa LHW:S
Så hans chans att tjäna cash imo är att stanna och vara den eviga 2an som utvecklar sin stil Anti-spiderstyle hehe
Dumt att lämna en svag viktklass för en annan (LHW) som är sprängfylld med potentiella champs. Men samtidigt så kan man inte tänka så som fighter, då vill man möta det bästa motstånd som ges.
Franklin får helt enkelt lära sig att försvara sig bättre emot Silva om det skulle komma ett nytt title shot.
Tänk vilket dilemma UFC kan få om Hendo får smörj av Silva som då fortfarande är champ. Franklin går ut och säger att han vill möta Hendo och sen spöar honom. Vad gör de då? Då måste han ju ses som contender fortfarande.
Franklin måste helt enkelt kliva upp ett pinnhål i sin kapacitet.
Off: Bisping och Rashad skulle i mina ögon göra sig bättre som MW än LHW. Inte för att jag tror att de har en chans emot Silva men jag tror å andra sidan att de bara kommer fortsätta att vara utfyllnad i LHW divisionen.
Bisping ska gå ner ja, men Rashad har ju redan gått från HW till LHW.Originally Posted by Starfighter
Skulle gärna se Franklin sopa mattan med några stycken hellre än att se honom förlora en gång till mot Andersson.
Tror inte resultatet skulle se annorlunda ut i ett eventuellt tredje möte.
Samtidigt som Andersson uppenbarligen verkar vara en bättre fighter, så har ju vissa fighters svårt att vinna mot en del, och Franklin har stora problem med Andersson.
Självklart har han mycket kvar att ge i UFC, ser inte någon som helst anledning för honom att byta organisation. Möjligen viktklass.
Tycker personligen att viktminskning är rent larv. Jag tycker man ska slåss i den klassen man normalt väger.
Är så sjukt roligt o läsa när du skriver Andersson istället för AndersonOriginally Posted by H4z3
.
Försöker du vara rolig eller?Originally Posted by Mehaarja
Eller menar du att det inte skulle funka för Rashad att gå ner till MW?
Jag tycker jan ska byta till WEC. En titelmatch till mot Anderson Silva de närsta åren känns meningslöst. Franklin har förlorat två gånger och rejält dessutom. Tyvärr kommer det aldrig hända...
Franklin är det perfekt ansiktet utåt för UFC med hans bakgrund som high-school-lärare och allmänt sympatiska sätt. Därför tror jag aldrig UFC kommer släppa honom, men de kan inte sätta honom i en ny titelmatch mot Silva. Japanderna hade haft den perfekta lösningen - mata honom i superfights, men det är inget UFC sysslar med... längre.
Om vi kolla på mmaweeklys ranking för mw-divisionen och funderar lite över potentiella motståndare för Silva.
1. Anderson Silva
2. Paulo Filho
Har inte imponerat i sina två senaste matcher och kommer antagligen aldrig gå med på en match mot Silva.
3. Matt Lindland
En av de absolut bästa och skulle ha en mycket bra chans mot Silva. Tyvärr förekommer han inte UFC längre, jag vet inte varför, men skön är han.
4. Rich Franklin
2-0 till Silva, en tredje match kommer inte hända inom öerskådlig tid.
5. Denis Kang
Ryktas om utbyte mellan K1 och UFC och just med fightersen Kang och Akiyama. Kang har varit skadad längre och fick tokstryk av Akiyama. Inte akutellt med match.
6. Robbie Lawler
Skulle vara en intressant match om den blev av.
7. Nathan Marquardt
Been there, done that.
8. Kazuo Misaki
Sannolikhet att han går till UFC = 0.
9. Yushin Okami
Silva vill säkert ha en rematch mot Okami som är den senaste att vinna mot Silva, iofs på DQ men en vinst är en vinst. Det som talar emot matchen är att ingen av dem är amerikan. Skulle Henderson vinna mot Silva känns denna matchen given, men då är inte Silva champ längre
10. Frank Trigg
Outsider: Dan Hendersson
Har varit frånvarande från divisionen en längre tid och är därför inte rankad längre. Vad händer med Ace om Hendo vinner mot Silva? Kanske en match mellan dem om något år eller så?
Tror bara han försöker trolla lite, vart en del tendenser till det på senare tid :POriginally Posted by Starfighter
Ace är fortfarande en riktig contender till titeln i MW tycker jag. Problemet är ju som sagt att en del fighters har svårare för en del än vad dom har för andra. Silvas game verkar vara väldigt svårt för Rich att kontra, sen att Rich har lite väl mycket respekt efter de ödesdigra knän han fick ta emot i första mötet spelar nog in en del.
Antingen får Rick helt enkelt ha en brutal matchplan för att besegra Silva eller så får någon annan göra det åt honom och sen får han gå in och knipa titeln igen. Rich är verkligen ingen föredetting i mina ögon.
Förresten, har Rich tagit/fått "Ace" som smeknamn pga Ace Ventura? Någon som vet?
Svår fråga alltså. Jag tror också på att den bästa lösningen är att ha kvar honom i UFC och mata honom med löst folk som vill ta sig upp och sen när han känner sig redo kan silva mosa honom en tredje gång![]()
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Ironi på forum funkar aldrig, så jag måste fråga: var det där ironi? Jag har alltid antagit att det kommer från engelskans Ace = Äss. Dvs ett smeknamn för någon som är väldigt bra på något, i detta fallet att slåss. Men så är det itne alltså?Originally Posted by BobbyB
Har du sett Rich Franklin någon gång?Originally Posted by drue
Har du sett Jim Carrey i Ace Ventura?
Det finns faktiskt en distinkt likhet.
Jag är bekant med dem båda, ja. Ace-filmerna ses väl nån gång per år, så att. Syftade mest på att det precis aldrig är möjligt att veta när folk är ironiska/dryga på forum, så jag unnade alla andra möjligheten att klanka ner på mig för att jag ställde en fråga som tydligen var uppenbar. Hrm.
Mehaarja - sjukt bra bild![]()