Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 62

Thread: Brock Lesnar

Up and coming

Brock Lesnar

Satt precis och kollade på UFC 81-event site och såg klippen med Frank Mir / Brock Lesnar och det fick mig att fundera.

Alltså, seriöst, vad tror ni om detta?
    Jag känner mig helt förvirrad, Brock Lesnar verkar ju vara den största pajasen som går i ett par skor.

Å andra sidan så skulle ju inte UFC ta in honom som fighter om han inte kunde leverera ngt bra. Eller?

Jag är helt confused, en låstasbrotare i UFC?
    Eller har jag fel?
    Har Brock möjlighet att lyckas i UFC?
    Kan han ens uttala en flytande mening?
    Kommer han att sakna sina wrestlinggboots med hög snörning?

Skämt å sido, vad tror ni om detta, jag känner mig helt offside när jag ens börjar tänka på det.

Champ
    Det är marketing, WWE är grymt stort i USA, vilket medför att både WWE fans och UFC fans köper PPV'n och att mer cash flödar in i kassan.

Hall of famer
    han va brottare innan han börja wrestla.

taget från wikipedia
    Lesnar wrestled at Webster High School in Webster, South Dakota where he managed to have a 33-0 record in his senior year. [6] Lesnar later attended the University of Minnesota on a full wrestling scholarship for his junior and senior years of college; his roommate was fellow professional wrestler Shelton Benjamin who also served as Lesnar's assistant coach.[7] Lesnar won the 2000 NCAA wrestling championship as a heavyweight after placing second in 1999. Prior to joining the Minnesota Golden Gophers, Lesnar also wrestled at Bismarck State College in Bismarck, North Dakota.[3] Lesnar finished his amateur career as a two-time NJCAA All-American, two-time NCAA All-American, two-time Big Ten Champion, and the 2000 NCAA heavyweight champion with a record of 106-5 overall in four years of college.[8][9]

Up and coming
    Har han ens någon chans?

Champ
    Quote Originally Posted by Ace_
    Har han ens någon chans?
    Klart han har, han har ju tränat hårt ett tag nu tillsammans med MMA proffs så jag antar att han har fått sig en del sub defence. Tänk dig själv att få en (vad väger han) Brock Lesnar över dig som lyckas ground & pounda dig, kan se Mir slockna där iallafall.

Up and coming
    Dana sade ju i intervjun på sight-siten att vi i och med Brock kanske får se större tungviktare än innan.

Jag vet inte, är det inte lite K1 varning på detdär med Semmy, Choi, Sapp & gänget.

Hörde med att Semmy var sugen på UFC, hoppas att de signar på honom & att han åker på så jäkla mkt stryk, vet inte vad det är, men jag ogillar verkligen honom ngt grymt.

Hall of famer
    Dana sade ju i intervjun på sight-siten att vi i och med Brock kanske får se större tungviktare än innan.

Jag vet inte, är det inte lite K1 varning på detdär med Semmy, Choi, Sapp & gänget.

Hörde med att Semmy var sugen på UFC, hoppas att de signar på honom & att han åker på så jäkla mkt stryk, vet inte vad det är, men jag ogillar verkligen honom ngt grymt.
    Hoppas bara dom menar fighters som ligger runt 265 och inte högre, jag vill verkligen inte se en höjning av 265 lb som idag är taket.

Fast när jag tänker efter så snackade väl Dana om att många tungviktare går omkring vägande 220-250 vilket nästan kan klassas som LHW, i alla fall Couture och Vera. Han snackade nog om folk som är så stora att dom får reducera vikten för att klara invägningen, som Timmy.

Hall of famer
    Lesnar väger väl annars runt 300 pounds har jag för mig jag hört

Contender

Nämn inte Semmy i samma mening som Sapp och Choi när vi talar mma, Semmy var i Pancrase innan K-1, och kan faktiskt fightas på marken oxå, sen att hans mma karriär stoppades bryskt av en viss Fedor Emelianenko kan väl knappast läggas på hans samvete :P

Tror Semmy kommer göra ok ifrån sig, kanske vinner hälften eller nåt.

Up and coming
    Quote Originally Posted by mourad

Nämn inte Semmy i samma mening som Sapp och Choi när vi talar mma, Semmy var i Pancrase innan K-1, och kan faktiskt fightas på marken oxå, sen att hans mma karriär stoppades bryskt av en viss Fedor Emelianenko kan väl knappast läggas på hans samvete :P

Tror Semmy kommer göra ok ifrån sig, kanske vinner hälften eller nåt.
    Jomen jag vet att jag inte borde det, men jag ogillar bara Semmy ngt grymt, han slänger upp ett knä & kör på & vinner på storlek.
    Jag vet att han är bra tekniskt, men det finns en hel del personer inom HW som är bra mkt bättre. Tyvärr så spelar storleken till Semmys fördel (även om jag verkligen ääälskade randys strategi mot tim s) eftersom han har lärt sig att utnyttja det.

Nämen jag vet inte, men jag bara tycker att Semmy är jävligt stygg & dessutom så är han Holländare & det är ett folkslag som jag inte gillar, de är otrevliga och har inget hyfs!!! (fast Aerts, Bonjasky och Hoost verkar vara trevliga killar).

Som ni kanske förstår så känner jag mig väldigt splittrad inför både holländare och freaks

Men seriöst, Brock Lesnar, vad har han & hämta?

Hall of famer
    De får vi väl se, han har brottats (riktig brottning) och är jävligt stor & atletisk. Vi får helt enkelt vänta och se om han klarar Mir.

Up and coming
    Quote Originally Posted by biffmedpommes
    De får vi väl se, han har brottats (riktig brottning) och är jävligt stor & atletisk. Vi får helt enkelt vänta och se om han klarar Mir.
    Nu kanske Mir är så mkt att hoppas på, men jag vill verkligen att teknik övervinner styrka. Randy "the gameplan" Cotoure är ju ett bra exempel.

Vem tycker ni förövrigt är den som förtjänar titeln i HW klassen efter Randys urballning?
    Mitt hjärta säger Cro Cop, men han har inte visat ngt efter att han kommit till UFC. Tror att han har dillemman med ringen & inte är tillräckligt stark på rygg / BJJ.

Hall of famer
    Big nog eller crocop helt klart. jag kommer fan börja gråta om nog förlorar mot sylvia

Up and coming
    Quote Originally Posted by Kane
    Big nog eller crocop helt klart. jag kommer fan börja gråta om nog förlorar mot sylvia
    Nog kommer att bli ställd av silvias nollade "look" i ringen.
    När det gäller Nog så har han världen "hål" under vänster (tror jag) skuldra. Verkar vara en gammal skada. Ngn som vet ngt ang den?

Champ
    När det gäller Nog så har han världen "hål" under vänster (tror jag) skuldra. Verkar vara en gammal skada. Ngn som vet ngt ang den?
    Han blev överkörd när han var liten.
    Wikipedia:"He was run over by a truck when he was ten, and fell into a coma for four days. During this time he lost a rib and part of his liver and had to be hospitalized for eleven months."

Contender
    Quote Originally Posted by Moonalisa
    Han blev överkörd när han var liten.
    Wikipedia:"He was run over by a truck when he was ten, and fell into a coma for four days. During this time he lost a rib and part of his liver and had to be hospitalized for eleven months."
    ouch!

Hall of famer
    mehaarja: han är nog nercuttad till 265 pounds :P är rätt säker på att har vägt mer än så innan iaf, han gick nog på roids när han var i WWE kan jag tänka mig.

Rookie
    När Brock var i WWE var han dopad som alla stars på WWE
    får hoppas han är ren nu http://www.onlineworldofwrestling.com/p ... nar/14.jpg

Up and coming
    Jag vet att jag tjatar och att ingen bryr sig, men jag bara måste
    Steroider då = nytta nu :x

Up and coming
    finns väl inga belägg för att lesnar dopat sig? bara för att han är sjukt stor?

folk hakar upp sig på att han sysslat med wrestling, hans meriter som amatörbrottare borde tala för sig själva.

tror att många kommer bli rejält förvånade av brock..

Champ
    Quote Originally Posted by happy
    finns väl inga belägg för att lesnar dopat sig? bara för att han är sjukt stor?
    Du vet inte vem Brock Lesnar är antar jag, annars hoppas jag att det var ett skämt.

Up and coming
    Jag hoppas att han vinner över Mir faktisk - själv tycker jag att Mir är överskattad (iaf nu för tiden).

WAR Lesnar :lol:

Fast jag tycker iofs inte om honom om han dopat sig :P
    Jag vet, jag vet.. talar mot mig själv, men Mir är ingen direkt favorit om jag säger så istället.

Moderator
    Ja Nogueira blev överkörd och låg i koma och doktorerna sa att det var osäkert om han skulle kunna gå igen. Sen började han träna bjj och resten är historia
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Rodrigo och hans bror började med Judo då deras mor var på något gym och såg en Judoklass och tvingade visst in dom i den.

Var i någon gammal Fighter-tidning det nämndes och även att dom var ca 6-7år när dom började så den där olyckan kom efter deras "introduktion" till "våldssporterna".

Moderator
    Är du säker stål? Jag har för mig att dom började efter storebrors olycka..
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    De kanske började köra bjj efter olyckan men hade kört lite judo innan.

Page 1 of 3 123 LastLast