Hej
Jag har funderat ett tag på vilken som är den bredaste/bästa viktklassen i UFC.Ska man ha med i sin bedömning att fighters kan hoppa mellan viktklasserna?
Eller när man som jag bara har ett drygt års erfarenhet uttav mma, så har man hört mer om vissa fighters än vad man sett dem fightas har en skön karisma helt enkelt.
Ska man också titta på framtidsnamn? Eller på de som är bäst just nu i respektive vikt-klass?
Ni ska få veta hur jag har tänkt på detta när jag försökt komma fram till ett svar. Nämligen att lätt-tungvikt är den starkaste viktklassen för att de har redan flest fighters som alltid har varit hemma i den divisionen utan att ha bytt division när sedan Anderson Silva byter går upp och Randy Couture går ner så kryddas den verkligen extra. Går man in på UFCs hemsida och bara tittar på namnen för lätt-tungvikt så kan inte jag annat än att imponeras uttav den div bredd. Men detta är bara en amatörs åsikt om jag får säga det själv då jag känner att jag inte är tillräckligt insatt, Det hade därför varit intrssant att höra eran åsikt om detta här ute på forumet. Om vilken då ni anser vara den då bredaste/bästa viktklassen?
MVH spirit.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote