Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 13 of 13
    Contender

GSP Skadad 10 mån

Dana twittrade precis. GSP skadad, bort 10 månader.
    Diaz mot Condit för interimbältet.

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!
    Hade verkligen sett fram emot den här matchen. Nu börjar väl Tapout t-shirtarna skrika att GSP fegar ur precis som de gör med Silva.
    Nä Diaz mot Condit känns inte alls lika bra, men Diaz är alltid underhållande så man får väl nöja sig.

Diskutera..................

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    90
    Ja, vad ska man säga. Otroligt trist är bara förnamnet. Att GSP skulle fega ur på något sätt känns helt orimligt. Skador är tyvärr en del av MMA, och GSP är på sån hög nivå att han utsätter sin kropp för stora påfrestningar.

Diaz mot Condit är det rimliga alternativet...men just nu är man givetvis bara besviken.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    helvete vad trist
    tror inte GSP är den som drar sig ur, 10månader är också en lååång tid.
    Diaz vs Condit är inte spännande och jag är säker på att Diaz helt tappar motivationen och torskar mot brottaren condit

Hall of famer
    Fruktansvärt trisst. Jag tycker som alltid att det är så larvigt att Diaz och Condit ska slåss om ett tillfälligt bälte.

Synd för GSP, han kommer gå utan match länge nu, kommer han komma tillbaka i bra form och redo för en fight? Ringrosten lär ju bli stor och hur snabbt kan GSP få tillbaka explosiviteten i benen som är hans viktigaste egenskap. Jag vill inte se en 50% eller 75% GSP komma tillbaka och förlora mot Diaz.

Champ
    Blog Entries
    26
    Condit vs Diaz lär ju bli årtiondets fight dock! Synd som fan att GSP är borta dock, såg fram emot en för en gångs skull arg GSP...

Moderator
    ajaj det var tråkigt! Vad rör det sig om för skada?

Jag ser gärna diaz vs condit om utmanarplats men jag vet inte om jag tycker att det ska behövas något interim-bälte för 10månaders planerad frånvaro
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    26
    "Several weeks had elapsed before Georges St-Pierre discovered that instability in his right knee was actually a torn ACL and meniscus.

The UFC welterweight champ hyperextended the knee during a wrestling practice while preparing for his fight with Nick Diaz at UFC 143.

However, he exhibited few of the symptoms of an ACL tear and didn't get confirmation of the injury until Monday, when his personal doctor relayed the results of an MRI."

Moderator
    ajajaj. det var inte bra. Hoppas att rehaben går bra
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    26
    ACL, är det ledbandet? Tänkte eftersom det är en knärelaterad skada. Är inte så bra på sportskador i den engelska ordboken!

Moderator
    Det är det anteriora korsbandet. Alltså ett av de som sitter lite på tvären inuti leden

Champ
    Blog Entries
    26
    Okej, det är ju inte så jättetrevligt kanske då hoppas på en snabb och säker återhämtning för GSP!

När vi ändå är inne på GSP:s skada: Jag tror att jag har ett svar på varför Nick Diaz har såna attitydsproblem. Han tränar ju uppenbarligen med en av sportens största idioter, verkar det som. Cesar Gracie tycker tydligen att GSP ska bli fråntagen sitt bälte nu p.g.a. att han kommer att ha varit frånvarande i nära 2 år när han kommer tillbaka igen.

"You can’t just take a couple years off and I know these things happen and I’m sure it’s not his fault. It’s kind of like Nick deserves a championship fight and with an interim title and there’s always the people who say, ‘you’re not the real champion.'"

Han säger liksom emot sig själv men ändå inte, eller hur man ska säga. Cesar Gracie-teamet tycks ju ha redig brist på respekt för GSP och sporten i överlag.

Champ
    Illa Att se en GSP som varit borta i nära två år komma tillbaka på 50% och få spö vore rent deprimerande att se. Å andra sidan kanske det skulle vara motivationen han behöver för att börja fightas för att avsluta istället för att "inte förlora". Who knows?

Rookie
    han skulle fått stryk av diaz