Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 33
    Hall of famer

Dana White vs Tito Ortiz

Ortiz asked to be given a boxing match against you when he re-signed with the UFC. Is your boxing match with Ortiz still going to happen?

Yes. We're going to do it in March.

I heard previously that you were going to do it for charity. Is that still the plan?

Yeah, probably. Yeah, we're going to give the money to charity.

Do you have any more specifics on that bout? Can fans watch that bout?

It'll air on the Web site [ufc.com], and it'll re-air with a whole show built around it on Spike TV.

källa: http://www.baltimoresun.com/sports/bal- ... coll=bal-s

Någon som sett Dana in action? Jag kommer i alla fall kolla matchen!

Hall of famer
    Dana är väl gammal boxare...
    :P

Hall of famer
    Japp, och i ren boxning kan det här bli ganska jämnt.

Men Tito är både större och starkare så...

Ska bli kul att se iaf...

Hall of famer
    Jag tror definitivt att Dana tränar hårt som fan för tillfället. Efter allt tittande lär han ju vara sugen att själv ta sig in i hetluften =)
    Och om han har tidigare boxningserfarenheter så borde han väl kunna bjuda upp till lite match. Tito är ju inte direkt någon gud ståendes.

Hall of famer
    Kommer bli kul att se vem som än vinner, tror nog Tito bör vinna eftersom han bör vara i bättre form. Men fan vad häftigt det hade varit om Dana går in och knockar Tito.

Moderator
    Haha va grannt när sker det här?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Jag föreslår att du läser intervjun igen.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Mighty
    Jag tror iofs det är flyttat till slutet av April...

Moderator
    Quote Originally Posted by Mighty
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Jag föreslår att du läser Kilroys inlägg 8)
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Lite svårt eftersom han skrev efter mig , men nu har jag dock läst det. Hela den här grejjen känns så hemlighetsfull. Jag är helt övertygad om att Dana tränar stenhårt.

Hall of famer
    Nevada Athletic Commission har godkänt matchen nu. Enligt den sidan ska matchen hållas 24 mach.

But most commissioners were reassured by sparring tapes showing White in the ring against another heavyweight from two months ago. White said he’s been training since last July.

"I’ve seen Tito as a boxer, and he’s probably not as good as you are," commission chair Dr. Tony Alamo told White
    källa:
    http://www.ufcmedia.com/nevada-oks-grud ... -ortiz.htm
    l

Contender
    Ska bli riktigt kul att se hur Dana klarar sig!

Hall of famer
    Det händer i morgon väl?

Här är en film på hur det slutar...

!!!OBS SPOILER!!!

Hall of famer
    Dana White vs. Tito Ortiz Sparring Match Tapes Today, Airs April 14 on Spike TV

Enligt UFCjunkie kommer matchen gå av stapeln idag men kommer inte sändas förens den 14 april på spike. Känns konstigt att ingen vet någonting om den här matchen och att det inte har stått någon ting nån stanns nästan.

Hall of famer
    Varför ska allting sändas i April för. Förutom den här matchen är det ju 2 UFC galor en fightnight och TUF premiär. Hur tänker dem egentligen?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Venom
    Dana White vs. Tito Ortiz Sparring Match Tapes Today, Airs April 14 on Spike TV

Enligt UFCjunkie kommer matchen gå av stapeln idag men kommer inte sändas förens den 14 april på spike. Känns konstigt att ingen vet någonting om den här matchen och att det inte har stått någon ting nån stanns nästan.
    Ja det var löjligt faktiskt. Vad kan det bero på? Att dom vill ha möjligheten att redigera om något skulle vara pinsamt för White?

Hall of famer
    Det verkar som att det inte blev av...Tito vågade inte eller nått.

http://www.thefightnetwork.com/news_detail.php?nid=3491

Fan vad dåligt av Tito om han inte har en riktigt bra anledning, jag såg fram mot denna fighten. Vill han bara fokusera på Rashad fighten eller var han rädd för bli knockad? Dåligt vilket fall.

Rookie
    Riktigt pissigt av Tito!

Hall of famer
    Jag börjar faktiskt undra om det var Tito som drog sig ur fighten.

Jag tror inte att Dana ville stå helt blåslagen idag och säga att Zuffa just köpt Pride. Vinst eller inte men liet sönderslagen hade han nog blivit.

Kändes faktiskt inte som Tito att bara dra sig ur från en fight, mot Dana White framför allt.

Jag hoppas på att Dana sköt på det lite för att han ville vara hel tills idag när den stora nyheten skulle fram.

Ans
    Ans is offline
    Contender
    Du kan ha en poäng i det Henrik, kan vara därför det har varit så tyst om varför den ej blev av heller, tror inte Tito är den som säger nig till en Fight. Men det visar sig troligen i framtiden hur det låg till.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Henrik
    Jag börjar faktiskt undra om det var Tito som drog sig ur fighten.

Jag tror inte att Dana ville stå helt blåslagen idag och säga att Zuffa just köpt Pride. Vinst eller inte men liet sönderslagen hade han nog blivit.

Kändes faktiskt inte som Tito att bara dra sig ur från en fight, mot Dana White framför allt.

Jag hoppas på att Dana sköt på det lite för att han ville vara hel tills idag när den stora nyheten skulle fram.
    nej nej nej nej nej nej nej nej.

Om Dana vill skjuta på det hade han verklgien sagt åt NSAC folket det och massa annat. Dom var skitsura på honom och sade att "tro inte att vi ställer upp på sånt här trams igen" och grejer.

Exakt vad som hände är ju svårt att veta men du är HELT ute och cycklar.

Så här säger Tito själv:

Only doing business!!!!!!!!!!!

So, everyone is giving me shit for the Dana fight... No one knows what really went on.
    Let me tell my side of what real went on. Me and Dana had this argeement to box eachother. I told Dana we should put it on video and sell it. He said "yes that a good idea". So Spike came to Big Bear before the Chuck fight for two days. Used my time from training to shoot for the Spike special. I said that was fine. I took two week off after the chuck fight. Then started my boxing training. You all have to understand that Dana was almost a pro boxer. I was going to take this fight serious. Jenna was helping me with the deal because I seen this as a big money maker. She ask if there was a contract for the fight? She made call's to dana to get the deal done. Craig from Spike called Jenna back to discuss is deal. She asked for executive producer rights for me. Since it was my idea. Help to promote Punishment Athletics for the fight and other deal points. Craig said he would talk to Dana and get back to us. After that I cancel a few appearance's that I had to do. Alot of money that was givin up. So I could train for the fight. I had to get all of my medicals done as a normal fight. I got my eye done then we got a call from Craig. He said that Dana say that they are not going to shoot the fight or cover it in anyway. So this was a real lose,lose situation for me. I lost out on money for appearances. Now I was losing out on promotion and big dollars for the PPV. He didn't want to cut me in on the deal. So as a business man I couldn't do the fight. I have a very big fight with Evans. Why would I risk my health and that fight for free? I wasn't going to make anything for it? I was not going to get taken advantage of as a fighter or a business man. You tell me if I made the right decision? Hopefully this will get ironed out and will be done right the next time. Just trying to do business...
    Tito Ortiz

Hall of famer
    He said that Dana say that they are not going to shoot the fight or cover it in anyway
    Varför gjorde Dana detta? Visste han om att Tito inte skulle gilla det och kanske till och med dra sig ur då? Som sagt svårt att exakt veta vad som hände.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Henrik
    He said that Dana say that they are not going to shoot the fight or cover it in anyway
    Varför gjorde Dana detta? Visste han om att Tito inte skulle gilla det och kanske till och med dra sig ur då? Som sagt svårt att exakt veta vad som hände.
    Ja du, det kan man fråga sig.
    Det stämmer inte överens med det andra vi hört heller.

Om nu så var fallet så undrar man varför Tito inte sade något konkret utan istället bara sket i att dyka upp.

Hall of famer
    Ja, undra om vi någonsin får veta.

Champ
    låter som tito tofflar ffs! jenna den golddiggern e penga kåt som fan å ville att pojkvännen skulle få massa cash , varför inte nöjja sig me lite cash för ett event för alla fans? han som är så mån som sina fans ..
    grr.... men men omöjligt å veta som sagt

Hall of famer
    Quote Originally Posted by harding
    varför inte nöjja sig me lite cash för ett event för alla fans? han som är så mån som sina fans ..
    För vilka fans då? Det skulle ju inte bandas.

Page 1 of 2 12 LastLast