Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 47
    Champ
    Blog Entries
    26

Brock Lesnar har tillfrisknat! Lesnar vs. Reem UFC 140?

Jätten är tillbaka! Brock gick ut med ett meddelande igår (?) om att han har återhämtat sig från sin andra omgång Divertikulit och att han nu är 100% redo för att börja fightas igen. Man får tycka vad man vill om Lesnar men han bjuder alltid på en bra show och det är skönt att han har återhämtat sig.

Brock Lesnar Announces 'I'm Back!' - 100% Healthy and Wants to be Champion Again - Bloody Elbow

Det går redan rykten om att Lesnar och Overeem kommer att mötas på UFC 140 om Overeem skriver kontrakt med Zuffa. Några predictions på den matchen?

Champ
    Om de står upp blir Brock mördad, får han ner Overeem på backen så är Overeem fortfarande gigantisk, och det blir inte lätt att hålla honom nere. Lägg till att Brock precis tillfrisknat, han var mindre än vanligt mot Cain, och är förmodligen ännu mindre nu.

I mina ögon pekar det mesta på The Reem.

Contender
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Om de står upp blir Brock mördad, får han ner Overeem på backen så är Overeem fortfarande gigantisk, och det blir inte lätt att hålla honom nere. Lägg till att Brock precis tillfrisknat, han var mindre än vanligt mot Cain, och är förmodligen ännu mindre nu.

I mina ögon pekar det mesta på The Reem.
    Är Brock verkligen den större mannen mot Overeem?Antar att han tappat en massa muskelmassa som rampage2010 nämner

Tror the Brock Show är slut och mot top 3 Cain, Dos Santos, Overeem så har han inget att komma med.
    Men det kan säkert vara en fight som triggar overeem tillräckligt för att signa för UFC och även en lätt vinst för brock kommer inte kunna dominera pga av storlek och styrka. Overeem är förmodligen starkare än honom och med förberedelser så kommer han lite extra tung i muskelmassa.
    Last edited by carlespuyol; 08-19-2011 at 09:18 AM.

Moderator
    Jag tror inte att den här sopan nånsin kommer få bältet igen men han har mycket hype och är stor som fan så det ger lite mer dynamik åt tungviktsklassen.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    Vet fortfarande inte vart jag har Brock någonstans, han körde över Mir blev överkörd av Cain.
    vann över carwin..

Vart står han någonstans?
    Är tveksam till om Overeem lockas av att fightas mot Brock, om de inte gör det till vinnaren av den fighten möter vinnaren av Cain vs Dos Santos
    mera MMA !!

Champ
    Blog Entries
    26
    Jag personligen ser honom som en snubbe med enorm potential, det är verkligen synd att han ägnade större delen av sitt vuxna liv innan mma till fejkwrestling. Hade han börjat med MMA när han var i sina unga 20 så hade han säkert tagit Cain. Han spöade trots allt sina motståndare när de var topprankade, det måste gillas. Herring blev tokdominerad, Mir fick stryk en gång och storstryk en till gång, och även fast Randy är gammal så kan han alltid bjuda på hårt motstånd. Vinsten mot Carwin visade hans vilja framför allt, och hade han som sagt börjat tidigare så tror jag definitivt att han hade spöat Cain i deras första möte.

Men jag håller med, Overeem kommer förmodligen att köra över Brock. Det hindrar inte mig från att heja på Brock dock

Hall of famer
    Hoppas fan han möter overeem, han kommer förlora stort.

Oregistrerade
    Hangaround
    Quote Originally Posted by Kane View Post
    Hoppas fan han möter overeem, han kommer förlora stort.
    dana sa att brock börjar träna i sept, han ska gå sin första fight i början på nästa år.
    overeem kommer nog inte gå och vänta så länge, tror overeem går en fight i okt/nov som det var planerat att han skulle göra i strikeforce innan dem ändra sig

Champ
    Blog Entries
    26
    Undrar om Brock fortsätter att träna där han tränar nu, eller om han kanske testar något nytt? Skulle vara kul att se honom lägga mer krut på boxning.

Moderator
    Jag tror nog att han trivs rätt bra hos morgan. Det spelar nog ingen roll hur mycket krut han lägger på boxningen, som jag ser det kommer den bara att kunna bli amatörmässig som bäst. Han är ju trots allt brottare och känns inte lika gedigen i sin satsning som t.ex. koscheck som är brottare men nu har ett gediget stående game
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by carlespuyol View Post
    Antar att han tappat en massa muskelmassa som rampage2010 nämner
    Lugnt. Lite TRT fixar biffen.

Champ
    Blog Entries
    26
    Vadå TRT, 4 kilo rött kött om dagen fixar biffen!

Champ
    Ja, han får ringa Overeem och fråga om han har några roliga köttrecept

Jag tror faktist att Brock är så viktig för UFC att han skulle kunna roida hur mycket han bara vill där ute i skogen, så länge det inte syns på testerna innan fighten.

Edit: Jag förespråkar random tester! Men vem fan vågar åka ut i ödemarken för att randomtesta Brock? Stackarn kommer väl aldrig tillbaka.

Champ
    Blog Entries
    26
    Det blir mer kött åt Brock bara. Men jo, Brock är en enormt viktig person för UFC, han drar enormt mycket PPV (1.6 miljoner @ UFC 100, 1.16 miljoner @ UFC 116) och eftersom folk redan känner igen honom sen tidigare så drar det en del nytt folk till MMA-scenen också.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    90
    Hehehe, Lesnar mot Overeem vore ingen dum fight Älskar denna typen av hypotetiska supermatcher. Det enda jag vet är att jag kommer att hålla på Brock! Hur kommer det då att gå?? Ja, Brock vill givetvis ner på marken och Overeem vill givetvis boxas. Inga statshemligheter direkt. Håller nog Overeem som knapp favorit i dagsläget, även om han såg seg ut mot Werdum senast.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Champ
    Blog Entries
    26
    Overeem hade ett skadat revben och en skadad armbåge mot Overeem vill jag minnas, och dessutom såg ju Werdum mycket värre ut om vi ska vara såna Fattar inte hur Werdum kunde vara rankad 3:a i LHW, ÖVER Overeem.

Hall of famer
    Tror Brock maste gora slut pa Overeem i forsta annars kommer han gasa..och att ta ner overeem blir tungt, han har sjukt stor och stark! desto langre tiden gar desto battre kommer det for overeem -)

Moderator
    Ja jag tror inte brock rår på overeem faktiskt. Han lär kunna matcha brocks styrka och har riktigt bra nedtagningsförsvar och ett hyfsat groundgame på det med en riktigt vass giljotin. Stående är han ljusår från brock

Champ
    Jag tror Overeem kommer försvara några nedtagningsförsök sedan få in några smällar och då kommer Lesnar försöka springa/rulla iväg som han gjorde mot Cain men denna gången kommer han få mycket mer stryk av Overeem.

Champ
    Blog Entries
    26
    Han har ju tid på sig att träna boxning, tror fortfarande att det är det han bör och kommer att lägga fokus på. Antingen det eller sin BJJ, han har ju fördelen att han är stor och en grym brottare i grunden så. Han skulle kanske träna med Jake Shields och lära sig kombinera brottningen med BJJ effektivt?

Champ
    Quote Originally Posted by toelock View Post
    Han har ju tid på sig att träna boxning, tror fortfarande att det är det han bör och kommer att lägga fokus på. Antingen det eller sin BJJ, han har ju fördelen att han är stor och en grym brottare i grunden så. Han skulle kanske träna med Jake Shields och lära sig kombinera brottningen med BJJ effektivt?
    Tror Brock behöver någon som är bra mycket större än Shields att rulla med. Visst, han kan lära sig grunderna, men han behöver "känna på" hur det känns att rulla med en stor grapplare som kan sina saker.

Champ
    Blog Entries
    26
    Absolut, tänkte mer på att Shields har sin "American Jiu Jitsu", tror det skulle gynna Brock. Sen vem han får sparra med vet jag inte, men det behöver nog vara någon som är runt 120 kg för att det ska ge nåt.

Hall of famer
    Får väl ta och hyra in Jon-Olav Einemo. Känns som att de båda skulle ha endel att lära varandra.

Champ
    Det skulle nog vara grymt! Ännu bättre med tanke på att Einemo har tränat massor med Overeem.

Contender
    Enligt Insidemma är Overeem väldigt nära UFC nu och han kommer i så fall att möta antingen Lesnar eller Mir.

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    90
    Quote Originally Posted by helvete21 View Post
    Enligt Insidemma är Overeem väldigt nära UFC nu och han kommer i så fall att möta antingen Lesnar eller Mir.
    UFC 140 är väl tänkt att gå någon gång i december? Lesnar vs. Overeem skulle bli en av årets fetaste matcher i så fall. Men jag har absolut inget emot om det blir Mir vs. Overeem heller. Håller tummarna hårt att Dana fixar "Demolition Man" till UFC!
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Page 1 of 2 12 LastLast